رفتن به مطلب

برنامه شهر لیسبون برای کمک به کارآفرینان کوچک


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

قلعه سن ژرژ در قلب لیسبون هر سال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. تیاگو ریبیرو جلوی این قلعه، روی یک موتورسیکلت سه چرخه یکی از خوراکیهای مخصوص پرتغال را که کنسرو ماهی شمال این کشور است، در بسته بندیهای زیبا و خاص می فروشد. وی می گوید: «ایده ما این بود که مارکی با بسته بندی خیلی نو و جالب ایجاد کنیم که در داخل آن محصولی با کیفیت بالا از ماهی های شمال پرتغال را قرار دهیم. می خواستیم برای ساخت کنسرو ماهی همان روشی را بکار بریم که پدربزرگهایمان در سال ۱۹۱۱ میلادی استفاده می کردند.»

تیاگو، یکی از بنیانگذاران شرکت میس کان و اولین کارآفرینی است که از برنامه شهر لیسبون برای کمک به کارآفرینان کوچک بهره برده است. این برنامه در پایتخت پرتغال توسط شورای شهر لیسبون اجرا می شود و تاکنون نتایج خیلی خوبی داشته است.

 

 

ماریبل رودریگز فرریا، مسئول این برنامه می گوید: «در عرض دو سال و نیم توانستیم ۷۰ شرکت تجاری در لیسیبون دایر کنیم و بیش از ۶۰ شغل جدید هم ایجاد کردیم.»

 

 

شرکت “میس کان” با کمک این برنامه به اعتبارات خُرد معادل ۲۰ هزار یورو با بهره بانکی خیلی پایین دسترسی داشته و با آن توانسته این موتور سیکلت سه چرخه و اولین سهام را بخرد. علاوه بر کمکهای مالی، تیاگو و دو همکارش مارتا و باربارا توانسته اند از راهنمایی ها و مانیتورینگ مسئولان برنامه شهر لیسبون هم برخوردار شوند.

 

 

وی می گویدِ: «هیچوقت احساس تنهایی نکردیم مثلا زمانیکه طرح کسب و کار را آماده کردیم، می دانستیم که هر وقت سوالی داشته باشیم می توانیم با مسئولان برنامه تماس بگیریم و همیشه آنطرف خط کسی بود که به ما جواب بدهد. اینها به ما دلگرمی داد.»

 

 

شرکت تیاگو امسال جزء کاندیداهای دریافت جایزه اول صنایع خلاق در پرتقال است، چند نمایندگی فروش در اروپا دارد. علاوه براینها این شرکت سایتی هم برای سفارش اینترنتی محصولش براه انداخته است.

 

 

یکی از نکات جالب برنامه شهر لیسبون این است که این برنامه به کارآفرینان کمک می کند در همان محلی که می خواهند کارشان را شروع کنند. این برنامه سه مرکز رشد (انکوباتور) برای حمایت از کارآفرینان در لیسبون و همچنین یک آزمایشگاه (Fab Lab) ساخت و تولید در لیسبون دارد که کارآفرینان می توانند در آنجا نمونه های اولیه تولیداتشان را بسازند و طرح شان را به اجرا در بیاورند.

 

 

برنامه لیسبون برای کارآفرینان کوچک یکی از نامزدهای نهایی دریافت جایزه ترویج کارآفرینی در اروپااست. این جایزه از سال ۲۰۰۶ سوی کمیمسیون اروپا در سطح ملی، منطقه ای و محلی به برنامه هایی تعلق می گیرد که برای توسعه کارآفرینی و شرکتهای تجاری کوچک تلاش می کنند. از ۹ سال پیش تاکنون حدود ۳۰۰۰ پروژه که توانسته اند هزاران شغل و شرکت تجاری جدید ایجاد کنند، در این رقابت شرکت کرده اند. این برنامه رایگان است و همه می توانند از آن استفاده کنند.

 

85% مشاغل ایجاد شده توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط از سال 2002 تا 2010

 

 

92% شرکتهای تجاری کوچک (میکرو) در اتحادیه اروپا که تعداد کارمندانشان زیر 10 نفر هستند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...