رفتن به مطلب

راهی ساده براي جلوگیری از انتقال سرماخوردگی در بین اعضای خانواده


ارسال های توصیه شده

ایرج خسرونیا پزشک داخلی در گفتگو بابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به انتقال ویروس آنفولانزا به اطرافیان گفت: ویروس آنفولانزا از طریق هوا، عطسه کردن، سرفه کردن مقدار زیادی ویروس در هوا پخش می‌شود و اگر فضا سر بسته باشد در یک اتاق‌های کارمندان و در باکس‌های در به راحتی از یک نفر به نفر دیگر از طریق عطسه و سرفه کردن و آب دهان و دست دادن هم منتقل می‌شود.

 

وی ادامه داد: دستگیره‌های در، دستگیره‌های مترو، درهای دستشویی و یا هر دری که با دست باز شود جاهایی هستند که می‌توانند آلوده شوند و‌ می‌توانند به سرعت انتقال پیدا کنند و حتی صابون‌هایی که جامد هستند و در دستشویی‌ها آلوده می‌شوند باعث انتقال ویروس آنفولانزا می‌شوند.

 

پزشک داخلی خاطرنشان کرد: با رعایت اصول بهداشت می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد، وقتی کسی که آلوده است باید در دست دستکش داشته باشد و در جیب خود یک دستمال نیز همراه خود داشته باشد و عطسه و سرفه را داخلی آن انجام دهد، از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران خودداری کند، حوله و ظرف‌های لیوان و غذا جداگانه با خود داشته باشد تا ظرف مدت 48 ساعت به بهبودی برسد و در این 48 ساعت فقط استراحت کامل داشته باشد تا از پخش این بیماری جلوگیری شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک به دیدگاه

اسکناس از همه این موارد خطرناکتره. در حالی که هیچکس توجه نمیکنه. برا همینه که خارجی ها پول رو تو کیف مخصوص میذارن. تو ایران هم داخل کیف خانمها و جیب آقایون .

کلا در ایران کسی متوجه رعایت بهداشت به معنی کامل کلمه نبست. برا همینم ایرانی ها به خیلی از ویروسها ایمنی خاص پیدا کردن و اکثر ویروس ها در مقابل ایرانی جماعت خلع سلاح میشن.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...