رفتن به مطلب

کرمانشاه را ببینید


ارسال های توصیه شده

پیشنهاد ما برای سفر، كرمانشاه است كه به دلیل موقعیت خاص اقلیمی، دارای مراتعی سرسبز و دره*هایی پوشیده از جنگل است و به خاطر همین پوشش زیبای طبیعی و آب و هوای معتدل، یكی از بهترین و جذاب*ترین نقاط كشور برای اتراق است.سعی كنید در این سفر، پارك جنگلی طاق بستان ـ یكی از پر جاذبه*ترین مناطق شهرستان كرمانشاه ـ را هم از دست ندهید.

 

 

kermansha-02.jpg

 

كوهستان و فضای سبز، چشمه، دریاچه*های مصنوعی و نقش برجسته*هایی از دوره ساسانی، محیطی جذاب و دیدنی را در این پارك رقم زده است.

 

 

kermansha-03.jpg

 

درباره خوبی این منطقه همین*قدر بگوییم كه به*خاطر زیبایی و دلچسبی آب و هوایش همواره مورد توجه پادشاهان و محل شكار و تفریح آنها بوده است، به طوری كه اگر دقت كنید، در دو طرف ایوان بزرگ طاق بستان، صحنه*های حجاری شده شكار شاه ساسانی را می*بینید و احتمالا با كمی تامل، در كنار چهچهه پرندگان، همهمه سواران در جستجوی شكار را هم خواهید شنید.

 

 

kermansha-04.jpg

 

 

منطقه ریجاب و بان زرده در 120 كیلومتری شمال غربی شهر كرمانشاه هم از آن جاهایی است كه از سفر به آن پشیمان نخواهید شد؛ كوه*های سر به فلك كشیده و برفگیر دالاهو كه دامنه*هایش پوشیده از جنگل و درختان انجیر و گردو است، این منطقه زیبا را در برگرفته و رودخانه زیبا و خروشان سراب ریجاب كه از فرط زیبایی تصویری از نهرهای بهشتی را نشانتان می*دهد، با گذر پیچ *در پیچ و افسونگرش در پستی و بلندی این منطقه، گرد خستگی یك ساله را از چشم و روح و روانتان می*شوید و با خود به دوردست*های بی*برگشت می*برد.

 

 

kermansha-05.jpg

 

 

در این منطقه زیبا حتی می*توانید با دیدن آثاری مانند قلعه یزدگرد و زیارتگاه*های بابا*یادگار و ابودجانه، تاریخ را هم مرور كنید.

محوطه بزرگ و تاریخی بیستون هم كه آثاری را از دوران پیش از تاریخ تا به امروز در خود جای داده است، در شرق شهر كرمانشاه با جذابیت*های تاریخی و طبیعی فراوانش، شما را به سوی خود می*خواند تا صدای اندوهناك تیشه فرهاد كه هنوز از لابه*لای كوه*های بیستون به گوش می*رسد، در جان عاشق شما هم زمزمه كند.

 

 

kermansha-06.jpg

مشهورترین و مهم*ترین اثر باستانی این محوطه، نقش برجسته و كتیبه داریوش بزرگ بر صخره* برافراشته بیستون است كه دیدنش خالی از لطف نیست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...