رفتن به مطلب

کاربرد عایق پشم سنگ در ساختمان جدید وزارت دفاع فرانسه


ارسال های توصیه شده

از عایق صوتی حرارتی پشم سنگ در مرکز جدید وزارت دفاع فرانسه به منظور فراهم آوردن قابلیت مقاومت در برابر آتش استفاده شده است. حدود 16000 متر پنل پشم سنگ با ضخامت 15 میلیمتر در کل این پروژه استفاده شده است که این باعث محافظت از ساختمان تا 2 ساعت در مقابل آتش سوزی می شود تا زمان لازم برای خروج پرسنل در هنگام آتش سوزی فراهم شود.

قرار است این مکان مرکز اصلی فرماندهی وزارت دفاع فرانسه باشد و 9 هزار نفر در آن کار خواهند کرد و زیر بنای زیادی دارد. نام این پروژه "بلاردگون" است و امنیت آن در برابر آتش سوزی توسط عایق صوتی حرارتی پشم سنگ فراهم شده است.

طراحی منحصر به فرد مرکز جدید وزارت دفاع فرانسه توسط سه شرکت بزرگ نیکولاس , Michelin, Jean-Michel Wilmotte و Pierre Bolze Atelier انجام شده است. ساختمان های این مرکز از هم جدا هستند ولی بوسیله یک مسیر به هم وصل شده اند. بزرگی این بنا و تعداد زیاد پرسنلی که در آن کار می کنند باعث شده که طراحان از مصالح با کیفیت بالا در ساخت آن استفاده کنند و انتخاب پشم سنگ در این بنا به عنوان عایق نشان دهنده کارایی بالای و ویژگی های منحصر به فرد این عایق صوتی حرارتی است.

علاوه بر ویژگی ضد حریق بودن، پشم سنگ یک عایق حرارتی است که باعث کاهش میزان مصرف سوخت در این مرکز می شود.

پشم سنگ ویژگی دیگر هم دارند و آن عایق صوتی بودن است که این ویژگی باعث شده که قسمت های فرهنگی مثل استخر و سالن های ورزشی در کنار دیگر ساختمان ها قرار گیرند و یک مرکز با امکانات فرهنگی مناسب ساخته شود.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

دولت هلند تصمیم به هنجار سازی ساخت خانه های بهینه تا سال 2020 گرفته است. شرکت تولید پشم سنگ بنولکس که پروژه های آن در شهر رزوندال انجام شده است در این هنجارسازی نقش فعالی داشته است.

به دلیل افزایش هزینه سوخت و مشکلات حاصل از آن شرکت مسکن سازی در روزندال اقدام به ساخت خانه های بهینه (خانه های که در آن ها مصرف انرژی بهینه شده است) کرده است. این شرکت ساختمان سازی در ساخت خانه های بهینه خود از سه لایه عایق حرارتی صوتی پشم سنگ استفاده کرده است. ضخامت هر یک از این لایه های عایق پشم سنگ 380 میلیمتر بوده که سه برابر مقداری است که بطور معمول در عایق کاری ساختمان استفاده می شود.

افزایش ضخامت عایق حرارتی پشم سنگ بکار رفته در این پروژه باعث می شود که هزینه های ساختمان با افزایش قیمت انرژی افزایش زیادی نکند و از طرفی محیطی مطبوع را در ساختمان فراهم می کند. استفاده از عایق حرارتی پشم سنگ باعث می شود که خانه ها با گذشت زمان ارزش خود را از نظر بهینه بودن حفظ کنند چون این عایق صوتی حرارتی نیازی به تعویض ندارد و طول عمر آن بالا و تقریبا برابر با طول عمر ساختمان می باشد.

 

 

 

مدیر توسعه شرکت پشم سنگ بنولک در مورد خانه های بهینه و هنجار سازی آن در هلند گفت: " خانه های بهینه یک پدیده جدید در هلند هستند که مستلزم یک انقلاب فکری در زمینه صرفه جویی در انرژی و ساخت و ساز است. دولت هلند تمایل دارد تا سال 2020 ساختمان های بهینه را به عنوان یک هنجار معرفی کند."

 

 

خانه های بهینه

 

تعداد خانه های بهینه که تا سال 2010 ساخته شده اند حدود 25000 خانه است که بیشترین تعداد این خانه ها در آلمان و اتریش می باشند و بقیه در نقاط مختلف جهان وجود دارند. در سال 1996 کارگروه اقتصادی خانه های بهینه تشکیل شد و این گروه روی اجزاء این ساختمان ها به خصوص پنجره ها و سیستم های تهویه با راندمان بالا برنامه ریزی کردند.

محصولات توسعه یافته برای استاندارد خانه‌های بهینه زیر حمایت اتحادیه اروپا، قبل از زمستان ۲۰۰۰-۲۰۰۱ در پنج کشور اروپایی اجرا شد و برای اولین باردر شمال آمریکا خانه بهینه در اوربانای ایلینوی در سال ۲۰۰۳ ساخته شد. در سال ۲۰۰۶ در نزدیکی بمیجی، مینه سوتا خانه بهینه ساخته شد. در سال ۲۰۰۵ یک شرکت سوئدی اولین استاندارد خانه پیش ساخته بهینه را در ایرلند تدوین کرد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...

از عایق صوتی پشم سنگ برای عایق کاری سقف مرکز آموزش فنی و حرفه ای خودرو کاتالونیا در مارتورل استفاده شده است. این ساختمان یک ساختمان آموزشی با دانش فنی بالا می باشد که هدف آن برجسته ترین ساختمان شدن در نوع خودش بوده است. مرکز آموزشی کاتالونیا امکانات خود را به آموزش 18000 دانشجو در سال تخصیص داده است.

 

فضایی آموزشی این مرکز فنی حرفه ای به مساحت 12500 متر مربع می باشد و برای عایق کاری سقف آن از عایق صوتی پشم سنگ استفاده شده است. این آموزشگاه به لطف استفاده از عایق پشم سنگ به عنوان یک مرکز با تکنولوژی بالا، کارآمد و با تسهیلات پایدار شناخته شده است.

طبق گفته های معمار پروژه، با توجه به استادیوم CAAS Arquitectes، ایجاد یک ساختمان مدرن، کارآمد و پایدار ضروری بوده است. " پشم سنگ یک عایق پایدار است و استفاده از آن ضروری و لازم می باشد".

پشم سنگ یک عایق 100% طبیعی است که از ماده اولیه کاملا طبیعی تولید شده است. علاوه براین طبق گفته های معمار این ساختمان: " پشم سنگ، مزایای زیادی برای استفاده در استادیو و عایق کاری ساختان ما داشته است، همچنانکه پتانسیل زیادی دارد." حفظ و نگهداری از پشم سنگ آسان است و دوام بالایی دارد، عایقی کارآمد و سالم برای انسان می باشد و قادر است درجه حرارت شدید را تحمل کند.

در این ساختمان پنج طبقه از 5600 متر مربع عایق پشم سنگ برای عایق کاری سقف استفاده شده.

 

 

پروژه های متعد و سازگار با محیط زیست

 

معمار پروژه ی مرکز فنی و حرفه ای آموزش خودرو همچنین اظهار کرد که در دنیای ساخت و ساز " ما باید بیشتر و بیشتر به محصولات پایدار و محصولاتی که آلودگی کمتری دارد توجه کنیم." در این راستا محصولات پشم سنگ 100% قابل بازیافت هستند و بعلاوه کاملا طبیعی می باشند (از سنگ آزبست تولید می شوند که در طبیعت وجود دارند). برای سازگار بودن با محیط زیست این ویژگی ها برای ساختمان های امروزی بسیار مهم و ضروری است.

پایداری و سازگاری مواد نشان دهنده ی چرخه عمر آن ها است، هر زمان که دیگر از آن ها استفاده نمی شود می توان بازیافتشان کرد. در استادیو این مرکز فنی و حرفه ای از مواد طبیعی استفاده شده است که این نشان دهنده ی کیفیت بالای این ساختمان است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ساختمان بسیار بزرگ شرکت هواپیمایی در چین نیاز به ماده ای داشت که در برابر آتش مقاوم و جاذب صدا باشد و همچنین برای پروژه هواپیمایی به این بزرگی نیز مناسب باشد.

بعد از یک فرایند دقیق و سختگیرانه برای انتخاب سیستم عایق دیوار، در مقایسه با تعداد از انواع دیگر سیستم ها، عایق پشم سنگ تخته ای برای عایق کاری صوتی و ضد حریق انتخاب شد.

 

این ساختمان بسیار بزرگ مساحتی به اندازه 2.67 میلیون متر مربع دارد که مساحت ساخت شده آن در حدود 1.15 میلیون متر مربع است که شامل دفتر پژوهش، مرکز لجستیک، کارخانه مونتاژ و یک منطقه میانی کمکی است.

این پروژه یک تصمیم استراتژیک مهم دولت مرکزی است و طرح بلند مدت علم و فن آوری کشور چین می باشد که از سال 2006 شروع شده است. این پروژه نه تنها نشان دهنده ی قدرت جامعه ملی کشور چین است بلکه به عنوان یک بنیان بزرگ مونتاژ هواپیمای مسافربری نیز خدمت می کند.

با وجود تلاش های بسیاری که برای ایمن بودن این ساختمان صورت گرفته است، مالکیت آن به اتفاق آراء تصمیم گرفته که از عایق پشم سنگ به دلیل عملکرد آن، استفاده کند. علاوه بر این توصیه های شدیدی که توسط IKEA شانگهای و CAPDI (موسسه طراحی) صورت گرفته نیز تاثیر بزرگی بر این انتخاب داشته است.

قراردادی که برای عایق کاری بسته شد شامل عایق کاری 5 ساختمان با مساحت بیش از 51 هزار متر مربع است. پنل های پشم سنگ استفاده شده به رنگ نقره ای و سفید هستند و ضخامت آن ها 175 و 200 میلیمتر می باشد که نیاز زیبای شناسی ساختمان را تامین می کند و بعلاوه باعث مقاومت آن ها در برابر آتش می شود (به دلیل خاصیت ضد حریق پشم سنگ).

استحکام بالای هسته پشم سنگ این پنل ها باعث استحکام بالای پنل های نصب شده می شود. علاوه بر این، این پنل ها باعث افزایش ظاهر داخلی و خارجی ساختمان ها می شوند.

علاوه جنبه های زیبایی ساختمان و حفظ ایمنی آن در برابر آتش سوزی، جذب صدا توسط پشم سنگ بکار رفته در پنل ها باعث می شود که محیط عایق کاری صوتی شود. بعلاوه عایق حرارتی بودن آن نیز باعث عایق کاری این ساختمان ها می شود.

این ویژگی ها نشان دهنده ی مزیت استفاده از این پنل ها را با هسته عایق پشم سنگ در این ساختمان ها است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

عایق کاری شرکت بزرگ نفتی با پشم سنگ

 

ساختمان جدید اداره Statoil بیش از 66,000 متر مربع فضای طبقه ای دارد. این ساختمان دارای 9 طبقه می باشد که در پنج منشور مستطیل شکل قرار دارد و می تواند 2,500 نفر از کارکنان را در خود جا دهد.

طراحی و ساخت این ساختمان پسیو، سه سال طول کشیده است و براورد می شود که 1.5 میلیارد کرون نروژ هزینه داشته است. هدف ساخت آن ایجاد بنایی منحصر به فرد بوده است که مظهری از شرکت استات اویل (statoil) باشد. شرکت استات اویل، بزرگترین شرکت در نروژ و یکی از بزرگترین شرکت های جهان و یک پیشگام در صنعت نفت می باشد.

 

نصب عایق حرارتی

 

برنامه زمان بندی این ساختمان بسیار فشرده بود و هم کارکنان و هم مواد استفاده شده با محدودیت هایی در طول زمان ساخت رو به رو بوده اند. در انتخاب مواد استفاده شده علاوه بر ایمنی، بهره وری انرژی و بودجه، زمان نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کرده است. (عایق پشم سنگ یک عایق ضد حریق می باشد و از ایمن ترین عایق های حرارتی است).

 

تمام کردن پروژه ای به این بزرگی در طول سه سال بی سابقه بوده است و استفاده از عایق پشم سنگ ( به دلیل آسانی در نصب) یک فاکتور کمکی به حساب می آید.

عایق پشم سنگ در این پروژ بصورت افقی برای عایق کاری کف استفاده شده است. عایق های سخت پشم سنگ، نصب را در ارتفاعات آسان و سریع می کند. زمانی که چند صد متر مربع عایق نصب می شود، در پروژه هایی مثل پروژه Statoil، افزایش سرعت نصب عایق باعث می شود که مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی شود.

 

توانایی و آسانی نصب عایق کاری حرارتی در سطح زیرین این ساختمان منشوری شکل یک مزیت ویژه برای تیم عایق کاری این ساختمان به حساب می آید.

چنین پروژه هایی بطور نرمال حداقل به یک سال بیشتر زمان نیاز دارند. اما استفاده از راه حل هایی مثل عایق پشم سنگ باعث کاهش این زمان شده است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...