رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پاورپوینت پیاده گرایی معابر شهری با نمونه موردی خیابان بوعلی سینای همدان توسط مهندس میلاد مبارکی نوین تهیه شده که رتبه دهم جشواره ایده و طرح برتر در غرب کشور رو به خود اختصاص داد رو با فرمت PDF از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

مقدمه
نقش عابر پیاده در طراحی شهري نقش بسیار مهم و اساسی است که متاسفانه دربسیاري نقاط دنیا ازجمله درایران به فراموشی سپرده شده است.
ما دراغلب موارد خیابانها و فضاهایی راطراحی میکنیم که الویت رابه عبوروسایل نقیه داده است و بنابراین براي انسانهایی که ازاین فضاها استفاده میکنند شهر یا مکانی را میسازیم خطرناك ، بدون احساس امنیت وخودمانی بودن در هنگام حضور در فضاهاي شهري آن.اتومبیلها روز به روز حاکمیت خود را بر شهر بیشترمیکنند و به دنبال آن نقش وحضور عابرپیاده در فضاهاي شهري کمرنگ تر میشود.
نتیجه این عمل ساختن شهرها با خصوصیات انسانی پایین است،فضاها فاقد حس هویت وصمیمیت هستند و انسان به فردي غریبه در فضاهاي شهري تبدیل می شود.
یکی دیگر از پیامدهاي منفی آن عدم امکان حضور افراد ناتوان و کم توان در فضاهاي شهري است ، درواقع با ایجاد فضاهاي غیر ایمن و مخاطره آمیز سالمندان و معلولان و خردسالان امکان استفاده از این نوع فضاها را نخواهند داشت که این به نوع خود نقص بزرگی در عملکرد یک محیط شهري به شمار میرود.
طراح شهري به عنوان سازمان دهنده به این عوامل باید به راهکارهاي در این رابطه بیاندیشد تا فضاهاي شهري خاصیت انسانی تري پیدا کند و در نتیجه محیطی امن تر و قابل قبول تر براي زیست انسان ایجاد گردد.
اکنون در بعضی از نقاط جهان عابرپیاده و پیاده گرایی الویت اول را در هنگام طراحی شهري و سیاست گذاریهاي مربوط به آن دارد در واقع با تجربه به این قضیه رسیده اند که عابرپیاده گرایی سبب ارتقاء و بهبود محیط آن منطقه شهري یا مجتمع زیستی میگردد.

بخش اول _ اسلاید 5 تا 32 : گزیده اي از مطالعات و مقالات
بخش دوم _ اسلاید 34 تا 65 : تحلیل و ارائه ایده برتر

دانلود پاورپوینت

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • 6 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...