رفتن به مطلب

لطفاً به یک یا چند کتاب مورد علاقه خود برای مطالعه در نو  

57 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. لطفاً به یک یا چند کتاب مورد علاقه خود برای مطالعه در نو



ارسال های توصیه شده

همراهان محترم کتابخوانی و اهالی انجمن، سلامballoons.gif

 

 

همونطور که در تاپیک «پیشنهاد کتاب نوروز 95» گفته شد، قرار گذاشتیم تا هفتمین دور کتابخوانی رو با کتاب آزادی که شما پیشنهاد می‌کنید (که ترجیحاً قرار هست نسخه چاپیش رو با عیدی‌ها از کتابفروشی تهیه کنیم) برگزار کنیم.

به این منظور به مدت یک هفته در اون تاپیک منتظر رسیدن پیشنهادهای شما عزیزان بودیم که 4 کتاب و 1 مقاله از این طریق پیشنهاد شد، اما تصمیم گرفتیم علاوه بر این 5 مورد، از مواردی که قبلاً و از طرق مختلف توسط شما برای برنامه‌های هم‌خوانی پیشنهاد شده بود هم استفاده کنیم، که 3 کتاب دیگه هم از این طریق به گزینه‌های ما راه یافتند. در پایان علاوه بر این 8 مورد، یک کتاب هم شخصاً بعنوان پیشنهاد به گزینه‌ها اضافه کردم و حالا این شمایید و 9 گزینه نوروز 95.

 

 

انتخاب نظرسنجی به صورت چندگانه است و شما می تونید حتی به تمام گزینه‌ها رأی بدید.

اما پیشنهاد من اینه که : یا به کتابی رأی بدید که واقعاً دوست دارید اون رو در نوروز بخونید و براتون جذابه، یا کتابی که قبلاً خوندید و حسابی لذت بردید و حالا می‌خواید خوندنش رو به همه توصیه کنید.

 

 

در پایان کتاب منتخب، کتاب ویژه نوروز خواهد بود که هفتمین دور هم‌خوانی کتاب رو به خود اختصاص خواهد داد.memymonky.gif

 

و حالا مختصری درباره گزینه‌های نظرسنجی :

 

 

newsman.gif

کتاب : تفکر زائد

نویسنده : محمدجعفر مصفا

رده : روانشناسی

تعداد صفحات : 210 صفحه

نسخه صوتی : دارد

معرفی شده توسط : فکور

 

iu1y6mhoscdf5i82ff9.jpg

 

کتاب تفکر زائد درباره چگونگی تلاش ذهن در ساختن جهانی ذهنی است که موجب می شود جهان خارجی را به دور از واقعیات عینی ببینیم زیرا ذهن ما بر نحوه نگرشمان به جهان اطراف بسیار تاثیرگذار است.. این کتاب درباره پارازیت های ذهنی انسان است که به منیت و در نتیجه به تضاد فرد با خودش می انجامد. راه حل رهایی از پارازیت های ذهنی، به باور آقای مصفا نیز خودشناسی است.

 

پ.ن: خلاصه‌ای از این کتاب را آقای ساسان سیادتی در 26 صفحه منتشر کردند که فایل pdf این خلاصه رو می‌تونید از پیوست انتهای پست دریافت کنید. :icon_gol:

 

 

 

newsman.gif

مقاله : جهان از دید انیشتین

نویسنده : آلبرت اینشتین

رده : جهان‌بینی

تعداد صفحات : 1 صفحه

نسخه صوتی : دارد

معرفی شده توسط : سجاد (S.F)

jahan-albert.jpg

 

 

interview.gifبه نقل از سجاد : مقاله است، اما به نظرم بارها و بارها وزین تر و پر بار تر از خیلی کتابهاست.

تا الان هیچ متنی رو نخونده بودم ک تک تک جملات انقدر صریح، صادقانه،مفید مختصر و هدف دار باشه!

پ.ن: درصورت انتخاب این گزینه باید قول بدید که حداقل 4 مرتبه اون رو بخونید یا گوش بدید :ws3:

 

 

 

 

newsman.gif

کتاب : ژاک قضا و قدری و اربابش

نویسنده : دنی دیدرو

مترجم : مینو مشیری

رده : رمان ادبی

تعداد صفحات : 376 صفحه

نسخه pdf : دارد

معرفی شده توسط : سپیده (*sepid*)

 

ruhse2hlhlz279sqg7o5.jpg

 

 

موضوع اصلی کتاب رابطهٔ میان ژاک (نوکر) و اربابش است، که هرگز نام او در کتاب نمی‌آید. ژاک و اربابش عازم مکانی نامعلوم هستند و در طول سفر برای آن که از کسالت سفر بکاهند، ارباب از ژاک می‌خواهد که داستان عشق‌های گذشته‌اش را تعریف کند. داستان ژاک بارها توسط شخصیت‌های دیگر و اتفاقات ناگوار کمیک قطع می‌شود. شخصیت‌های دیگر داستان‌های خودشان را بازگو می‌کنند و داستان‌های آن‌ها نیز بارها قطع می‌شود. حتی شخصیتی با عنوان «خواننده داستان» نیز حضور دارد که بارها حرف راوی را قطع می‌کند: سئوالی می‌پرسد، به چیزی اعتراض می‌کند یا از روای می‌خواهد اطلاعات بیشتری به او بدهد و او را در جریان جزئیات داستان قرار دهد. موضوع داستان‌هایی که در کتاب روایت می‌شود اغلب عشق و رابطهٔ جنسی است. شخصیت‌های پیچیدهٔ داستان غرق در فریب و ریاکاری‌اند و لحن داستان‌ها شوخ‌طبعانه است.

میتوان گفت که سنت گریزی، ساختار پیچیده، بی نظمی استادانه، تضادهای گستاخانه، آمیزه طنز و تخیل برای مبارزه با جهل و خرافات و کوته بینی و عدم تساهل در این رمان، نمونه ای از داستان نویسی مدرن است و این کتاب را به حق در کنار رمانهایی چون دن کیشوت، تام جونز و اولیس جای داده است.

 

interview.gif به نقل از سپیده: 2 بار خوندمش و مطمئنم بارها و بارها میخونمش :w16:

 

پ.ن: خبر نشست نقد کتاب در شهرکتاب مرکزی تهران را از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بخوانید،

فایل صوتی کل جلسه را از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دانلود کرده و بشنوید.

و یا مختصری از مباحث جلسه را در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بخوانید.

 

 

 

newsman.gif

کتاب : دو قرن سکوت

نویسنده : عبدالحسین زرین‌کوب

رده : تاریخ ایران

تعداد صفحات : 426 صفحه

نسخه pdf : دارد

معرفی شده توسط : سوده

200px-Two_centuries_of_silence.jpg

دو قرن سکوت کتابی نوشته عبدالحسین زرین کوب درباره سرگذشت ایران در دو سدهٔ نخست پس از سلطهٔ اعراب است. نام کتاب به خفقان و سکوت حاکم بر ایران در آن دو قرن اشاره دارد. «دو قرن سکوت»، تاریخ حوادث سیاسی و اجتماعی ایران است در دو قرن آغازین اسلام. آنچه در آن دو قرنی که از سقوط دولت ساسانی تا روی کار آمدن دودمان طاهریان (نخستین دودمان ایرانی پس از اسلام) بر ایران گذشت.

 

interview.gif به نقل از سوده : خیلی ازش تعریف شنیدم.. تعریفایی که اهالی کتاب خوانان خفن میکنن هااااا.. نه ازین تعریف الکیا.. واسه همین مطمئنم کتاب عالیه.. و میتونه گزینه مناسبی باشه.. مطمین نبودم معرفی نمیکردم.. میخوانم تو را ای دو قرن سکوت:a030:

 

 

 

 

newsman.gif

کتاب : از حال بد، به حال خوب

نویسنده :

دیوید برنز

مترجم : مهدی قراچه‌داغی

رده : روانشناسی

تعداد صفحات : 639 صفحه

نسخه pdf : دارد

معرفی شده توسط : آرتاش

tw065muim1nlyh77308.jpg

 

 

به نقل از وبلاگ روانشناسی و مشاوره: افرادی که علاقه مند به داشتن «حال خوب» هستند به خصوص کسانی که دسترسی به متخصصین روانی ندارند می توانند بهره بسیاری از این کتاب ببرند. اگر یکی از اهداف سازنده و انسانی روان درمانی را این بدانیم که لازمست بیماران بتدریج خود٬ روان درمانگر خود شوند٬ این کتاب کمک و همکار خوبی برای روانشناسان و روانپزشکان و مشاوران است. به طور کلی برای مشاوران٬ مددکاران٬ مدیران٬ مربیان٬ معلمان٬ پدران٬ مادران٬ هنرمندان٬ به خصوص دانشجویان و دانش آموزان ضروری است زیرا بدون حال خوب نمی توانیم به فعالیت ها و مسئولیت ها و وظایف خود به شکل قابل قبول بپردازیم. خلاصه از طریق کتاب حال خوب می توانیم هم روحیه قوی و هم روابط درست و هم موفقیت در کار داشته باشیم. این کتاب همچنین حاوی آزمون های بسیار موثر برای روان درمانی است. خواندن آن را به همه مراجعین این وبلاگ توصیه می کنم.

interview.gif به نقل از آرتاش: کتاب خیلی خوبی هست.

پ.ن: معرفی دقیق‌تر کتاب را در اینجا بخوانید.

 

 

 

newsman.gif

کتاب : دوزخ‌‌سازان روی زمین

نویسنده : هما ناطق

رده : پژوهش تاریخی (نقد روحانیت)

تعداد صفحات : 141 صفحه

نسخه pdf : دارد

معرفی شده توسط : ویوین

 

wb1x1w8maixsnu8dqno.jpg

 

 

 

 

 

newsman.gif

کتاب : الف

نویسنده : پائولو کوئیلیو

مترجم : آرش حجازی

رده : رمان

تعداد صفحات : 248 صفحه

نسخه pdf : دارد

معرفی شده توسط : شهدخت پارسا

 

iakrtdtbvwwlts0diflo.jpg

از مقدمه کتاب:

آه دیگر حوصله مراسم دیگری را ندارم!

آیین دیگر برای احضار نیروهای نامریی در جهان!

چه ربطی دارد به دنیای امروز ما؟

فارغ اتحصیلها از دانشگاه که بیرون می آیند کار گیر نمی آورند.مسنها بازنشسته می شوند و گرفتار یک لقمه نانند.آدم بزرگها از صبح تا شب کار می کنند تا خرج خانواده و تحصیل بچه هایشان را بدهند،فرصتی برای رویاهایشان ندارند.مدام با سر می خورند به چیزی که ما بهش می گوییم واقعیت تلخ .

دنیا هیچ وقت به اندازه حالا دچار تفرقه نبوده،با جنگ های مذهبی،نسل کشی،بی احترامی نسبت به زمین،بحرانهای اقتصادی،افسردگی،فقر...با مردمی که همه فکر می کنند راه حلی فوری حداقل برای یکی از مشکلات دنیا در چنته دارند.

هر چه جلوتر می رویم،اوضاع تاریکتر به نظر می رسد.

من اینجا چه می کنم؟

مشغول یافتن راهی در سنت معنوی که ریشه در گذشته های از یاد رفته دارد و از اکنون و چالش هایش بسیار دور است؟

 

 

 

newsman.gif

کتاب : بیگانه‌ای در دهکده

نویسنده : مارک تواین

مترجم : نجف دریابندری

رده : داستانی

تعداد صفحات : 190 صفحه

نسخه pdf، اندروید و جاوا : دارد

معرفی شده توسط : عادل (Adel00)

pmh9ykcn0vspnoxrrss.jpg

 

بخشی از کتاب : زمستان سال 1590 بود. اطریش فرسنگها دور از جهان و جهانیان در خواب غفلت فرو رفته بود، قرون وسطی هنوز در آن سرزمین ادامه داشت و آنطور که معلوم می شد خیال داشت تا ابد الدهر نیز ادامه یاید. بعضی حتی عقربه زمان را قرنها به عقب بر می گردانند، میگفتند اگر وضع فکری و روحی مردم را ملاک قضاوت قرار دهیم اطریش هنوز در عصر اعتقاد زیست می کند. البته غرض از این سخن تعریف بود نه بد گویی، و مردم نیز این گفته را همانطور که منظور آنها بود تلقی میکدند و همه ما از این تعریف به خود میبالیدیم.

من، هر چند پسر بچه ای بیشتر نبودم، این موضوع و لذتی را که از آن میبردم خوب بیاد می آورم. آری، اطریش فرسنگها دور از جهان و جهانیان در خواب غفلت فرو رفته بود و دهکده ما نیز چون در قلب اطریش قرار داشت، درست در قلب آن خواب به سر می برد. این دهکده در جای پرت و خلوتی که هیچ خبری از دنیا و مافیها سکوت تپه ها و جنگلهای اطراف آن را بهم نمیزد، با رضایت خاطر و خرسندی تمام در صلح و صفای محض مشغول چرت زدن بود. رودخانه آرامی از جلو آن میگذشت که سطح آن به نقوش ابرها و انعکاس شکل کشتیها و قایقها مزین بود. پشت آن سربالایی پر درختی بود که تا پای پرتگاه بلندی ادامه می یافت. بر فراز آن پرتگاه قلعه بزرگی چهره در هم کشیده بود که برج و باروهای طویل آن گویی زرهی از شاخ و برگ مو، به تن داشتند.

interview.gif به نقل از یاس‌بوک و کتابناک : شاهکار مارک تواین. یکی از صد کتابی که باید قبل از مرگ بخوانید.

interview.gif به نقل از عادل :آثار مارک تواین عالیه. این کتاب خاصیه. پیشنهاد می کنم.

 

 

 

newsman.gif

کتاب : هبوط

نویسنده : دنیل کوئین

مترجم : دانیال قارونی

رده : رمان محیط‌زیستی

تعداد صفحات : 256 صفحه

معرفی شده توسط : خودم (قاصدک)

 

توضیح: ممکنه به سادگی پیداش نکنید،

اما می‌تونم تهیه کنم و براتون بفرستم.

 

lmsmzbxgdf4lv07xal00.jpg

 

کتاب حاضر، با هیچ معیار متعارفی یک رمان به حساب نمی‌آید. ”اسماعیل“ سیزده سال روی میز نویسنده‌اش خاک خورد چون هیچ ناشری حاضر به چاپش نبود، اما پس از چاپ، جایزه‌ی نیم میلیون دلاری ترنر (”حامی آثار داستانی‌ای که راهکارهای سازنده‌ای برای بحران‌های جهانی پیشنهاد می‌دهند“) را از آن خود کرد، بیش از یک میلیون نسخه فروخت، و به سی زبان برگردانده شد. راوی بدون نام این اثر، نویسنده‌ی دهه‌ی شصتیِ کمال‌گرا ا…ما سرخورده‌ای است که پس از دیدن یک آگهی روزنامه (”معلمی شاگرد می‌پذیرد… شخصاً حضور یابید.“) با گوریلی به نام اسماعیل ارتباط برقرار می‌کند. کویین تلاش کرده است تا گفتگوهای میان گوریل و راوی، در عین آسان‌فهمی، با تأسی از الگوی سقراطی، مواضع فلسفی مخاطب را به چالش بکشد و او را به بازنگری در پیش‌فرضهای خود وا دارد.

 

interview.gifبه نقل ازعبدالحسین وهاب‌زاده، استاد پیشکسوت بوم شناسی و محیط زیست : از نخستین باری که لین وایت در اواسط قرن گذشته به موضوع بحران بوم شناختی پرداخت، تاکنون کتاب ها و مقالات بسیاری در این زمینه منتشر شده ولی شاید این اولین باری باشد که این مطلب از جانب یک فیلسوف صاحب نام در قالب یک داستان دلچسب عرضه می گردد.

 

interview.gifبنقل از محمد قائم پناه، فعال محیط زیست : به خاطر شدت علاقه و حجم عظیم لذتی که از خوندن کتاب هبوط نوشته دنیل کوئین ترجمه دانیال قارونی، بردم و بی نظیری این کتاب در واشکافی چیزی که من اسمش رو ریشه فلسفی بحران محیط زیست می ذارم نوشته زیر رو از دوستم گلنار قارونی نقل می کنم....

 

interview.gifنظر خودم : یک کتاب فوق‌العاده عالی از هرجهت، متن محتوا و ترجمه در سطح بسیار بالایی هستند. (فقط متاسفانه انتشارات جهاد دانشگاهی پخش بدی داشته و همونطور که گفتم ممکنه غیر از مشهد سخت پیداش کنید. اما اگر تمایل داشتید براتون خواهم فرستاد.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

من بدون خوندن متن تاپیک رأی اولی بودم.:whistle: اسم بیشترشو شنیده بودم . ژاک هم به رأی من اضافه کنید.

کتاب الف هم اگه به قولی به تناسخ اعتقاد داشته باشه قشنگ هست.

لینک به دیدگاه

صرفا جهت بالا اومدن تاپیک پستی فرستادم ولی گفتم خالی نباشه...:icon_gol::icon_redface:

 

باور بفرمایین من داستانی داشتم با این "الف" کوئیلیو...:icon_redface:

 

مهناز عزیز(مهناز دی) کاملا در این مورد در جریان هستن..چون قضیه حداقل برای 3 سال پیش هست...

 

من یک سال تمام این کتاب رو در دست داشتم و هی داشتم می خوندم...بعد یک وقت بینش دو هفته وقفه می افتاد...بعد دوباره شروع می کردم می دیدم نمیشه...رشته ی کار از دستم در رفته..باز از نو می خوندم...

 

1 سال من داشتم هی این کتاب رو می خوندم...دیگه به معنای واقعی من هم همراه کوئیلیو در بعضی زمان ها جا به جا می شدم...تو مترو بودم یک هو خودم رو تو خونه می دیدم(دیگه به یک گوشه ی قطارمترو آلرژی داشتم فک می کردم برم اونجا می رم تو الف!)...ساعت 1 بود..یکهو 11 شب می شد(شکلک موافشان با نیش باز)...اغراق رو در حد جابه جایی تاریخی نبردم(شکلک موافشان با نیش باز)..

 

دوستان که کتاب رو خوندن منظورم رو از رفتن به الف درک می کنن...

 

در موردش هیچ نظری نمی دم..

 

فقط به عنوان یک تجربه...

 

وقفه بینش نندازین...یا حداقل وقفه هاتون زیاد نشه...:icon_redface:

 

 

 

 

پ.ن:کتاب تموم کردم...(شکلک موافشان با نیش باز)

لینک به دیدگاه
نمیشه دوتا کتابی که رای بالاتری داشتند رو بخونیم؟

 

خب با توجه به محدودیت وقت و این مسائل انجام این کار کمی سخت هست.

اما خود من معتقدم با تقریب بسیار خوبی، همه‌ی این کتاب‌ها در حیطه خودشون ارزشمندند و حتی اگر در برنامه‌های آتی کتابخوانی فرصت رفتن به سراغشون رو نداشتیم، یکایک شما می‌تونید از این‌ گزینه‌های مطالعاتی استفاده کنید.wcsmiley.gif

 

اما این نظرسنجی از این جهت که باعث شد کمی بهتر با نظرات و سلیقه‌ی بچه‌های تیم آشنا بشیم برای ما مهم هست و بنظر من باید از این کتاب‌ها، در فرصت مناسب، برای ادوار هم‌خوانی در سال جدید استفاده کنیم :w16:

 

ضمن اینکه خدمت یکایک عزیزان اعلام می‌کنم که تاپیک «پیشنهاد کتاب (برای هم‌خوانی گروهی)» به صورت دائمی پل ارتباطی برای دریافت پیشنهادهای کتاب هست، پیشنهادهایی که در فرصت‌های مناسب در برنامه‌های هم‌خوانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

در آخر از همه دوستانی که با ما همراهند، یا در این راه هادی ما هستند ممنون و متشکرم grouphug.gif

لینک به دیدگاه

این نظر سنجی نکته مهمی رو نشون میده، گرچه جامعه آماری محدودی رو دربرگرفته ، اینکه ما علاقه ای به بهتر شدن اوضاع جامعمون نداریم چرا که علاقه ای به دونستن علت این همه سیه روزی و عقب ماندگی نداریم ، این رو میشه از تعداد رأی کم کتاب دو قرن سکوت زرین کوب فهمید

لینک به دیدگاه
این نظر سنجی نکته مهمی رو نشون میده، گرچه جامعه آماری محدودی رو دربرگرفته ، اینکه ما علاقه ای به بهتر شدن اوضاع جامعمون نداریم چرا که علاقه ای به دونستن علت این همه سیه روزی و عقب ماندگی نداریم ، این رو میشه از تعداد رأی کم کتاب دو قرن سکوت زرین کوب فهمید

بیشترین درخواست ما در کانال کتاب دو قرن سکوت هستش و این جای خوشحالی داره که مردم میخوان بفهمن تاریخشونو

:a030:

لینک به دیدگاه
این نظر سنجی نکته مهمی رو نشون میده، گرچه جامعه آماری محدودی رو دربرگرفته ، اینکه ما علاقه ای به بهتر شدن اوضاع جامعمون نداریم چرا که علاقه ای به دونستن علت این همه سیه روزی و عقب ماندگی نداریم ، این رو میشه از تعداد رأی کم کتاب دو قرن سکوت زرین کوب فهمید

 

البته من اين نوع قضاوت رو قبول ندارم. و معتقدم هريك از اين كتاب‌ها علت گرفتاري رو در چيزي جُسته و در همون حيطه سعي در تعالي فكر مخاطب داره و لازمه‌ي سعادت يك فرد يا ملت ارتقا تقريباً موازي يكايك اين حيطه‌هاست.

 

اينكه شما صرفاً دانش سياسي (علمي يا تاريخي يا ...) داشته باشيد لزوما موجب خروج از عقب‌ماندگي و بهتر شدن اوضاع جامعه نخواهد بود. اما با بهبود «فرهنگ» (روح ملت) و «روان» (روح فرد فرد اعضاي ملت) يقيناً با اطمينان بالايي ميشه انتظار روزهاي بهتري رو داشت، حتي در اخذ و درك دانش سياسي، يك ملت سالم بارها بهتر از يك ملت بيمار عمل خواهد كرد.

 

اميدوارم دلسوزان ملت و مملكت با وسعت ديد بيشتري به اين مسائل نگاه كنند. :icon_gol:

لینک به دیدگاه
البته من اين نوع قضاوت رو قبول ندارم. و معتقدم هريك از اين كتاب‌ها علت گرفتاري رو در چيزي جُسته و در همون حيطه سعي در تعالي فكر مخاطب داره و لازمه‌ي سعادت يك فرد يا ملت ارتقا تقريباً موازي يكايك اين حيطه‌هاست.

 

اينكه شما صرفاً دانش سياسي (علمي يا تاريخي يا ...) داشته باشيد لزوما موجب خروج از عقب‌ماندگي و بهتر شدن اوضاع جامعه نخواهد بود. اما با بهبود «فرهنگ» (روح ملت) و «روان» (روح فرد فرد اعضاي ملت) يقيناً با اطمينان بالايي ميشه انتظار روزهاي بهتري رو داشت، حتي در اخذ و درك دانش سياسي، يك ملت سالم بارها بهتر از يك ملت بيمار عمل خواهد كرد.

 

اميدوارم دلسوزان ملت و مملكت با وسعت ديد بيشتري به اين مسائل نگاه كنند. :icon_gol:

 

من دو کتاب به دوستان پیشنهاد میکنم بخونن ، یکی کتاب

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نوشته دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی دوم همین کتاب دو قرن سکوت دکتر زرین کوب ، این نظر بنده است ریشه مشکلات اعم از سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و روانی جامعه کنونی ما رو میشه در این دو کتاب به خوبی مشاهده کرد ، سرنخ های لازم در این دو کتاب داده شده و تنها تفکر مارو میطلبه.

 

من کتاب های دیگه ای که مطرح شده رو نفی نمیکنم اما معتقد نیستم این کتاب ها با نویسندگان خارجی با توجه به پارادایم های جوامع جهان سومی نوشته شده باشه ، بلکه اعتقاد دارم نویسندگان و اساتید داخلی با توجه به هنجارها و پارادایم های جامعه ما و شناختی که از فرهنگ جامعه ما دارند برای درمان درد ما گزینه های بهتری ارائه میکنند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...