رفتن به مطلب

[مبانی معماری داخلی] هندسه در اتاق نشیمن؛ اصول اولیه یک اتاق متعادل


ارسال های توصیه شده

banner-geometry-in-living-room1.jpg

 

 

 

تمام چیزی که از ریاضیات در مدرسه آموخته اید را فراموش کنید. هندسه یک اتاق نشیمن متناسب ابتدایی تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید، بدون نیاز به هیچ گونیایی.پس از مطالعه ی این مطلب با یادگیری نکاتی ساده می توانید نشیمن خانه تان را به فضایی سرشار از تناسب وهارمونی تبدیل کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن با توجه به نقطه کانونی

 

نقطه کانونی محلی است که چشم افراد به محض ورود به فضا به آن جلب می شود. این نقطه می تواند نقطه ای از خود بنا باشد مثل شومینه یا پنجره ای بزرگ با چشم انداز،یا می تواند چیزی باشد که خود شما به عنوان نقطه کانونی فضای اتاقتان طراحی کرده اید، مثل دیواری که روی آن تأکید شده یا بخشی بزرگ از یک کار هنری.

بهتر است نقطه کانونی در مقابل مسیر ورودی ، یا هرجایی که نقطه معمول ورود به اتاق شماست باشد و همچنین در مقابل مبلمان قرار نگیرد (و بالعکس) . همانطور که در تصویر می بینید مبل در موقعیتی قرار داده شده که مقابل دیوار و شومینه سنگی نباشد.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

نقطه مرکزی

 

نقطه مرکزی هسته اصلی چیدمان اتاق شماست. این نقطه قرار نیست که دقیقا در وسط اتاق شما قرار داشته باشد گرچه در بسیاری از خانه ها به همین صورت است. نقطه مرکزی یک اتاق نشیمن جایی است که میز پیشدستی یا میزی وسط شما به همراه مکان هایی برای نشستن پیرامون آن قرار می گیرد.

در یک اتاق نشیمن با طول زیاد و یا بزرگ، توجه داشته باشید که برای ایجاد فضاهای جداگانه برای نشستن می توانید دو یا چند نقطه مرکزی ایجاد نمایید. تصویر زیر از گروه معماری Frank Roop Interiors دو نقطه مرکزی را نمایش می دهد، یک میزگفت و گوی دایره ای در جلو و یک میز پیش دستی و مبل در انتهای تصویر.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

مثلث بندی

 

مثلث بندی در واقع ایده ای است که سعی آن ایجاد چیدمان مثلثی در هرفضای ممکن از اتاق شماست. این ایده بر این مبناست که دسته بندی های سه تایی با حواس ما سازگار است و همچنین خطوط قطری و مورب پویا بوده و حرکت چشمان ما را دنبال می کند. این مثلث ها در هر جایی از اتاق نشیمن ما و به هر میزانی می توانند وجود داشته باشند.

 

در مقیاس کوچک ، می توانید سه شی هم رنگ با چیدمان مثلثی در قفسه کتاب خود قرار دهید، یا در مقیاسی بزرگتر از هندسه یک مثلث متساوی الساقین بالای مبل نشیمن استفاده کنید: رأس این مثلث می تواند یک کار هنری بوده ونقاط قاعده آن دو میز در کنار به همراه عناصر وابسته به آن باشد . همانطور که در تصویر نیز می بینید، در این چیدمان از دو کوسن سبز رنگ و یک مجسمه برای ایجاد هندسه مثلثی استفاده شده است. اگر چیدمان اتاق نشیمن برایتان مهم است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...