رفتن به مطلب

اعلام نتایج رتبه‌بندی دانشگاه علمی کاربردی تا


ارسال های توصیه شده

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به رتبه‌بندی واحدهای این دانشگاه گفت: نتایج رتبه‌بندی تا اواخر فروردین سال 95 اعلام شده و پذیرش مهرماه دانشگاه علمی کاربردی براساس نتایج رتبه‌بندی صورت می‎گیرد.

دکتر محمدعلی اخباری در نشست خبری که ظهر امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه نسل سوم و بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی کشور در حال فعالیت است اظهار کرد: طبق آخرین آمار گزارش شده حدود 360 هزار دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی مهندسی فناوری در دانشگاه علمی کاربردی در حال تحصیل هستند. همچنین در پذیرش مهرماه این دوره‌ها 112 هزار نفر در دوره کاردانی و 71 هزار نفر در دوره کارشناسی تاکنون ثبت نام نموده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاه نظام مهارتی از نظر تقاضامحور بودن است افزود: دوره‌های این دانشگاه براساس نیاز روز بازار کار برگزار می‌شود. دانشگاه علمی کاربردی بر مبنای آنالیز شغلی، رشته‌ها را تدوین می کند و تاکنون 800 رشته در این دانشگاه بر همین مبنا تدوین شده‌اند.

پوشش‌دهی 320 شغل توسط دانشگاه علمی کاربردی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه از پوشش 320 شغل توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: هر رشته‌ای که در دانشگاه جامع علمی کاربردی تدوین می‌شود 4 شغل را پوشش می‌دهد و از آنجایی که تاکنون 800 رشته در این دانشگاه تدوین شده است 320 شغل توسط این دانشگاه پوشش داده شده‌ است.

اخباری با اشاره به بحث تجاری سازی علم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در بحث تجاری سازی علم و خوشه‌های فناوری از سال 94 ،‌فعالیت خوبی داشته است. در نخستین جشنواره اختراعات که سال گذشته برای نخستین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد 140 طرح به مرحله داوری رسید که از این تعداد 24 طرح به مرحله تجاری سازی راه یافت.

وی با بیان اینکه تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت تکنیسین و کارشناس است افزود: 60 درصد رشته‌های این دانشگاه مهارتی و 40 درصد رشته‌ها در نظام نظری هستند. بر همین مبنا دانشجویان این دانشگاه دارای 480 ساعت کارورزی و 32 ساعت کاربینی هستند.

76 درصد دانش آموختگان علمی کاربردی شاغل هستند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه 76 درصد دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند گفت: پیش‌بینی شده است در برنامه ششم توسعه پنج ساله کشور میزان دانش آموختگان شاغل دانشگاه علمی کاربردی تا 85 درصد افزایش یابد.

اخباری با اشاره به تصویب سند راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 94 توسط هیات امنای این دانشگاه گفت: تصویب این سند به دانشگاه کمک می کند در جهت پیشبرد اهداف خود قدم بردارد.

اقدامات دانشگاه علمی کاربردی در زمینه توسعه روابط بین الملل

اخباری در ادامه از توسعه دیپلماسی علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و اظهار کرد: در سال 94 بر مبنای سیاست وزارت علوم تعامل دانشگاه جامع علمی کاربردی با کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه گسترش یافت. دانشگاه جامع علمی کاربردی توانست از تخصص اساتید دانشگاه‌های آلمان و اتریش بهره بگیرد و با 20 دانشگاه برتر آلمان درجهت افزایش تجربه و برگزاری دوره‌هایی برای مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی توسط مدرسان این دانشگاه وارد تعامل شدیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی در تعاملات بین المللی، کشورهای منطقه است افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با کشور افغانستان و اقلیم کردستان تفاهم‌نامه‌هایی را در جهت افزایش تعاملات بین المللی امضا کرده است. همچنین تفاهمات اولیه برای گسترش تعامل با کشور عراق نیز به امضا رسیده است که قرار است طی سفر وزیر آموزش عالی این کشور به ایران این تفاهمات نهایی شود.

ارتقای وضعیت علمی اساتید دانشگاه علمی کاربردی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه با بیان اینکه مدرسین این دانشگاه از دو جهت صلاحیت عمومی و تدریس مورد ارزیابی قرار می گیرند گفت: کدهای مدرسینی که صلاحیت لازم را نداشته باشند غیرفعال می‌شود و افرادی که کد مدرسی آن‌ها فعال است باید در دوره‌های مهارتی و آزمون شرکت کنند و چنانچه نتوانند نمره لازم را کسب کنند کد آن‌ها نیز غیرفعال می‌شود.

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی؛ مهرماه براساس نتایج رتبه‌بندی

وی در ادامه با اشاره به رتبه‌بندی واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مرحله خودآزمایی رتبه‌بندی واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی به پایان رسیده و اکنون در اواخر مرحله راستی آزمایی این واحدها قرار داریم. برای رتبه بندی واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی 225 شاخص تعیین شده است که هر شاخص دارای وزنی بوده که پس از انجام راستی آزمایی به هر شاخص توسط نرم افزار وزن داده شده و رتبه بندی براساس آن انجام می‌شود.

اخباری ادامه داد: نتایج رتبه بندی تا اواخر فروردین ماه اعلام شده و پذیرش مهرماه این دانشگاه براساس نتایج رتبه بندی انجام می‌شود.

جهت‌گیری دانشگاه علمی کاربردی مشاغل غیردولتی است

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه جهت گیری این دانشگاه مشاغل غیر دولتی است در پایان افزود: تاکنون حدود 130 هنر از هنرهای بومی استان‌ها که در حال از بین رفتن بود شناسایی شده و امیدواریم با راه‌اندازی دوره‌هایی اقداماتی در راستای مشاغل غیردولتی انجام دهیم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...