رفتن به مطلب

بهترین عایق برای بیمارستان


ارسال های توصیه شده

از فاکتورهای مهم هر بیمارستان به عنوان یک محیط درمانی، ایجاد آسایش حرارتی و صوتی مطلوب است. اهمیت ایجاد محیطی با دمای مناسب در زمستان و تابستان و همچنین محیطی آرام و به درو از سر و صدا در بیمارستان ها بر کسی پوشیده نیست. متاسفانه بیمارستان ها تحت تاثیر منابع تولید آلودگی صدا قرار دارند که می تواند آسایش بیماران را از بین ببرد. حد مطلوب صدا در اتاق بیماران در بیمارستان ها 30 دسی بل، در اتاق عمل 35 دسی بل و در اتاق انتظار 40 دسی بل است.

باید از ورود صداهای بالا به بیمارستان جلوگیری کرد و به همین دلیل استفاده از عایق صوتی در بیمارستان ها الزامی است.

 

 

عایق پشم سنگ بهترین گزینه برای عایق کاری بیمارستان ها می باشد. عایق صوتی پشم سنگ به دلیل ساختار فیبری بازی که دارد باعث کاهش عبور صدا و کاهش جذب آن می شود. پشم سنگ باعث کاهش انرژی صدا در هنگام عبور از آن می شود و این مانع از ورود صدا و یا خروج آن می شود.

علاوه بر این پشم سنگ یک عایق حرارتی با ضریب انتقال حرارت پایین و راندمان بالا می باشد که این ویژگی در کنار عایق صوتی بودن آن، باعث می شود که انرژی کمتری در بیمارستان ها صرف گرم کردن (در زمستان) و خنک کردن (در تابستان) محیط شود می شود. کاهش مصرف انرژی برابر با کاهش هزینه های بیمارستان است.

 

 

از مزیت های دیگری که عایق صوتی حرارتی پشم سنگ دارد، ضد حریق بودن آن است. در هنگام آتش سوزی، چون بیماران از سلامت کامل برخوردار نیستند، آسیب پذیرتر از افراد معمولی می باشند. عایق پشم سنگ به عنوان یک عایق ضد حریق عمل می کند و مانع از انتشار آتش به قسمت های دیگر می شود و این زمان لازم را برای نجات جان بیماران فراهم می کند. علاوه بر این پشم سنگ در مواجه به آتش از خود دود سمی منتشر نمی کند که باعث خفگی بیماران و کارکنان بیمارستان شود، این نیز یک مزیت دیگر عایق پشم سنگ به حساب می آید.

 

 

پشم سنگ از نظر بیولوژیکی بی اثر است و محیط مناسبی برای رشد باکتری ها، قارچ ها، کپک ها و حشرات نمی باشد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

در کشور کرواسی بیمارستان ها مجبور هستند که در سال 3% از ساختمان های عمومی خود را نوسازی کنند چون اکثر این ساختمان ها در سال های 1970 تا 1980 ساخته شده اند. از آنجایی که این ساختمان ها حدود 35 الی 45 سال قبل ساخته شده اند کاربرد عایق حرارتی پشم سنگ در نوسازی آن ها باعث صرفه جویی بسیار زیادی می شود.

یکی از پروژه های نوسازی این بیمارستان ها در شهر اسپلیت در ساحل دریای آدریاتیک انجام شده است. این بیمارستان 20 سال قبل ساخته شده بود و میزان هزینه ی بازسازی آن حدود 10 میلیون یورو بر آورد شده است.

برای نوسازی و عایق کاری بیمارستان و طبق استاندارد ها صرفه جویی در مصرف انرژی، از 37 هزار متر مربع عایق صوتی حرارتی پشم سنگ تخته ای استفاده شده است.

در این پروژه نوسازی 350 گارگر شرکت کردند و بیمارستان تمام مدت نوسازی به کار خود ادامه می داد.

هزینه مصرف انرژی این بیمارستان در سال حدود 1.6 میلیون یورو بوده است که با عایق کاری آن با استفاده از عایق پشم سنگ هزینه ها به نصف کاهش یافت و هزینه این نوسازی در طول 14 سال از طریق کاهش مصرف انرژی جبران می شود.

هزینه ی نوسازی و عایق کاری این بیمارستان بصورت ترکیبی تامین شده است. 65% از سرمایه گذاری خصوصی و 35% از سازمان صرفه جویی انرژی تامین شده است.

 

 

مبنع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

در کشور ولز و در شهر Swansea، از عایق پشم سنگ برای عایق کاری یکی از مهمترین بیمارستان های عمومی و آموزشی استفاده شده است.

برای اضافه کردن سه طبقه به این بیمارستان 60 میلیون پوند هزینه شده است و پروژه افزایش طبقات توسط شرکت ساختمان سازی انگلیسی BAM انجام شد. فضایی حدود 280 متر به این بیمارستان افزده شد که شامل بخش های پزشکی، دیالیز، پرتو X و دندانپزشکی بوده است.

 

 

در انتخاب عایق حرارتی مناسب برای این پروژه پارامترهای گوناگونی در نظر گرفته شده است مانند مقاومت و پایداری بالای عایق حرارتی، حمل و نقل و نصب آسان آن و راندمان بالای عایق. با توجه به اینکه این پروژه مربوط به بیمارستان بوده است باید در آن استانداردهای مربوطه مانند BS5422:2009 و HTM05-01 رعایت شود. از جمله شرایطی که باید در این پروژه درنظر گرفته شود این است که نباید از مواد قابل اشتعال در بیمارستان استفاده شود. برای داشتن تمام الزامات مطابق با استانداردهای مربوطه مهندسان و طراحان این پروژه تصمیم گرفتند که از عایق پشم سنگ در عایق کاری صوتی و حرارتی این بیمارستان استفاده کنند. برای عایق کاری دیوارها، کانال ها و لوله ها از عایق پشم سنگ تخته ای، پشم سنگ پتویی و پشم سنگ لوله ای استفاده شده است و میزان پشم سنگ استفاده شده بیشتر از 5000 متر بوده است.

 

 

پشم سنگ دارای ویژگی های متمایزی است از جمله این ویژگی ها می توان به عایق صوت و عایق حرارت بودن همزمان آن، عدم اشتعال آن و استایی بالایی که در برابر حرارت دارد بطوری که مقاوم ترین عایق در برابر آتش می باشد، قابلیت بازیافت بالای آن 97%، عدم انتشار گاز گلخانه ای دی اکسید کربن، عدم رشد آفت ها، قارچ ها، باکتری ها و موجودات موذی، مقاومت و پایداری بالای پشم سنگ بطوری که طول عمر آن برابر با طول عمر ساختمان است و نصب آسان آن اشاره کرد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ازین نوع پشم سنگ در ایران تولید میشه

نمی دونم در صنعت ساختمان سازی ازش استفاده میشه یا نه

پشم سنگ ایران بنویسید شرکتش اپ میشه

ممنون دوست خوبم از مطالب مفیدت:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

تو صنعت ساختمان سازی هم از پشم سنگ استفاده می شه

 

یکی از عایق های پرکاربرد در جهان در صنعت ساختمان سازیه

 

علاوه بر این توی درهای ضد حریق نیز از پشم سنگ استفاده می کنند چون عایقی که بیشترین مقاومت را نسبت به حرارت داره

 

توی ایران هم فقط یک شرکت تولید کننده وجود ندراه. تو گوگل سرچ کنید تولید کننده پشم سنگ، اکثر شرکت های تولید کننده را می یاره

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

بیمارستان جدید Humber River Regional و با امکانات و تجهیزات جدید، در منطقه ای در شمال غربی شهر تورنتو، در کاناد قرار گرفته است؛ این منطقه دارای مردمی با فرهنگ های مختلف است و از پرسرعت ترین اجتماع های در حال رشد در کانادا می باشد.

زمانی که ساخت بیمارستان منطقه ای هامبر تمام شود این بیمارستان خدمات جامعی ارائه می کند تا تمام بیمارهای سرپایی و بیمارهایی که نیاز به بستری شدن دارند را در کل منطقه پوشش دهد. بیمارستان منطقه ای هامبر باعث شده است که تعداد تخت برای بیماران در شمال تورنتو از 549 بیمار به 656 افزایش یابد.

طراحی و ساخت بیمارستان جدید باید طبق دستورالعمل ها و اصول سیستم رتبه بندی LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) انجام می گرفت تا این بیمارستان بتواند گواهینامه نقره ای LEED را دریافت کند.

برای دستیابی این بیمارستان به گواهینامه LEED از عایق صوتی حرارتی پشم سنگ استفاده شده است. این عایق حرارتی طول عمر بسیار بالایی دارد که یکی از امتیازات این عایق شمرده می شود.

 

500a44935c8320008f1c713a63e32b8e_XL.jpg

 

 

چرا پشم سنگ

دلیل استفاده از پشم سنگ در عایق کاری این بیمارستان ویژگی های زیر می باشد که پشم سنگ دارا است:

- پایداری در گسترده دمایی وسیع

- عایق ضد حریق می باشد

- به محیط زیست آسیب نمی رساند

- مقاوم در برابر آب

- جاذب صدا

- طول عمر بالا، بطوری که مقدار R-value خود را حفظ می کند

- پایدار

 

منبع: پارامیس

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

بیمارستان توانبخشی Cheras اولین بیمارستان جامع توانبخشی ساخته شده در مالزی است که به منظور کمک به بیماران در بدست آوردن توانایی های از دست رفته در اثر تصادف یا بیماری، احداث شده است.

این بیمارستان در محل بیمارستان سابق Lady Templer احداث شده و در 7 کیلومتری مرکز کوالالامپور واقع شده است. بیمارستان توانبخشی Cheras مساحتی حدود 39.1 جریب دارد با ظرفیتی برابر با 166 تخت که می تواند تا 300 تخت نیز افزایش یابد. علاوه بر این خدمات سرپایی و خدمات درمانی دیگر نیز در این بیمارستان ارائه می شود.

 

طراحان این ساختمان سعی کردن که بیمارستانی طراحی کننده که هم مردم پسند باشند و هم دوستدار محیط زیست، بنابراین موازنه ای در بین عملکرد بیمارستان و زیبایی شناسی آن در نظر گرفته شده است. در ساخت این بیمارستان توجه زیادی به فضای درون و بیرون شده است و ساختمان بگونه این طراحی شده است که نور بتواند به درون آن نفوذ کند و بیماران، کارمندان و ملاقات کننده ها بتوانند از دیدن مناظر و فضای بیرون لذت ببرند.

مانند تمام مراکز توانبخشی در این بیمارستان نیز به آرامش و بی سرو صدا بودن محیط توجه زیادی شده تا راحتی مطلوب در طول بهبود بیماران فراهم شود. بنابراین برای عایق کاری کردن بیمارستان و فراهم کردن این نیاز از عایق صوتی پشم سنگ در سیستم دو لایه سقف آن استفاده شده است.

 

عایق پشم سنگ نه تنها باعث عایق کاری صوتی بیمارستان شده بلکه به دلیل عایق حرارتی بودن مانع از اتلاف حرارت شده و راندمان حرارتی بیمارستان را افزایش داده است.

به دلیل انعطاف پذیری عایق پشم سنگ استفاده شده می توان قطعات عایق را با ضربه زدن و فشردن به خوبی در کنار هم قرار داد و از به وجود آمدن هر گونه گپ و فضای خالی احتمالی که باعث ایجاد پل حرارتی و کاهش راندمان عایق کاری می شود جلوگیری کرد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

مارستان مونت الیزابت در قلب مرکز پزشکی سنگاپور قرار دارد، در این بیمارستان سعی شده تخصص های پزشکی به همراه برترین تجهیزات و امکانات پزشکی برای معالجه بیماران محلی و بین المللی فراهم شود، در کنار مراقبت های بهداشتی با کیفیت، حفظ حریم خصوصی بیشتر و دسترسی سریع.

از جمله ویژگی های این بیمارستان امکانات کاربر پسند آن از جمله بیش از 250 سوئیت پزشکی، 333 تخت بیمار، مراکز تخصصی سرپایی و باغ هوایی است.

 

در ساخت و طراحی تمام اتاق های یک تخته این بیمارستان، حریم خصوصی و آسایش صوتی محیط اتاق در نظر گرفته شده است و سعی شده است آرامش لازم برای بیمار فراهم شود. این سطح از آسایش صوتی برای اولین بار در این بیمارستان سنگاپور فراهم شده است.

در عایق کاری دیوارهای این بیمارستان از عایق صوتی پشم سنگ استفاده شده است. عایق صوتی پشم سنگ موج های صوتی را به خوبی جذب می کنند و می توان باعث کاهش شدت و انتشار صوت شوند. از این رو در عایق کاری مکان هایی مانند بیمارستان ها از آن استفاده می شود.

 

در کنار ویژگی های صوتی عالی که عایق پشم سنگ دارد، ماهیت ضد حریق آن باعث شده که ایستایی بالایی در درجه حرارت های بالا داشته باشد و در صورت آتش سوزی به عنوان مانعی در برابر شعله های حریق عمل می کند و باعث کاهش سرعت آتش می شود که این زمان لازم را برای فرار بیماران، همراهانشان و پرسنل بیمارستان فراهم می کند.

 

سعی شده است که بیمارستان مونت الیزابت نوونا مطابق با اصول ساختمان های سبز ساخته شده و در این راستا از عناصر دوستدار طبیعت در روند ساخت و ساز آن استفاده شده است. شامل سیستم یکپارچه فناوری سبز فتوولتائیک، سیستم تهویه نو آورانه آن و استفاده بهینه از نور به منظور افزایش صرفه جویی انرژی. همچنین از تخته های پشم سنگ در عایق کاری کانال های سیستم تهویه مطبوع، برای رسیدن به راندمان حرارتی و کاهش سر و صدا استفاده شده است.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

جامعه مدرن وابسته به خدمات رفاهی و امکانات پزشکی است. فضای درمانی که به خوبی طراحی شده باشد به افرادی که بیمار هستند کمک می کند تا سریعتر بهبود یابند، و همچنین مکانی امن برای بیماران، خانواده های آن ها و متخصصان پزشکی فراهم می شود.

 

بیمارستان عمومی Ng Tend Fong و بیمارستان عمومی Jurnog در سنگاپور به دقت طراحی شده اند تا در زمینه مراقبت از بیماران و خدمات پزشکی در این منطقه فعالیت کنند. این بیمارستان ها به عنوان یک مرکز مجتمع به بیماران خدمات رسانی می کنند که ظرفیت بالای 1000 تخت را دارا می باشند.

 

برای داشتن یک بیمارستان مطلوب و مناسب که پتانسیل لازم برای مراقبت از بیماران را داشته باشد، لازم است محیطی فراهم شود که به خوبی در برابر نویزها و اختلالات صوتی عایق کاری شده باشد. بدین منظور برای عایق کاری صوتی و پارتیشن بندی بیمارستان Ng Tend Fong و بیمارستان عمومی Jurnog از عایق صوتی پشم سنگ استفاده شده است.

عایق صوتی پشم سنگ ضرب جذب صوت بسیار خوبی دارد و امواج صوتی را به خوبی جذب می کند. این ویژگی پشم سنگ با کاهش انتقال صدا بین اتاق ها محیطی آرام و راحت ایجاد شود و حریم خصوصی بیماران و آسایش صوتی آن ها در نظر گرفته شود.

از دیگر ویژگی های پشم سنگ که موجب انتخاب این عایق برای عایق کاری این دو بیمارستان شده است، ضد حریق بودن آن و عدم انتشار گاز های سمی در هنگام مواجعه با آتش است. پشم سنگ به دلیل ماده اولیه تشکیل دهنده آن که سنگ بازالت می باشد مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق دارد و در هنگام آتش سوزی به عنوان مانعی در برابر آتش عمل کرده و از انتشار شعله های آتش جلوگیری می کند.

در هنگام آتش سوزی در بیمارستان ها چون بیماران از سلامت کامل برخوردار نیستند، آسیب پذیرتر از افراد سالم می باشند، بنابراین در بیمارستان باید از عایقی استفاده کرد که ضد حریق باشد.

 

علاوه بر این موارد پشم سنگ راندمان حرارتی بیمارستان را بالا می برد و به دلیل انعطاف پذیر بودنش قطعات عایق پشم سنگ به خوبی در کنار همدیگر قرار می گیرند و از به وجود آمدن هر گونه گپ که باعث انتقال حرارت بشود، جلوگیری می کند.

 

ویژگی های دیگر پشم سنگ: عدم امکان رشد آفت ها، قارچ ها و باکتری ها و یا وجود موجودات موذی در الیاف این عایق، مقاومت بالا، سبک و حمل و نقل و نصب آسان، پایداری بالا.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...