رفتن به مطلب

زبان‌های مختلف دنیا چگونه شکل گرفته‌اند؟


ارسال های توصیه شده

محققان دانشگاه اوکلند در نیوزیلند نشان داده‌اند که زبان‌ها به تدریج همراه با رشد و گسترش کشاورزی شکل گرفته و تکامل پیدا کرده‌اند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، شاید تعجب برانگیز باشد که بدانید بیش از 400 زبان که امروزه در سراسر جهان رایج است، تنها از یک زبان که عمدتا در آناتولی باستان یا ترکیه امروزی صحبت می‌شده منشأ گرفته‌اند. زبان‌های هندو- اروپایی مجموعه‌ای از 400 زبان مختلف هستند که اسپانیایی، آلمانی، هندی، پرتقالی و اردو را نیز شامل می‌شود.

 

محققان دانشگاه اوکلند در نیوزیلند نشان داده‌اند که زبان‌ها به تدریج همراه با رشد و گسترش کشاورزی شکل گرفته و تکامل پیدا کرده‌اند. همانطور که مهندسان ژنتیک از روش‌های محاسبه‌ای برای ردیابی پراکنش و شیوع ویروس‌ها استفاده می‌کنند، محققان این مطالعه نیز به همین شیوه ریشه‌های احتمالی زبان‌های هندو- اروپایی امروزی را ردیابی کرده و جزئیات نحوه پراکنش و توزیع زبان‌های مدرن در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

بر اساس این مطالعات منشأ تمام زبان‌های هندو- اروپایی امروزی زبانی است که در دوران باستان در منطقه آناتولی یا ترکیه امروزی صحبت می‌شده ‌است.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

واقعا موضوع زبان هم موضوع جالبی ها.

وجود کلمات مشابه بین زبون ها، و اصلا سیستم یادگیری مغز در یادگیری زبان، موراد جالبی برا تحقیق هستن :ws38:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...