رفتن به مطلب

دانشمندان کالج سلطنتی لندن، ژن‌هایی را که باعث هوشمندی انسان می‌شوند، کشف کردند


ارسال های توصیه شده

گفته می‌شود که ۷۵ درصد ضریب هوشی انسان، حاصل عوامل ژنتیکی و تنها ۲۵ درصد آنها حاصل شرایط محیطی است. ولی تا حالا کسی به درستی ژن‌هایی را که باعث ایجاد حافظه، میزان ادراک و توجه بهتر، سرعت پردازش بیشتر یا مهارت‌های استدلالی می‌شوند، به درستی بررسی نکرده بود.

 

به تازگی پژوهشگران کالج سلطنتی لندن، ننایج تحقیق خود را مجله علمی Nature Neuroscience منتشر کرده‌اند. مطابق این تحقیق دو شبکه از ژن‌ها وجود دارند که مشخص می‌کنند یک فرد هوشمند یا غیرهوشمد خواهد بود. ژن‌های حاضر در این شبکه‌ها به مانند اعضای یک تیم فوتبال می‌مانند و فعالیت و تعامل گروهی آنها و بنابراین نه یک ژن منفرد، تعیین‌گر میزان هوشمندی فرد خواهد بود.

 

چیز هیجان‌انگیز این است که این شبکه‌های ژنی توسط سیستم‌های تنظیم‌گر مشترکی مدیریت می‌شوند و به عبارت دیگر به احتمال زیاد یک شاه‌کلید باید برای تنظیم این شبکه‌ها وجود داشته باشد. اگر روزی این شاه‌کلید تنظیم‌کننده یافت شود، احتمال دارد که بتوان میزان هوشمندی افراد را تغییر داد!

 

پژوهشگران برای انجام تحقیقشان فعالیت هزاران ژن را در افراد دچار صرع، افراد سالم و نیز افرادی که مبتلا به اتیسم یا مشکلات ذهنی بودند با هم مقایسه کردند. دست آخر متوجه شدند که همان ژن‌هایی که در افراد سالم، میزان هوش را مشخص می‌کنند، اگر دچار جهش یا موتاسیون شوند، افراد را دچار مشکلات شناختی و صرع می‌کنند. نام این شبکه‌های مرتبط با هوشمندی M1 و M3 نهاده شده است.

 

منبع: 1پزشک

لینک به دیدگاه

ایکاش یه راهکاری هم پیدا میکردن که به اینایی که هوش بالا هم دارن ولی خودشونو زدن به اون راه هم یه کمکی میشد که حداقل به اندازه بهره هوشیشون می ارزیدند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...