رفتن به مطلب

پنج شهری که در حال رشد حمل و نقل پایدار هستند


ارسال های توصیه شده

هنگامی که ما به شهرهای موفق در رابطه با حمل و نقل پایدار فکر می‌کنیم، تصور ما شهرهایی زیبا در شمال اروپا، مانند کپنهاگ، یا مناطق ثروتمند پرتراکم مانند هنگ کنگ و سنگاپور ست. اما آن‌ها تنها شهرهایی نیستند که در این امر موفق بوده‌اند. تحولات هیجان انگیزی در سراسر جهان به ویژه در نواحی جنوبی روی داده است. در اینجا پنج شهر وجود دارد که کیفیت زندگی در آن برای میلیون‌ها نفر به وسیله سرمایه گذاری در حمل و نقل پایدار و عادلانه بهبود یافته است.

 

احمدآباد، هند

احمدآباد شهری با جمعیت پنج میلیون نفر در ایالت غربی گوجارات است. در سال 2009، این شهر معیاری برای حمل و نقل با کیفیت بالا در هند به وسیله سیستم حمل و نقل سریع اتوبوسی (BRT) جانمارگ تنظیم کرد. جانمارگ، که در زبان گوجاراتی ها به معنی “راه مردم” است و در هر روز بیش از 130000 نفر را جا به جا می‌کند، یک بهبود وضعیت عمده در شهری بوده که قبلاً در آن گزینه‌های کمی برای 90 درصد از ساکنانش که دارای اتومبیل نبودند، وجود داشت.

trozagj4b8w6mgqici.png

ایستگاه BRT جانمارگ در شهر احمدآباد

 

امروزه، احمدآباد یک رهبر منطقه ای در حمل و نقل و برنامه ریزی شهری است، به وسیله قوانین مترقی در پارکینگ و توسعه مبتنی بر حمل ونقل، تراکم، توسعه کاربری مختلط، بازسازی پارکینگ، و بهبود پیاده روی، دوچرخه سواری، و حتی حمل و نقل عمومی بهتر.

 

بوینس آیرس، آرژانتین

در سال 2013، شهر بوینس آیرس خیابان نمادین 9 Julio که یکی از وسیع‌ترین بلوارها در جهان با 20 خط ترافیکی خودرو بوده است را به یک مسیر حمل و نقلی مؤثر، مدرن و عمومی تغییر داد. این پروژه بخشی از یک طرح فعال سراسری بود که در سال 2009 آغاز شد، که شامل پیاده محورسازی بیش از 100 بلوک در مرکز شهر، گسترش برنامه به اشتراک گذاری دوچرخه، یک شبکه دوچرخه سواری 300 کیلومتری، و رفع نقایص تقاطع‌ها برای بهبود ایمنی عبور و مرور عابران پیاده می‌باشد.

bwiq3faby0z46r2g2ff.png

یکی از بلوک‌هایی که به تازگی پیاده محور شده در مرکز شهر “قسمت مرکزی شهر”

 

گوانگژو، چین

این کلان شهر واقع در دلتای رودخانه مروارید، اقامتگاهی ست با بالاترین عملکرد سیستم BRT در جهان، که بیش از 850.000 مسافر را در طول روز از طریق 26 ایستگاه با سرعتی برابر سیستم مترو جابجا می‌کند. با این حال، دستاوردهای گوانگژو، فراتر از سیستم‌های اتوبوسی است. آن‌ها دارای یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های به اشتراک گذاری دوچرخه در جهان می‌باشند، و همچنین مناطق زیرگذری بلا استفاده زیادی، مانند اغلب فضاهای بی استفاده در زیر پل‌های هوایی (سواره)، را به فضاهای عمومی زیبایی تبدیل کرده‌اند.

3ao4fsbgtge2j6dk75ca.png

مسیر سبز دونگاچونگ که از تبدیل قسمت‌هایی در زیر یک روگذر سواره به یک فضای عمومی پرجنب و جوش ایجاد شده است.

 

مؤسسه حمل و نقل و سیاست توسعه چین، در گوانگژو مستقر شده، و سالانه میزبان بیش از 50 سازمان دولتی، غیردولتی و بازدیدکننده دانشگاهی می‌باشد، و پروژه‌های مرتبطی در شهرهای سراسر چین و آسیای جنوب شرقی از این ایده الهام گرفته‌اند.

 

مکزیکو سیتی، مکزیک

بزرگ‌ترین شهر شمال آمریکا دارای 5 خط کلان اتوبوسی BRT، یکی از بهترین سیستم‌های به اشتراک گذاری دوچرخه از لحاظ عملکرد در جهان، پیشگام در اصلاحات پارکینگ، و احیا کننده مسیر پیاده در مرکز تاریخی خود می‌باشد. در سال 2012، خط 4 کلان اتوبوسی ثابت کرد که یک BRT در سطح جهانی می‌تواند به احیای یک ناحیه مرکزی شلوغ کمک کند، در حالی که میراث فرهنگی و تاریخی آن حفظ شود.

srm2nn56d25d59m6m7.png

خیابانی با طراحی مجدد در مرکز تاریخی شهر

 

علاوه بر بهبود تردد، این پروژه کمک کرده است تا منظر خیابان و کیفیت زندگی در منطقه مرکزی شهر بیش از حد بهبود یابد که ساخت بسیاری از این خیابان‌ها به طور انحصاری برای دوچرخه سواران، پیاده‌ها، و سیستم BRT می‌باشد.

 

تهران، ایران

ایران کشوری با بیشترین میزان شهرنشینی در خاور میانه است، و تهران یکی از بزرگ‌ترین کلان شهرها در آسیا می‌باشد. یک دهه قبل، تهرانی‌ها برای عبور و مرور در داخل شهر خود تعداد گزینه‌های اندکی به غیر از رانندگی در مسیرهای شلوغ و پرتردد داشتند. در طول دهه گذشته، تهران بیش از 200 کیلومتر مسیر مترو ساخته است که روزانه 2 میلیون مسافر را جا به جا می‌کنند.

s9pzrkfuu9oecbcobcdl.png

BRT تهران روزانه 2 میلیون نفر را جابه جا می‌کند.

 

این شهر همچنین یک شبکه BRT با کیفیت بالا به طول 100 کیلومتر ساخته است که یک مورد دیگر از 2 میلیون جا به جایی روزانه را رقم زده است. فراتر از آن، تهران یک برنامه عوارض ترافیکی برای کاهش ترافیک در شهر، و یک سیستم به اشتراک گذاری دوچرخه در یکی از مناطق اداری خود را توسعه داده است.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...