رفتن به مطلب

راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوای شهرها


ارسال های توصیه شده

آلودگي هوا حادتر از آن چيزي است كه بسياري از ما حتي تصورش را مي كنيم. سازمان بهداشت جهاني، آلودگي هوا را مهم ترين خطر براي سلامت محيط زيست عنوان كرده است اما هنوز هم دغدغه بسياري از ما اين نيست. تصاوير رسانه ها از شهرهاي صنعتي پر از دود و آلودگي مانند گوانجگو در چين يا اهواز در ايران به گونه اي است كه اين شرايط بسيار نامطلوب را بر عكس جلوه مي دهند؛ گويي كه ساكنان اين شهرها در معرض سمي بودن اين آلاينده ها نيستند.

عمده ترين مشكلات آلودگي هوا در شهرها ناشي از ذرات ماده و گازها مي باشد. اين آلاينده ها كه از طريق تنفس جذب مي شوند نه تنها بروز مشكلات تنفسي، حملات قلبي و سكته مغزي را به همراه دارند بلكه با آسم، شيزوفرني، جنون زودرس نيز مرتبط هستند. تركيبي از اين عوامل به هزينه هاي سرسام آور اقتصادي و سلامتي مي افزايد. اما جاي نا اميدي و اندوه نيست. خبر خوب اين است كه چاره اي براي اين كار وجود دارد و شهرها مي توانند با چند راه حل ساده، عوارض ناشي از آلودگي هوا را كاهش دهند. در اينجا به پنج راهكار ساده اشاره شده است كه مديران شهري مي توانند با ارائه اين راهكارها در جهت كاهش آلودگي هواي شهر گام هاي مؤثري بردارند.

 

1- كاهش ترافيك با ترويج پياده روي و دوچرخه سواري

2- ايجاد صنايع ساختماني سازگار با محيط زيست

3- ممانعت از ساخت خيابان هاي جديد

4- بهبود و ارتقاء وسايل نقليه آلاينده

5- ايجاد شهرهاي سبز

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...