رفتن به مطلب

تولید برق توسط معده ربات میکروب خوار


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

635833689868468599.jpg

 

 

 

 

تیمی از دانشگاه بریستول در بریتانیا، نمونه مفهومی از رباتی با نام Row-bot را ساخته‌اند که قابلیت حرکت روی آب دریاچه‌ها و برکه‌های کثیف را دارد و میکروب می‌خورد تا بتواند به راه خود ادامه دهد.

 

این ربات زمانی که روی دریاچه یا برکه‌های کثیف حرکت می‌کند، میکروب‌ها را وارد شکم مصنوعی خود می‌کند و سپس با تجزیه آنها در شکمش، انرژی مورد نیاز خود را تولید می‌کند. با این روش، انرژی کافی برای پیدا کردن میکروب‌های بیشتر و از بین بردن آنها به دست می‌آورد. Row-bot دو قسمت اصلی دارد: یک مکانیسم پیشرانش که باعث حرکت آن به جلو می‌شود به این صورت که ربات با حرکت پدال‌ها می‌تواند به هر طرفی که می‌خواهد حرکت کند و مکانیسم دوم شکمش است که یک سلول سوختی میکروبی (MFC) است و انرژی الکتریکی مورد نیازش را برای حرکت پدال‌ها به آن می‌دهد.

 

635833689825412523.jpg

کل این سیستم زمانی کار می‌کند که ربات کمی آب قورت دهد تا بتواند با کمک میکروب‌های درون آب و به وسیله سلول سوختی میکروبی‌اش انرژی الکتریکی تولید کند و پدال‌هایش را برای حرکت تکان دهد. همین مکانیسم باعث می‌شود که ربات در آب‌های کثیف‌تر به راحتی حرکت کند و وجه تمایز آن با دیگر ربات‌های مینیاتوری است که تاکنون برای حرکت روی آب طراحی شده‌اند. بدنه این ربات توسط پرینتر سه‌بعدی درست شده است و از جنس یک غشای الاستیک است تا پدال‌ها بتوانند به راحتی میان آب فرو بروند و سریع‌تر حرکت کنند. مکانیسم سلول سوختی میکروبی این‌گونه است که هنگامی که میکروارگانیسم‌ها در شرایط هوازی (به دلیل حضور اکسیژن) قرار می‌گیرند با قند تغذیه می‌شوند و دی‌اکسید کربن و آب تولید می‌کنند. با این حال، در وضع بی‌هوازی (زمانی که اکسیژن وجود ندارد) فقط دی‌اکسید کربن، پروتون و الکترون تولید می‌شود. در این حالت، جریان برق بین دو الکترودی که جریان الکتریسیته تولید می‌کنند، برقرار می‌شود. محققان معتقدند که این ربات پتانسیل آن را دارد که در بسیاری از ربات‌های خودران مورد استفاده قرار بگیرد تا بتواند روزها و یا شاید ماه‌ها بدون نیاز به شارژ یا انرژی به ماموریت خود بپردازد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...