رفتن به مطلب

کشف سرنخ‌هایی از چگونگی تشکیل کهکشان راه شیری!


ارسال های توصیه شده

fه تازگی دانشمندان ناسا با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل در هسته ی کهکشان ما جمعیتی از ستاره های کوتوله‌ ی سفید باستانی را کشف کرده اند که از سوختن ستاره‌های پرجنب‌و‌جوش ساکن مرکز کهکشان راه شیری به جا مانده است.

upjn7lxnijjs8buk59ga.jpg

 

این بدین معنی است که ستاره‌شناسان نقشه‌های ساختار اولیه کهکشان ما را کشف کرده‌اند. یافته‌های حاصل از این مطالعه که ناسا با جزئیات بیشتر آن را مورد بررسی قرار داده، نشان می‌دهد ساختار این کهکشان به شکل یک برآمدگی وسیع مرکزی است که ستارگان مانند دیسکی به شکل یک پنکیک در اطراف آن قرار دارند.

 

طبق اعلام ناسا، تجزیه‌ و تحلیل داده‌های هابل از ستارگان این منطقه که در صورت فلکی قوس واقع شده اند و ۲۶ هزار سال نوری از زمین فاصله دارند این فرضیه را نشان می دهند که ابتدا برآمدگی مرکزی راه شیری تشکیل شده و به سرعت و در عرض کمتر از دو میلیارد سال ساکنان ستاره‌ای‌اش متولد شده‌اند. بقیه دیسک پهناور این کهکشان که شامل ستارگان نسل دوم و سوم است، آهسته‌تر در مناطق حومه‌ای و در اطراف برآمدگی مرکزی مانند یک کلاه مکزیکی غول‌پیکر به وجود آمده و رشد کرده‌اند. جزئیات بیشتر این پژوهش در مجله ی Astrophysical Journal منتشر شده است.

 

منبع: سایت بیگ بنگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...