رفتن به مطلب

ساعت زمین


ارسال های توصیه شده

ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (به انگلیسی: World Wide Fund for Nature) است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود. خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی دربارهٔ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

 

ساعت زمین همه‌ساله در آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰، به وقت محلی شرکت کنندگان، برگزار می‌شود.

لینک به دیدگاه

ساعت زمین یک کمپین است که هر سال  با هدف تاکید بر اهمیت آگاهی از تغییرات آب و هوایی، کاهش استفاده بی رویه از منابع، استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی و آموزش عمومی برگزار می گردد. ساعت زمین اولین بار در سال ۲۰۰۷ در سیدنی استرالیا به جهانیان معرفی شد. ایران نیز در سال ۲۰۱۱ با خاموش کردن برج میلاد به عنوان نمادی از ایران به این جنبش جهانی پیوست.

 

در این برنامه مردم، سازمان ها، ادارات، صنایع و غیره در آخرین شنبه ی ماه مارس به مدت یک ساعت، از ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی چراغ های خود را خاموش کرده و دولت های متعهد به همکاری با این برنامه نیز مهمترین نماد کشور خود را به مدت یک ساعت، در خاموشی کامل فرو میبرند. لازم به ذکر است انتخاب شنبه ی آخر مارس به دلیل تقارن این زمان با اعتدال بهاره در نیمکره شمالی و اعتدال پاییزه در نیمکره جنوبی است.

 

آنچه در مورد ساعت زمین در سال ۲۰۱۶ برای حامیان این برنامه باعث تعجب شده بود، تغییر زمان آن از شنبه ی پایانی ماه مارس به شنبه ی سوم این ماه یعنی ۱۹ ام ماه مارس بود.  علت این تغییر،  همزمانی عید پاک، از اعیاد مهم مسیحیان، با شنبه ۲۶ ام ماه مارس است و به منظور فراهم کردن شرایط برای حضور تمامی مردم دنیا در این برنامه، ساعت زمین یک هفته زودتر یعنی در تاریخ شنبه ۱۹ ام مارس برگزار خواهد شد.

 

 

?شما دوستان نواندیشانی عزیز هم میتوانید با خاموش کردن چراغها در شنبه شب 29 اسفند ساعت 20:30 الی 21:30 به این کمپین بپیوندید?

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...