رفتن به مطلب

عایق کاری کشتی با پشم سنگ


ارسال های توصیه شده

عایق صوتی حرارتی پشم سنگ عایقی ضد حریق می باشد که کارایی بالایی در دریا و کشتی ها دارد. یکی از مسائلی که در کشتی ها و حفاظت از جان خدمه و مسافرین اهمیت دارد محفاظت در برابر آتش سوزی و جلوگیری از انتشار آن به قسمت های مختلف کشتی است.

عایق های حرارتی تولیدی از پشم سنگ می توانند تا دمای 1000 درجه سانتیگراد بدون ذوب شدن در برابر آتش مقاومت کنند که این ویژگی باعث کارایی عایق صوتی حرارتی پشم سنگ در قسمت های مختلف کشتی شده است. در حال حاضر پشم سنگ بهترین گزینه برای عایق کاری کشتی ها است. معمولا آتش سوزی در کشتی ها از نوع سلولوزی (سوخت چوب یا چوب پنبه) محصوب می شوند و عایق های حرارتی پشم سنگ مثل پشم سنگ تخته ای می تواند استانداردهای A30 و A60 را در عرشه و دکل های کشتی پوشش دهند.

 

عایق کاری کشتی ها با پشم سنگ

 

عرشه کشتی ها، درها، کانال های هوا، لوله ها، دکل ها و تخته های شناور برای محافظت از مخاطراتی که در برابر آن ها وجود دارند، نیاز به عایق کاری دارند. به منظور عایق کاری آن ها می توان از عایق پشم سنگ تخته ای و یا عایق پشم سنگ پتویی با یک طرف توری سیمی و یا ترکیبی از هر دو عایق حرارتی استفاده کرد. برای عایق کاری صوتی و حرارتی لوله ها نیز می توان از عایق پشم سنگ لوله ای استفاده کرد.

پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی ضد حریق می باشد یک عایق صوتی نیز است و این ویژگی مانع از انتقال صوت بین قسمت های مختلف یک کشتی می شود که این نیز یکی دیگر از مزیت های اسفتاده از پشم سنگ است.

 

استفاده گسترده از عایق پشم سنگ در جهان و ویژگی ها و بازده بالای این عایق صوتی حرارتی، عایق کاری با آن را اجتناب ناپذیر کرده است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

در عایق کاری بزرگترین کشتی گردشگری جهان به نام "Harmony of the Seas" از عایق پشم سنگ استفاه شده است که این نشان دهنده ی قابلیت های بالای این عایق حرارتی صوتی می باشد.

این کشتی که در نوع خودش بزرگترین کشتی گردشگری جهان می باشد طولی برابر با 361 متر دارد و عرض آن 66 متر می باشد. مبلغ قرارداد ساخت این کشتی در سال 2012 برابر 1.3 بیلیون دلار بسته شده است.

این کشتی گردشگری که برای سفرهای تفریحی استفاده می شود، همانند تمام کشتی های گردشگری دارای رستوران، سینما، استخر، هتل و کابین های مسافران می باشد. از اصول مهم در این مکان ها عایق صوتی بودن آن ها و عدم نفوذ صدا از یک قسمت به قسمت دیگر است، که پشم سنگ به دلیل عایق صوتی بودن گزینه خوبی برای عایق کاری است.

 

c82e68ecc91a6115905b52a4dab0ec5b_XL.jpg

 

 

در عایق کاری بزرگترین کشتی گردشگری جهان از 1800 تن پشم سنگ استفاده شده که تقریبا برابر با 320000 متر مکعب عایق است.

عایق پشم سنگ به دلیل کیفیت بالایی که در محافظت در برابر آتش دارد، عایق مناسبی برای کشتی ها است و از جان مسافران و خدمه در برابر آتش سوزی محافظت می کند. پشم سنگ در زمان مواجه با آتش از خود دودی منتشر نمی کند و به خاطر مقاومت در برابر آتش فرصت لازم را برای خاموش کردن آتش فراهم می کند. از طرفی پشم سنگ به دلیل عایق صوتی بودن از انتقال صدا جلوگیری می کند و آسایش صوتی لازم را در کنار آسایش حرارتی برای ساکنین کشتی فراهم می سازد.

انعطاف پذیری لازم پشم سنگ باعث شده که علاوه بر اینکه در در ساختار اصلی کشتی از آن استفاده شده است، در کابین ها و دیوارها نیز بکار رفته است.

ظرفیت این کشتی تفریحی 5479 مسافر می باشد و دارای امکاناتی مانند اسکی روی یخ، پارک آبی و چرخ و فلک است. عایق کاری این کشتی تمام شده است و روی نمایی آن در ژوئن 2016 برنامه ریزی شده است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...