رفتن به مطلب

شهر دوبلین در انتظار کاهش ترافیک با ایجاد محدوده های بدون خودرو


ارسال های توصیه شده

شهر دوبلین برنامه ای پیشنهاد کرده است تا بعضی از خیابان های مستعد ترافیک خود را تبدیل به محدوده هایی بدون خودرو نماید که ویژه ی عابران، دوچرخه سواران، اتوبوس ها و یک سامانه جدید تراموا می باشد. این تغییر به گونه ای برنامه ریزی شده است که همزمان با ساخت یک سامانه جدید 420 میلیون پوندی اتوبوس برقی (تراموا) باشد و 170 میلیون پوند دیگر را برای پیاده روسازی در خیابان های شلوغ و پرتراکم هزینه خواهد کرد.

 

شهر دوبلین در دهه گذشته شاهد تغییرات مهمی بوده است- بخشی از آن به خاطر این حقیقت است که جشن های هزار ساله، ایرلند را پایتخت خانوادگی می نامد- و این تغییرات برای ده سال آینده ادامه خواهد یافت به همراه رشد جمعیت 20 درصدی، و افزایش سفرهای صبحگاهی 42000 نفری تا قبل از سال 2023 پیش بینی می شود. آن طور که گفته می شود، دوبلین شاهد کاهش 17 درصدی استفاده از خودرو در طول ده سال گذشته بوده که این جریان مدیون شهروندان جوان و دوستدار دوچرخه است.

 

این طرح هنوز به تأیید عمومی نرسیده است- به این معنی که هیچ روز بخصوصی وجود ندارد که شهروندان دوبلین بتوانند در انتظار قدم زدن در خیابان های پیشنهادی بدون خودرو باشند- ولی این شهر مطمئن است که روزی از این فرصت استفاده می کند. کیاران کاف، رئیس بخش حمل و نقل شورای شهر، اظهاراتی الهام بخش درباره این تغییر و تحول بیان می کند:

 

شهر دوبلین همین فردا تبدیل به یک شهر بدون خودرو نخواهد شد، ولی همانطور که ما شبکه ریلی سبک خود را ارتقا می دهیم، فرصت های فوق العاده ای برای ایجاد مناطق بدون خودرو به وجود می آیند که شما می توانید در آنها نفس بکشید، فکر کنید و صدای حرف زدن خود را بشنوید. شهروندان دوبلین بسیار پذیرای این وضع هستند (از آن استقبال می کنند). آزمایش واقعی یک شهر متمدن وقتی است که شما بتوانید دست فرزندان خود را رها کنید و به آنها اجازه دهید که خودشان شهر را کشف کنند. این هدف نهایی ماست.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...