رفتن به مطلب

نیمکتهای شهری برای سلامتی مفید هستند یا مضر؟


ارسال های توصیه شده

بر اساس پژوهش محققان دانشگاه شفیلد وجود نیمکت‌های داخل بلوارها و مبلمان‌های شهری پارک‌ها و مناطق تفریحی برای سلامتی ضروری است.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه اصفهان، بعضی از سازمان‌ها وجود این نیمکت‌ها را به عنوان نمادی ضداجتماعی می‌دانند، چراکه ممکن است پاتوق شود و زندگی اجتماعی را دچار آسیب کند. همچنین برخی کارشناسان معتقدند هدف از بیرون رفتن افراد، سلامت روح و سلامتی اجتماعی است که وجود این نیمکت‌ها مانع از تحقق این امور می‌شود.

 

اما محققان این پژوهش می‌گویند وجود نیمکت‌ها برای افرادی با محدودیت حرکتی مفید است. بر این اساس باید در نظر داشت که حتی بیرون نشستن خارج از منزل به خودی خود می‌تواند کیفیت زندگی را برای بسیاری از افراد ارتقاء دهد، چراکه مشاهده سایر افراد اجتماع و نشستن‌های کوتاه‌مدت، فرد را از تنهایی و انزوا دور کرده و احساس تعلق به اجتماع را در وی ایجاد می‌کند.

 

اهمیت دادن به این امر می‌تواند تأثیر بزرگی در چینش نیمکت‌ها و فضاهای خالی بر جای بگذارد و فضای اجتماعی را تحت تأثیر قرار دهد.

 

منبع: ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...