رفتن به مطلب

فرانسه به شهروندان پول می دهد که با دوچرخه به محل کار بروند


ارسال های توصیه شده

شما امیدوارید که سلامتی بیشتر، هزینه و آلودگی کمتر، بتواند انگیزه کافی را برای ترغیب شهروندان به اینکه از رانندگی با خودرو دست بردارند و به دوچرخه سواری بپردازند، به وجود آورد ولی در فرانسه فقط 2.4 درصد از مردم با دوچرخه به محل کار می روند. برای تشویق شهروندان به دوچرخه سواری، این کشور تصمیم گرفته است که شروع به پرداخت پول به شهروندان نماید تا با دوچرخه به محل کارشان بروند! وزارت حمل و نقل با شرکت ها و مؤسسات خصوصی هماهنگ شده است که به کارکنانشان 25 سنت برای هر کیلومتر طی شده با دوچرخه بپردازند که البته این مبلغ می تواند در طول سال افزایش پیدا نماید.

 

فرانسه اولین کشوری نیست که طرح دوچرخه سواری تشویقی را اجرا می کند. بلژیک، هلند، دانمارک، آلمان و بریتانیا نیز طرح هایی برای رفتن شهروندان با دوچرخه به محل کار دارند. اگرچه چندین کشور، مشوق هایی برای کسانی که از دوچرخه استفاده می کنند، ارائه می دهند، اما برنامه پرداخت شهر فرانسه به نوبه ی خود اولین است.

 

درنهایت، این وزارتخانه امیدوار است که دوچرخه سواری را به میزان 50 درصد افزایش دهد. زمان نشان خواهد داد که آیا این طرح می تواند تمام فرانسه را دربر بگیرد یا خیر، هرچند که شهروندان پاریس از قبل ثابت کرده اند که از دوچرخه سواری استقبال می کنند. طرح به اشتراک گذاری دوچرخه (دوچرخه کرایه) در شهر ولیب، 173 میلیون سفر با دوچرخه را از ابتدای شروع آن در سال 2007 ثبت نموده است.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

تو تموم میدونای ارومیه هم پارکینگ های دوچرخه با تجهیزات کامل داره راه اندازی میشه که دوچرخه هم دارن.نحوه استفاده شونم کارتی هست.وقتی کامل شد ، شرح کاملش رو همینجا ارائه میدم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...