رفتن به مطلب

سئو منفی و روشهای مقابله با آن


ارسال های توصیه شده

سئو منفی و روشهای مقابله با آن

بهینه‌سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جست‌وجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می‌شود که اکثر مردم از موتورهای جست‌وجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می‌کنند. اماجدیدا روش‌های سئو منفی در ایران نیز مورد سوء استفاده بعضی از کاربران و سئوکاران قرار گرفته است.در این مقاله سعی می‌کنیم به افرادی كه در حفظ سایت خود می‌کوشند کمک کنیم.

"گستاس‌سیامس"، فردی با تجربه در بازاریابی اینترنتی است که تخصص او در بهینه‌سازی سایت در موتورهای جست‌وجوگر و آنالیز سایت است. جدیدا بحث‌های زیادی در جامعه سئو مبنی بر سئو منفی و پتانسیل سئو منفی در ضرررسانی آن به سایت به وجود آمده است. بحث در باب سئو منفی از زمان به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن در اواسط سال 2012 اوج گرفت؛ درست همان زمان که بسیاری از وب‌مسترها این مورد را مد نظر نداشتند یا اصلا از آن آگاهی نداشتند.

 

جدیداً متاسفانه روشهای سئو منفی در ایران نیز مورد سو استفاده بعضی از کاربران و سئوکاران قرار گرفته است و امید است با این مقاله به دوستانی که در حفظ وب سایت خود می کوشند کمکی کند.

گستاس سیامس فردی با تجربه در بازاریابی اینترنتی است که تخصص او در بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر و آنالیز وب سایت است. جدیداً بحث های زیادی در جامعه سئو مبنی بر سئو منفی و پتانسیل سئو منفی در ضرر رسانی آن به وب سایت بوجود آمده است. بحث در باب سئو منفی از زمان بروزرسانی الگوریتم پنگوئن در اواسط سال 2012 اوج گرفت. درست همان زمان که بسیاری از وبمسترها این مورد را مد نظر نداشتند یا اصلاً از آن آگاهی نداشتند.

 

سئوی منفی چیست؟

هر زمان شخصی تلاش کند که جایگاه شما را در نتایج جستجوی گوگل پایین بیاورد و از این طریق بازدید سایت شما را کاهش دهد در حال انجام سئوی منفی است. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هدفی جز بهبود جایگاه شما در کلمات کلیدی مشخص و جذب بازدیدکننده از متورهای جستجو ندارد، سئوی منفی فعالیت هایی عموما خارج از مجموعه شماست برای مقابله با موفقیت تان!

از زمان معرفی الگوریتم پنگوئن و بحث ارزش لینک ها و تاثیری که لینک های ضعیف و یا خریداری شده در طراحی سایت میگذارند موضوعی در مورد سئو منفی((Negative SEO مطرح شد. امروزه گوگل وجود سئومنفی را تایید کرده است.

با معرفی شدن ابزار Link Disavow Tool که به وبمسترها این امکان را میداد لینک های خریداری شده یا ضعیف را از دید گوگل مخفی کنند و تاثیر بد آنها را از بین ببرند,قدمی به عقب بود که گوگل برداشت مبنی براین که لینک ها ناخواسته میتوانند به سایت ها صدمه جدی وارد کنند.

گوگل تمام سعی خود را میکند تا از صدمه ای که ممکن است رقبا و دیگران به سایت شما وارد کنند جلوگیری کند.این متن جدید، پاسخ گوگل به این سوال است که آیا سئومنفی وجود دارد؟جواب مثبت است,بله سئو منفی وجود دارد و میتواند به طراحی سایت ها صدمه وارد کند.

در حالی که تغییر زبان گوگل ممکن است این زنگ خطر را برای وبمسترهایی که به سئومنفی باور نداشتند به صدا در بیاورد,از لحاظی دیگر میتواند زنگ خطری باشد برای تمامی وبمسترها که حال که گوگل وجود سئومنفی را تایید کرده است باید بیشتر مراقب بود و همیشه به لینک های ارسال شده به وبسایت توجه داشت.اما خبر بد برای آن گروه از افرادی است که خبرهای مربوط به دنیای سئو را دنبال نمیکنند و یا شاید حتی به مقالات بخش آموزشی گوگل را دنبال نکنند.

این که گوگل این احتمال را تایید کرده قدمی به جلو میباشد و خبری خوش است که گوگل حتما به دنبال راه حلی خواهد بود که مشکل ایجاد شده در بهینه سازی سایت را برطرف کند.

 

تشخیص سئوی منفی

 

ابزارهای گوگل مانند گوگل وبمستر بسیار کمک می کند تا تشخیص دهید سایت شما دچار سئوی منفی شده یا نه.

نمونه ایی از این نشانه ها:

 

  1. لینک به سایت شما از انجمن و فروم های خارجی.
  2. دریافت تعداد زیادی لینک از دامنه های عجیب با آدرس هایی مانند .ru .cz .pl .biz و غیره. همه ی این لینک ها غیرطبیعی نیستند ولی برای یک سایت ایرانی دریافت بک لینک زیاد از این گونه آدرس ها کاملا غیرطبیعی خواهد بود.
  3. تعداد زیادی بک لینک از وبلاگ های غیر مرتبط و گوناگون.
  4. لینک هایی با متن یکسان و از چند دامنه مشخص، بعنوان مثال در عبارتی مشخص لینک سایت شما در فوتر و سایدبار (در عمل همه ی صفحات سایت) چند سایت نامعتبر قرار داده شده باشد.
  5. دریافت بک لینک از سایت های غیراخلاقی، سایت های شرط بندی و مشابه آنها.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...