رفتن به مطلب

چند ایده برای سرسبزی فضاهای کم عرض حیاط


neginazinp

ارسال های توصیه شده

demo17.jpg

 

Landscaping

 

demo16.jpg

 

وقتی فضاهای مختلف داخلی و بیرونی خانه را برای طراحی از نظر می‌گذرانیم، بعضی از این فضاها از دست‌مان در می‌رود، فضاهایی که با یک طراحی خوب می‌توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. یکی از این فضاهای بیرونی، مسیرهای عبور باریک و کم عرض در اطراف ساختمان است، ما در اینجا اسمش را حیاط جانبی می‌گذاریم. این قسمت معمولا یک بخش تنگ و تاریک بین ساختمان و دیوار حیاط است. اما چرا این فضای باریک را به یک باغچه سرسبز و آرام با مسیری برای قدم زدن تبدیل نکنیم؟

 

demo18.jpg

 

این حیاط معمولی، اکنون به مکان سرسبزی تبدیل شده است که می‌توان با یک فنجان چای صبحگاهی در آنجا قدم زد. چیزی که این فضا را خاص کرده گیاه چادری است که یک درگاه ورودی زیبا ایجاد کرده است. سنگ‌های پله پله به خوبی جای‌گذاری شده‌اند، طوری که حتی می‌توان با پای برهنه از آنجا عبور کرد. پوشش گیاهی مدیترانه‌ای هم یک پالت سبز یکپارچه دارد که چشم‌ها را آرامش می‌بخشد. استفاده از گیاهان معطر نیز در این فضاها پیشنهاد می‌شود.

 

demo19.jpg

 

دراین حیاط جانبی، تاج درخت پر برگ حس صمیمیت ایجاد کرده است. مسیر سنگی منحنی با لبه‌های پوشیده از گیاه ثابت کرده است در یک فضای کوچک و تنگ هم می‌توان یک باغچه زیبا داشت. سینی مسی پر شده از آب برای آب تنی پرندگان در سایه درخت تنومند نیز به زیبایی این فضا افزوده است.

 

demo20.jpg

 

این مسیر فشرده باریک و مستقیم بین دیوار حائل و ساختمان خانه می‌تواند هراس‌انگیز باشد، اما در عوض با این بوته‌ها و درخت‌ها به محل آرامی برای قدم زدن تبدیل شده است. زمانی که قصد کاشتن درخت در این حیاط‌های جانبی دارید، گونه‌های کوتاه قد، ستونی یا کم رشد را انتخاب کنید که به شرایط محدود کننده رشد در این فضاها بخورند. در این مسیر، پوشش گیاهی نرم و پر مانند کف حیاط در ترکیب با سنگفرش، یک فرش طرح‌دار زیبا خلق کرده است.

 

demo21.jpg

 

24.gif24.gif24.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
24.gif24.gif24.gif

24.gif24.gif
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
24.gif24.gif

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...