رفتن به مطلب

دانلود پایان نامه صنایع درباره مدیریت دانش در زنجیره تأمین


ارسال های توصیه شده

پایان نامه ارائه چارچوبی برای اجرای مدیریت دانش در زنجیره تأمین که توسط حامد شاکریان برای دریافت درجه کارشناسی صنایع از موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان یزد در مهر 1391 تهیه شده رو به صورت pdf از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

 

چکیده:

مدیریت دانش، یکی از مهمترین منابع رقابتی برای هر سازمان محسوب میشود، به نحویکه بسیاری معتقدند که شرکت هایی که بتوانند هرچه سریعتر دانش را کسب و به مرحله کاربردی برسانند در یک بازار رقابتی، موفق تر خواهند بود. از طرفی دیگر، رقابت بین شرکتی اهمیت خود را از دست داده است و رقابت بین زنجیره های تامین جهت ارائه حداکثر ارزش به مشتری، مورد تاکید قرار گرفته است. مدیریت زنجیره عرضه موقعیت استراژی عملیاتی در هر دو زمینه ی صنایع تولید و خدمات فرض شده است و بیش از۱۰ سال گذشته شرکتها به طور جدی استراتژی های مدیریت زنجیره عرضه را در سازمان خود پیاده سازی کرده اند . مدیریت دانش توانمندی اصلی مدیریت زنجیره عرضه ویک عنصر حیاتی از اطلاعات فشرده و محیط های سازمانی چند فرهنگی است . درک اهمیت مدیریت دانش در زنجیره عرضه، تلاشی است که در این تحقیق انجام شده تا یک چارچوب مفهومی برای مدیریت دانش در مدیریت عرضه ارائه کند و با استفاده از یک مطالعه موردی که توسط شرکتهای فرانسوی انجام شده ، ارزیابی گردد . درنهایت، خلاصه ای ازیافته ها و نتیجه گیری برای مدیریت دانش در زنجیره عرضه ارائه شده است. در سال های اخیر مدیریت زنجیره تامین با رویکرد جدید خود در مسائل مدیریتی توانسته است تحولی شگرف در کاهش هزینه های اجرا و انجام صحیح مسائل مدیریتی در سازمان ها را ایفا کند. اما اجرای مدیریت زنجیره تامین زمانی می تواند در سازمان ها مفید واقع شود و می تواند که به اهداف خود برسد که بتواند در تعامل با اهداف و اجزای سازمان به خوبی خود را نشان دهد یکی از این مسائل مهم در سازمان ها توجه به مدیریت دانش می باشد که اگر در سازمان ها بدرستی شناخته شود و مورد استفاده قرار گیرد می تواند مدیریت زنجیره تامین را به صورت ابزاری قدرتمند در سازمان به عرصه ظهور در آورد در دنیای رقابتی امروز که سازمان ها در حال رقابت و گسترش محصولات و خدمات خود هستند عامل دانش وسیله شناخته شده ای است .امروزه برای مدیران سازمان های مختلف عملکرد مدیریت دانش و نقش آن در سازمان امری شناخته است و هریک از سازمان ها در تلاش برای دستیابی به این دانش جدید هستند استفاده از مدیریت زنجیره تامین در راستای مدیریت دانش می تواند در بهبود اهداف سازمان کمک بسیار مناسبی باشد لذا در این تحقیق سعی بر آن شده است که به شناخت مدیریت زنجیره تامین در سازمان ها پرداخته شود و در ادامه به شناخت و بررسی عامل دانش در سازمان ها و نقش و اهمیت آن در سازمان ها در راستای بکار گیری مدیریت زنجیره تامین و اطلاعات پرداخته شود . رویکرد جدیدی که در سالهای اخیر بر مدیریت عملیات حاکم شده، رویکرد مدیریت زنجیـره تامین است. زنجیره تامین شبکه ای از تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطه ای و توزیع این محصولات نهایی به مشتریان را انجام می دهد. زنجیره های تامین در سازمانهای تولیدی و خدماتی وجود دارند، هرچند که پیچیدگی زنجیره ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر شدیداً تغییر کند. در این تحقیق سعی شده است که این رویکرد جدید در مدیریت عملیات به طور تقریباً کاملی معرفی شود. و بنابراین هدف تحقیق این است که این موضوع را که بسیار گسترده و وسیع است تا حدی معرفی و خواننده را با آن آشنا کند.

 

مواردی که در این نوشته بررسی شده عبارتند از: تعاریفی از مدیریت زنجیره تامین، زنجیره ارزش، زنجیره تقاضا و زنجیره عرضه (تامین)، نیاز به مدیریت زنجیره تامین، منافع مدیریت موثر زنجیره تامین، عناصر مدیریت زنجیره تامین، مباحث استراتژیکی، تاکتیکی و عملیاتی در مدیریت زنجیره تامین و چند موضوع دیگر. در پایان نیز باارائه یک چارچوب مفهومی برای مدیریت زنجیره تامین و مطرح کردن رقابت جدید در محیط مدیریت عملیات سعی شده است از مباحث عنوان شده قبلی نتیجه گیری قابل قبولی صورت گیرد. مدیریت زنجیره تامین رویکرد جدیدی است که در سالهای اخیر بر مدیریت عملیات حاکم شده است. زنجیره تامین شبکه از مراکز توزیع است که یکی از وظایف آن تبدیل مواد خام به محصولات نهایی و توزیع آنها در میان مشتریان است. مدیریت زنجیره تامین فعالیتها را طوری هماهنگ می کند که مشتریان بتوانند محصولات را با کیفیت بالا و با حداقل هزینه به دست آورند. مدیریت زنجیره تامین می تواند برای شرکت مزیت رقابتی فراهم سازد. مدیریت زنجیره تامین اشتیاق شرکت را برای همکاری و رقابت افزایش می دهد. دانش مهمترین مزیت رقابتی سازمانها در عصر حاضر محسوب می شود.

 

فهرست مطالب:

چکیده

 

فصل اول: کلیات

مقدمه

ضرورت انجام پژوهش

اهداف پژوهش

روش تحقیق

استفاده کنندگان

فصل دوم:مدیریت زنجیره تامین

تاریخچه

تعاریف

تعریف فناوری اطلاعات

نقش و اهمیت فناوری اطلاعات

مشخصه های رویکرد جریان اطلاعات

پوشش گسترده

اطلاعات با کیفیت بالا

فناوری اطلاعات و تاثیر آن درتوسعه استراتژی های کسب و کار

تغییر ترکیب دستیابی به وحدت جریان کالا و لجستیک

افزایش سرعت

کاربردهای فناوری اطلاعات

نقش سیستم های اطلاعات

فرآیند های عمده

سیستم‌های اطلاعات

روند های توسعه سیستم‌های اطلاعات

زنجیرة ارزش، عرضه و تقاضا

نیاز به مدیریت زنجیره تامین

معیارهای عملکرد

رقابت جدید

از همکاری تا اشتراک مساعی

 

فصل سوم:مدیریت دانش

تعاریف

اهداف

پیاده سازی سیستم جامع

مزایا

فاز اندازه گیری و ارزیابی

فاز تدوین استراتژی در سازمان

فاز فرهنگ سازی و آموزش

فاز پیاده سازی

مجریان

سازمان های دانشی

ماهیت دانش سازمانی

دلایل بکارگیری

دامنه کاربرد

دستاورد ها

علل پیدایش

راهبرد ها

 

فصل چهارم:بررسی نقش و اجرای مدیریت دانش در زنجیره تامین

معرفی سیستم های خبره با کاربرد آنها

روش های سیستم های خبره

مراحل مدیریت دانش از شناسایی و اکتشاف تا بهره برداری و استفاده

نمایش نتایج

برون سپاری

توسعه محصول جدید

ساخت و ساز

پشتیبانی تصمیم گیری

مدیریت ریسک

نظرات برخی صاحب نظران

تبادل نظرات

مشاهدات و توصیه ها

ادبیات موضوع

فرآیندهای مدیریت دانش در زنجیره تامین

مدیریت دانش در زنجیره تامین

پیش زمینه ای برای تحقیق

یک مدل مفهومی برای مدیریت دانش در زنجیره تامین

اجتماعی کردن

استخراج کردن

ترکیب کردن

درونی یا باطنی کردن

طرح پیشنهادی یک مدل

پرسشنامه

اطلاعات جمع آوری شده

تجزیه و تحلیل تجربی

ویژگی های شرکت

تاثیر مدیریت دانش در مدیریت زنجیره تامین

مراحل ایجاد دانش

خلاصه ای از یافته ها

جهت گیری های آینده تحقیق

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری

پیشنهادات

 

منابع و مراجع

 

دانلود پایان نامه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...