رفتن به مطلب

ویتامین‌های زیبایی مو!


ارسال های توصیه شده

Natural-Home-Hair-Remedies-To-Battle-Greasy-Hair.jpg

 

شاید فکر کنید برای داشتن موهای زیبا حتما باید شامپوهای خیلی گران‌قیمت مصرف کنید و یا به سالن‌های معروف بروید. ولی واقعیت این است که همه چیز به تغذیه شما برمی‌گردد و هر گلی بزنید به سر خودتان زده‌اید! با داشتن یک رژیم غذایی درست می‌توانید موهایتان را به همان لطافت و زیبایی که دوست دارید تبدیل کنید.

 

 

زینک و آهن

آهن و زینک علاوه بر آنکه رشد فولیکول‌های مو را سرعت می‌بخشد به زیبایی مو هم کمک می‌کند. خوردن هفته‌ای دوبار گوشت قرمز، عدس و دانه‌های سویا به تقویت زینک و آهن در بدن کمک کرده و اگر آن را به همراه ویتامین C میل کنید، جذب آنها را بالاتر می‌برید.

 

 

ویتامین D

ویتامین D هم یک اتفاق خوب برای فعال کردن رشد موهاست اما ماجرا اینجاست که غذاهای کمی دارای ویتامین D هستند و گفتن ندارد که چیزی که به جذب بهتر ویتامین D کمک می‌کند همانا قرار گرفتن در معرض آفتاب است و بس. اما وقتی به اشعه‌های مضر UV فکر می‌کنیم، چاره‌ای نمی‌بینیم جز خوردن قرص‌های مکمل ویتامین D!

 

 

پروتئین

پروتئین یکی از بلوک‌های اصلی ساختار بدنی است و مسئولیت رشد سلول‌ها و افزایش استحکام موها، ناخن‌ها و استخوان‌ها را به عهده دارد. خانم‌ها باید روزانه حداقل ۴۶ گرم پروتئین میل کنند که نیمی از این مقدار در ۲۰۰ گرم مرغ موجود است.

 

 

اسیدهای چرب امگا ۳

خوردن ماهی‌های چرب مثل قزل‌آلا دوبار در هفته به مرطوب نگه داشتن موها کمک می‌کند و آنها را از خشک شدن و چند شاخه شدن نجات می‌دهد. مصرف روزانه یک گرم قرص‌های مکمل DHA و EPA هم همین کارها را انجام می‌دهد. علاوه بر همه اینها امگا ۳ یک ضد افسردگی است و دوست خوب قلب هم به حساب می‌آید.

 

 

بیوتین

تخم‌مرغ یک منبع غنی ویتامین B است که کمک شایانی به رشد و تقویت موها می‌کند و همینطور سرشار است از پروتئین، کولین و ویتامین D. دیگر چه می‌خواهید؟!

 

[TABLE=class: grid, width: 900]

[TR]

[TD]مجله مدیسه

modi1.jpg

 

 

او می‌خواهد دوست خوش سلیقه شما باشد و تجربه‌ی خوشایند و متمایزی از خرید اینترنتی برای شما به ارمغان آورد.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...