رفتن به مطلب

ساخت پیشرفته ترین پروژه تلفیقی برج و پل در جهان


ارسال های توصیه شده

لنگرگاه کپنهاگن دانمارک در آینده ای نزدیک به پیشرفته ترین پروژه تلفیقی برج و پل در جهان مجهز می شود.

 

 

 

1908470.jpg

 

 

در ابتدای امر به نظر می رسد که این پروژه که فعلا مدل رایانه ای آن ارایه شده به سرنوشت سایر پروژه های تحسین برانگیز اما اجرا نشده گرفتار شود اما به نظر می رسد این بار مطالعه جامعی درباره یک پروژه ساختمان سازی مدرن صورت گرفته و به احتمال فراوان کار ساخت آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

 

این پروژه که کارهای مطالعاتی آن از سال ۲۰۰۸ آغاز شده و با نام LM Gateway مشهور شده است تلفیقی از دو برج عظیم و دو پل حائل میان آنهاست که عابران پیاده می توانند بر روی آنها تردد کرده و در عین حال از مشاهده مناظر دیدنی اطراف نیز لذت ببرند.

طرح این پروژه در سال ۲۰۰۸ برنده یکی از بزرگترین مسابقات طراحی معماری در جهان شده بود اما عملیاتی شدن آن به دلیل مشکلات مالی و به خصوص بحران اقتصادی، چند سالی به تأخیر افتاد.

 

 

 

1908469.jpg

 

محل تلاقی دو پل متصل به برجها

 

هر یک از این دو برج در دو سوی این لنگرگاه ساخته می شوند و نکته مهم اینکه طراحی آنها بر مبنای اصول شهرسازی مدرن و توجه به معیارهای زیست محیطی صورت گرفته است. از جمله این موارد می توان به نمایشگر خورشیدی عظیمی اشاره کرد که در واقع متشکل از صفحات خورشیدی است.

همچنین سیستم گرمایش مبتنی بر آب گرم اقیانوس و سیستم سرمایشی نیز در این مجموعه به کار گرفته می شود.

طراحان پروژه این برجها را به گونه ای ارایه کرده اند که حداکثر نفوذ نور به آنها صورت گرفته و در عین حال تهویه مطبوع هوا نیز در بالاترین حد ممکن باشد.

توربین های بادی مخصوصی نیز تعبیه شده که برق مورد نیاز سازه را تأمین می کنند.

طول پل این سازه که متشکل از دو پل در هم تلفیق شده است ۱۶۵ متر بوده که در ارتفاع ۶۵ متری از سطح آب لنگرگاه در هوا معلق می ماند تا بدین ترتیب تردد کشتی ها و قایق ها از زیر آن خطری به همراه نداشته باشد.

مقامات رسمی دانمارک اعلام کرده اند که مشکلی در زمینه تأمین بودجه این پروژه نداشته و کار ساخت آن احتمالا از اواخر سال ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ آغاز می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...