رفتن به مطلب

مسیری خورشیدی که بیش از انتظارات انرژی تولید می کند.


ارسال های توصیه شده

یک سال از زمانی که مسیر دوچرخه سواری نوآورانه «سولارود» در شهر کرومنی، هلند نصب شده است، می گذرد. این مسیر به پنل های خورشیدی مجهز شده و نتایج کسب شده از آن شگفتی طراحان را به همراه داشته است.

 

526229_177.jpg

 

 

طی یک سال گذشته، این مسیر 70 کیلووات ساعت در هر متر مربع برق تولید کرده است که برای تامین برق سه خانه کافی است. طراحان سولارود امیدوارند موفقیت این مسیر شهرهای بیشتری را برای به کارگیری چنین ایده ای و استفاده از جاده های موجود برای جمع آوری انرژی ارزان و پایدار تشویق کند.

تاکنون بیش از 9800 کیلووات ساعت انرژی توسط مسیر دوچرخه سواری سولارود تولید شده است. در شرایطی که استفاده از پنل های خورشیدی روی پشت بام ها در حال حاضر هزینه ساخت و ساز کمتری به همراه دارد و همچنین می تواند نیروی بیشتری نسبت به پسر عموهای زمینی خود تولید کند، اما طراحان سولارود متقاعد شده اند که به کارگیری این سیستم ها در زیرساخت های موجود مسیری است که پیش روی ما قرار دارد.

 

 

 

526230_180.jpg

 

 

شهرهایی که در زمینه مسیرهای مجهز به پنل خورشیدی سرمایه گذاری می کنند می توانند در کمترین حالت برق مورد نیاز چراغ های خیابانی را تامین کنند. افزون بر آن، امکان شارژ خودروهای الکتریکی و ذخیره انرژی خورشیدی در شبکه سراسری برق محلی نیز از دیگر کاربردهای آنها محسوب می شوند. تیم سولارود به منظور تقویت پنل های خورشیدی زمینی خود توسعه پوششی جدید و ارتقا یافته برای آنها را دنبال می کند.

واکنش مردم به این مسیر دوچرخه سواری خورشیدی نیز جالب توجه بوده و بیشتر آنها حتی متوجه تفاوت آن با یک مسیر دوچرخه سواری عادی نشده اند. این دقیقا همان چیزی است که تیم سولارود هدف قرار داده و به آن دست یافته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...