رفتن به مطلب

طراحی یک ربات جستجو و نجات با الهام از ملخ‌ها


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

اگرچه حمله‌ی دسته جمعی ملخ‌ها بارها تلفات زیادی را برای بشر در پی داشته است، اما شاید روزی به وسیله‌ی یک ملخ یا حداقل یک ملخ رباتیکی نجات پیدا کنید. پژوهشگران دانشگاه تلاویو با همکاری کالج Ort Braude اسرائیل یک ربات کوچک با الهام از ملخ را به وجود آورده که قادر به پرش دوبرابر ارتفاع سایر دستگاه‌های مشابه با خود می‌باشد. طبق نظر سازندگان، این ربات درنهایت در عملیات جستجو و نجات در مکان‌های خطرناک به کار خواهد رفت.

 

 

این ربات با نام TAUB دارای 127 میلی‌متر ارتفاه و وزن کمتر از 28 گرم می‌باشد و با این حال قادر به پرش تا ارتفاع 3.4 متری است و درعین حال مسافت افقی 1.4 متری را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. دانشمندان امیدوارند با تجهیز این ربات به برخی از مکانیزم‌های سر خوردن، بتوانند آمار دوم اشاره شده را افزایش دهند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

TAUB دارای یک بدنه‌ی پلاستیک ABS چاپ سه بعدی به همراه پاهای ساخته شده از نوارهای محکم کربن و فنرهای پیچشی سیم فولادی می‌باشد. قدرت این ربات از یک باتری داخلی تامین شده و قابل کنترل از راه دور به صورت بلادرنگ از طریق یک کیکروکنترلر آنبرد است.

مانند یک ملخ واقعی، ربات هر پرش خود با خم کردن پاها به سمت عقب و سپس قفل کردن آنها و ذخیره‌ی انرژی در طی فرایند اجرا می‌کند. درحالیکه ملخ پس از مراحل فوق به آزاد کردن یک عضله‌ی خم‌کننده در پای بالایی خود می‌پردازد، ربات در عوض فنرهای خود را آزاد می‌کند. در هر دو مورد، انرژی ذخیره شده به شکل حرکت ضربه زدن قدرتمند آزاد شده، و ملخ/ربات را به سمت هوا پرتاب می‌کند.

انتظار می‌رود مکانیزم سر خوردن برنامه ریزی شده به هدایت پرش ربات TAUB کمک کند و همچنین به آن امکان فرود نرم‌تر را بدهد. پس از تکمیل، این ربات می‌تواند برای جمع‌آوری اطلاعات در مکان‌های خطرناک بکار رود.

مقاله‌ای از این پژوهش اخیرا در ژورنال

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
منتشر شده است.

 

منبع:gizmag

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...