رفتن به مطلب

بررسی تخصصی نوکيا ۶۲۳۰ : باتجربه


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

نوکيا 6230:

نوکيا 6230 يک تلفن زيبا و کامل است و تمامی ويژگی های مورد نياز را در برمی گيرد . اين مدل دارای سيمبين نيست اما يک موبايل واقعی محسوب می شود. 6230 به گروه تلفن هايی تعلق دارد که سری 40 ناميده می شوند و ويژگی های آنها بسيار شبيه یکديگر است . فقط کمی در طراحی تفاوت دارند . اين مدل برای مديران و کاربران دقيق طراحی شده است.

 

6230_l.jpg

 

مزايا :

• طراحی ساده و زيبا

• عملکرد سريع

• دوربين VGA داخلی با فيلمبرداری

• دفترچه تلفن پيشرفته

• راديو و پخش MP3

• محل کارت MMC

• آلارم

• Organizer

 

معايب:

• عکس های دوربين کيفيت بالايی ندارند

• هماهنگی با Outlook با مشکل همراه است

• پيش زمينه های تيره مناسب نيستند

 

طراحی :

نوکيا 6230 در دو نسخه تيره و روشن وارد بازار شد. طراحی تلفن کاملا مکعبی شکل است .

 

ta3.jpg ta2.jpg ta1.jpg

 

قاب پشت تلفن طراحی خاصی دارد که لنز دوربين و پورت مادون قرمز در اين قسمت قرار گرفته اند . کليد ها در يک قسمت مستطيلی قرار دارند و هيچ فضايی بين آنها وجود ندارد . ستون ميانی برای ايجاد تفاوت کمی پهن تر است . وزن تلفن 100 گرم است.

 

ta6.jpg ta5.jpg ta4.jpg

 

باتری تلفن از نوع Li-Ion 850 mAh است که در حالت Stand by حداکثر 150 تا 300 ساعت و در مکالمه مداوم 3 تا 5 ساعت دوام می آورد.

 

ta9.jpg ta8.jpg ta7.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه نمايش:

صفحه نمايش نسبتا کوچک است 128x١٢٨پيکسل را نشان ميدهد . صفحه نمايش اطلاعت زيادی را نشان ميدهد . رنگ های صفحه نمايش روشن و شفاف هستند . صفحه نمايش از نوع TFT است .

 

saf2.jpg saf1.jpg

 

سرعت تلفن عالی است و سريع واکنش می دهد . امکان تنظيم هر نوع پيش زمينه برای صفحه نمايش وجود دارد ، اما اينقدر تيره است که اطلاعات روی آن بخوبی نشان داده نمی شود . امکان تغيير رنگ حروف وجود ندارد و فقط می توان پيش زمينه روشن تری را بکار گرفت.

 

saf5.jpg saf4.jpg saf3.jpg

پيش زمينه های صفحه نمايش

 

صفحه کليد:

کليد ها برای نوشتن خيلی مناسب نيستند . نمادهای قرمز و سبز روی کليد ها وجود ندارد . از طرفی اين مورد منطقی بنظر می رسد زيرا اين کليد علاوه بر تماس با WAP نيز بکار می رود .

 

k2.jpg k1.jpg

 

دو Soft key بالای کليد های سبز و قرمز وجود دارد که می تواند وضعيت فعلی را تغيير بدهد . يکی از آنها عملکرد را تاييد می کند و ديگری آن را رد می نمايد. عملکردهای Soft key چپ بدليل وجود کليد حرکتی پنج جهتی محدود شده است و در مقايسه با مدل های قبلی برای کار با منو بکار گرفته نمی شود اما برای تاييد بايد از مرکز آن استفاده کنيد.

 

k3.jpg

کليد حرکتی پنچ جهتی

 

ساختار منو:

منو بسيار عالی طراحی شده است . با حرکت دادن مکان نما به طرف چپ ويرايشگر فعال می شود ، تقويم با حرکت مکان نما به سمت راست ، عکس و فيلم با حرکت به طرف بالا و فهرست مخاطبين با حرکت مکان نما به طرف پايين باز می شود . با فشار دادن قسمت ميانی کليد حرکتی ، عملکرد کليد چپ غير فعال می شود. نيازی نيست که از منوی اصلی استفاده کنيد . از کليد راست می توانيد برای اجرای تماس ، SMS جديد و برای استفاده از ماشين حساب استفاده کنيد .

 

s3.jpg s2.jpg s1.jpg

منوی تلفن

 

حافظه داخلی تلفن (8mb) برای گوش دادن به موسيقی را فقط در حافظه تلفن کپی می کند . نرم افزار phone Manager با کارت وصل نمی شود و بنابراين با ضبط کردن موسيقی به کارت خوان نياز داريد . در صورت نداشتن کارت خوان بايد داده بايد داده را روی Audio Manager کپی کنيد و سپس آن را به کارت تلفن انتقال بدهيد که اين کار به کندی انجام می شود .

 

s4.jpg

تغيير رنگ های منو

 

ساير مشکلاتی که در رابطه با کارت ايجاد می شود به محل آن مربوط است که زير باتری قرار دارد . برای کپی کردن داده هر بار بايد تلفن را خاموش کنيد ، کارت را بيرون بياويد ، داده را کپی کنيد و دوباره کارت را در محل مربوطه قرار بدهيد. نرم افزار پخش می تواند فايل های AAC و MP3 را که در حافظه يا کارت ذخيره می شوند، پخش کند.

لینک به دیدگاه

تماس و دفترچه تلفن:

دفترچه تلفن می تواند اطلاعات هزاران مخاطب را ذخيره کند که شامل آدرس ، Email و ... می باشد . فقط با انتخاب کردن حروف اول اسم می توانيد به اين اطلاعات دسترسی پيدا کنيد .

 

d3.jpg d2.jpg d1.jpg

 

نرم افزار هماهنگی با Outlook ابتدا نام کوچک و بعد نام خانوادگی را نشان ميدهد . متاسفانه ، تلفن های سری 40 نوکيا اسامی کوچک و نام های خانوادگی را بصورت جداگانه ذخيره نمی کنند و آنها براساس نياز کاربر انتخاب می شوند . اگر مخاطب جديدی را در دفترچه تلفن ذخيره کنيد ، می توانيد ابتدا نام خانوادگی و سپس اسم کوچک را بنويسيد. ولوم زنگ بقدر کافی بلند است و از هر ملودی ضبط شده در حافظه تلفن يا کارت می توان بعنوان زنگ استفاده کرد . برای گروههای مختلف تماس می توان زنگ های متفاوتی تعيين نمود.

 

d4.jpg

تغيير دادن پروفايل

 

پيام :

بدليل مناسب بودن صفحه کليد ، نوشتن پيام متنی بسيار آسان است . فرهنگ لغت T9 برای تسهيل در نوشتن فراهم شده است. اگر اندازه کوچک فونت را انتخاب کنيد می توانيد در عوض پنج خط ، هشت خط را روی صفحه نمايش مشاهده کنيد .

 

p2.jpg p1.jpg

 

با استفاده از کليد حرکتی می توانيد فورا پيام متنی جديد بنويسيد . امکان گروهبندی پيام ها وجود دارد . امکان حذف کردن پيام های خوانده نشده وجود دارد . با استفاده از MMS می توان پيام های گرافيکی ارسال کرد . با استفاده از MMS می توانيد يک عکس از حافظه را ارسال کنيد . شما می توانيد از ضبط موسيقی ، فيلم و هر نوع پيام چند رسانه ای کوتاه بعنوان MMS استفاده کنيد . پيش از ارسال مطمئن شويد که گوشی مخاطب با فرمت ارسالی کار می کند.

 

p5.jpg p4.jpg p3.jpg

ايجاد MMS

 

موسيقی و راديو :

کيفيت صوتی نسبتا خوب است . برای رسيدن به کيفيت بالاتر بهتر است ازهدست استفاده کنيد . در صورت استفاده از pop-port نمی توانيد چيز ديگری را انتخاب کنيد و در اين زمان برای گوش دادن به موسيقی به دو هدست نياز داريد . با استفاده از کليد روی هدست می توانيد آهنگ را بر بزنيد .

 

m7.jpg m6.jpg

 

اين مدل دارای راديو است و برای گوش دادن به آن بايد از هدست بعنوان آنتن استفاده کنيد . راديو بدون آن کار نمی کند . امکان ذخيره بيست ايستگاه در حافظه وجود دارد . امکان تنظيم ايستگاه بطور اتوماتيک فراهم شده است اما RDS بطور اتوماتيک نمی تواند يک ايستگاه را انتخاب کند و اين کار بطور دستی انجام می گيرد.

 

m3.jpg m2.jpg m1.jpg

 

صدا بصورت استريو است. در زمان گوش دادن به موسيقی و راديو می توانيد SMS بنويسيد و يا از WAP استفاده کنيد که در اينحالت نام آهنگ يا ايستگاه راديويی روی صفحه نمايش ظاهر می شود . تلفن می تواند بيش از 20 ساعت موسيقی پخش کند.

 

m5.jpg m4.jpg

Equalizer صدا

لینک به دیدگاه

دوربين:

نوکيا 6230 دارای يک دوربين داخلی است . کيفيت عکس ها خيلی خوب نيست و تصاوير کمی مات هستند . عکس های گرفته شده توسط تلفن برای MMS مناسب هستند اما برای آلبوم خانوادگی کافی نيست . دوربين فيلمبرداری داخلی بهتر عمل ميکند و با آن می توانيد صدا ضبط کنيد و برای MMS استفاده نماييد.

 

do1.jpg

 

ساير امکانات:

امکان هماهنگ کردن تمامی داده ها با Outlook وجود دارد . ارتباط با PC Suite بخوبی انجام می شود و فقط کافی است که تلفن را به پروفايل PC Suite نوکيا وصل کنيد و سپس از طريق بلوتوث در Connection Manager ارتباط را انتخاب کنيد . مرور گر تلفن خيلی خوب عمل نمی کند . از طريق کابل يا پورت مادون قرمز ميتوان تلفن را به کامپيو تر وصل کرد . آلارم دارای تکرار است و شما می توانيد هر نوع موسيقی و يا حتی راديو را برای زنگ آن تنظيم کنيد .

 

sai8.jpg sai7.jpg

آلارم

 

ويژگی Wallet ( کيف پول) نيز وجود دارد که برای ذخيره کردن رمزهای مختلف و مورد نياز شما مناسب است.

 

sai3.jpg sai2.jpg sai1.jpg

تقويم

 

sai6.jpg sai5.jpg sai4.jpg

يادداشت

 

sai11.jpg sai10.jpg

کرنومتر

 

sai9.jpg

ماشين حساب

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...