رفتن به مطلب

نتایج یک نظرسنجی در مورد ادغام آزمون‌ها


ارسال های توصیه شده

[h=1] نتایج یک نظرسنجی در مورد ادغام آزمون‌ها

 

[/h]

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي

کد خبر: 94092212196

یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بر اساس نظر سنجی به عمل آمده توسط خبرگزاری ایسنا درمورد ادغام آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری،بیش از 50 درصد مخاطبان شرکت کننده در این نظرسنجی، مخالفت خود را با این طرح اعلام نمودند.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر اساس این نظر سنجی که با مشارکت تعداد 5473 نفر از مخاطبان صورت گرفت،46.37 درصد مخاطبان موافق و 53.63 درصد مخاطبان مخالف اجرای این طرح بودند.

 

به گزارش ایسنا،پیش از این کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تصویب کرد و به دنبال آن نظرات موافق و مخالف زیادی از سوی جامعه دانشگاهی درمورد ابعاد و پیامدهای احتمالی آن، مطرح شد.

 

همچنین نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود کلیات طرح 6 ماده‌ای و یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را با 104 رأی موافق، 71 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع تصویب کردند.

 

این طرح قرار است نحوه پذیرش دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و به خصوص مقطع دکترا را ساماندهی کند. همچنین تجمیع آزمون‌های ورودی دانشگاه از جمله مواردی است که در این طرح به آن اشاره شده است.

انتهای پیام

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...