رفتن به مطلب

۱۰ نکته برتر برای یک کمپین تبلیغاتی مؤثر


jobilo

ارسال های توصیه شده

مهم نیست که محصولات و یا خدمات شرکت‌تان چقدر فوق‌العاده‌ است، اگر برای کارتان تبلیغ نکنید کسی از این موضوع اطلاعی پیدا نخواهد نکرد. هر یک از برنامه‌های تبلیغاتی باید این هدف را دنبال کنند که با توجه به هزینه‌ها بیشترین تعداد مخاطبان و مشتریان جدید را جذب کنند. اگر درست عمل کنید، تبلیغات می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی برای کسب و‌کار کوچکتان محسوب شود. ولی اگر عملکردتان ضعیف باشد، تبلیغات می‌تواند تمام پول شما را هدر بدهد.

تبلیغات به نوعی یک بازی زیرکانه محسوب می‌شود. در ادامه، ۱۰ نکته‌ی مهم را با هم مرور می‌کنیم که در طرح، اجرا، و نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی به شما کمک خواهند کرد.

۱- مخاطبان هدف خود را دنبال کنید.

یک کمپین تبلیغاتی باید درجهت بازار هدف شما حرکت کند. یک اشتباه رایج در تبلیغات عمومی که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید این است که به دنبال جلب توجه مشتریان بالقوه خود نباشید. ابتدا از خود بپرسید که می‌خواهید چه نوع مشتریانی را جذب کنید، و در ادامه اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به طور شخصی آنها را مخاطب قرار داده است.

 

%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-1024x390.png

 

۲- بر مزیتی که نسبت به سایر رقبا دارید تاکید کنید.

از نکات کلیدی تبلیغات، برجسته‌سازی جوانب مثبت شرکت شماست؛ یعنی آن دسته از عواملی که در رقابت برایتان مزیت محسوب می‌شوند. بسیاری از تبلیغات علیرغم این که هوشمندانه هستند، در زمینه‌ی فروش مزایای خاص یک محصول ناموفق عمل می‌کنند. آگهی شما روی مشتریان بالقوه‌تان هیچ اثری ندارد، مگر اینکه بر مزایای خود تاکید کنید.

 

%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DB%8C.jpg

 

۳- از یک تصویر استفاده کنید.

محصولات بسیاری هستند که که آنها را از روی بسته‌بندی یا لوگو می‌شناسید. تصاویر باید در جهت تبلیغ و ترویج کسب‌وکار شما به کار گرفته شوند. بسیاری از طراحان تبلیغات، طراحی یک تصویر تاثیرگذار را فراموش می‌کنند و در نتیجه شانس تاثیر گذاشتن بر مشتریان آینده را از دست می‌دهند.

۴– شما ناچارید برای به دست آوردن پول، پول خرج کنید.

راه‌های مختلفی برای پس‌انداز کردن پول وجود دارد، اما تبلیغات جای مناسبی برای صرفه‌جویی نیست. اگر در این قسمت از کارتان به دنبال پس‌انداز کردن باشید، فروش خود را تحت تاثیر قرار خواهید داد. تبلیغات موفق ممکن است هزینه‌بر باشد، اما درست به همین دلیل است که تاثیرگذار خواهد بود.

۵- در مکان‌های مناسب تبلیغ کنید.

مجله مورد‌علاقه‌تان و نیز شبکه‌رادیویی و یا برنامه تلویزیونی محبوب شما، ممکن است موردعلاقه‌ی مخاطبانتان نباشد. ابتدا در مورد بازار هدفتان تحقیق کنید و بفهمید که مشتریان شما چه کسانی هستند، چه چیزی مطالعه می‌کنند و چه برنامه‌هایی می‌بینند یا می‌شنوند. پس از آن در رسانه‌های مناسب تبلیغ کنید، تا بتوانید مطمئن باشید که به بازار هدف خود دست پیدا کرده‌اید.

۶- اجازه ندهید که که بودجه‌تان برنامه‌های تبلیغاتی شما را کنترل کند.

برایتان ساده‌تر خواهد بود اگر هرماه بودجه‌ی مشخصی را به تبلیغات اختصاص بدهید. اما اگر مثل اغلب مشاغل، شما هم در فصول مختلف با فراز و فرودهایی در کارتان مواجه باشید، باید هزینه‌ی تبلیغات را به درستی تقسیم کنید. بسیاری از کارآفرینان به اشتباه بودجه‌بندی خود را بر اساس نیازهای تبلیغاتی فصلی انجام نمی‌دهند.

۷- تنوع بخشیدن

طبیعی است که صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف، بهترین مکان را از نظر قیمت و نتیجه برای تبلیغ انتخاب می‌کنند. اما جمله‌ای که در مورد سرمایه‌گذاری به کار می‌رود، در اینجا نیز صادق است: “همه‌ی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید.” پولی را که می‌خواهید به تبلیغات اختصاص بدهید با توجه به مخاطبان و بودجه‌ای که دارید، بین رسانه‌های مناسب موجود تقسیم کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

۸- سعی نکنید که نیازهای همه را تامین کنید.

هیچ محصول یا خدماتی نمی‌تواند پاسخگوی درخواست‌های همه باشد. صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون، از جمله مدیران شرکت‌ها، اغلب در تلاشند تا بازارهای مختلف را به دست بگیرند. این روش معمولاً جواب نمی‌دهد. حتی در مورد کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند به فاجعه منجر شود. لذا بازار مخصوص به خود را پیدا کنید و هرآنچه را که در توان دارید برای مخاطبان خود انجام بدهید.

۹- تبلیغات خود را مورد آزمون قرار دهید.

اگر زمان و پولتان را برای سرمایه‌گذاری روی گروه‌های مشخصی متمرکز می‌کنید، لازم است تبلیغات خود را روی افراد دیگر نیز امتحان کنید. آیا آنها توانایی درک و پذیرش پیامی که انتقال می‌دهید را دارند؟ اگر جواب منفی است، در جستجوی راهی باشید که پیغام شما را به نحوی موثرتر بیان کند.

راه های کم‌هزینه ای وجود دارند که توسط آنها می‌توانید تاثیر تبلیغات خود را امتحان کنید؛ برای مثال می‌توانید از پرسشنامه استفاده کنید.

۱۰- بر تبلیغات خود نظارت کنید.

بسیار آسان است که از مشتریان جدید و یا مراجعین سوال کنید که چطور با شما آشنا شده‌اند. کارآفرینان زیادی هستند که زحمت انجام این کار ساده را به خود نمی‌دهند. با این شیوه شما متوجه خواهید شد که کدام بخش از تبلیغات‌تان بیشترین تاثیر را دارد و کدام رسانه بیشترین فرصت‌های تبلیغاتی سودآور را برای شرکت شما فراهم می‌آورد.

برگرفته از: allbusiness.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...