رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

طبق قولی که به دوستان داده بودم برای ارائه یک مجموعه آموزشی ساده الکترونیک این مجموعه که چندسال پیش در شرکتمون جمع کرده بودیم رو براتون میذارم. امیدوارم مورد توجه دوستان قرار بگیره و خوشحال میشیم بتونیم به کمک شما مجموعه های بیشتری معرفی کنیم:icon_gol::a030:

qw7kvzexx8986xn8v8j.jpg

مقدمه

مکاترونیک علمی است که همانطور که از نامش پيداست، هم به مکانيک و هم به الکترونيک ارتباط دارد ، درواقع ترکيبي از اين دو شاخه مهم در علوم فني و مهندســي می باشد. البـته بـا رشته هاي ديگر مهندسي مانند کامپيوتر ، رباتيک، مخابرات، کنترل و ... هم در ارتباط مستقيم است. در اين مجموعه شما گام به گام با اين رشته و کاربردهایش آشنا می شوید. اولين قسمت از آموزش مکاترونيک به آموزش مفاهيم الکترونيک اختصاص دارد . بسته اي که شما در اختيار داريد ، شامل دهها آزمايش و پروژه جذاب الکترونيک می باشد که شما را در یادگیری هرچه بهتر این مفاهیم کمک می کند.

با کمي دقت به اطرافتان متوجه خواهید شد که امروزه برق و الکترونیک نقش عمده ای در زندگی ما بازی می کند. از موبایلی که در دست ماست گرفته تا DVD PLAYER ، تلويزيون ، flash memory و .....تماماً پر از مدارات الکترونيکي هستند. کامپيوتر مجموعه اي از مدارات بسيار پيچيده الکترونيکي می باشد . بيش از 85% کنترل هواپيما به کمک الکترونيک انجام مي شود . ارتفاع ، سرعت، فشار هواي بيرون و داخل هواپيما بوسیله سیستم خودکار هواپیما تنظیم می شود. پیشرفت امروز علم پزشکي مدیون تجهیزات پیشرفته الکترونیکی است که در این حرفه بکار گرفته می شود . امروزه عمل هاي جراحي بسیار سخت به کمک روبات هاي جراح خيلي راحت تر و دقيق تر انجام می شود.

 

فهرست :

فصل اول ... دنیای الکترونیک

فصل دوم ... مقاومت

فصل سوم ... خازن

فصل چهارم ... دیود

فصل پنجم ... ترانزیستور

فصل ششم ... آمپلی فایر

فصل هفتم ... گرماسنج

فصل هشتم ... مدارات مجتمع

فصل نهم ... آداپتور

فصل دهم ... گیتهای دیجیتال

مدارات متنوع ....

فصل یازدهم ... آزمایشات ویژه

 

:download2:

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
  • 1 ماه بعد...
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...