رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

عنوان: کشتن مرغ مقلد (مرغ مینا)

نویسنده: هارپرلی

مترجم: فخرالدین میر رمضانی

 

کشتن مرغ مقلد یا کشتن مرغ مینا (به انگلیسی: To Kill a Mockingbird) نام رمانی است نوشته هارپر لی، نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۶۰ میلادی.

✔️وی برای نوشتن این رمان در سال ۱۹۶۴ میلادی، جایزه پولیتزر را به دست آورد. از زمان اولین انتشار تاکنون، بیش از ۴۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به بیش از ۴۰ زبان بین‌المللی ترجمه شده است.

با وجود برخورد با مسائل جدی مانند تجاوز به عنف و نابرابری نژادی ،این رمان برای گرما و طنز آن مشهور است.

 

 

✔️✔️داستانِ کتاب از زبانِ دخترِ نوجوانی به نام اسکات فینچ حکایت می‌شود که در شهر کوچکی در ایالت آلاباما زندگی می‌کند. پدر اسکات وکیل است و در زمان وقوع داستان پرونده‌ مرد سیاه‌پوستی را پذیرفته که متهم است به دختر سفیدپوستی تجاوز کرده.

روایت رمان ساده و پرکشش است و شاید به همین دلیل به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این رمان یکی از شاهکارهای ادبیات جهان محسوب می شود.

 

 

نام کتاب به این دلیل انتخاب شده که پدر جین در یک صحنه، تفنگ بادی ای به فرزندانش هدیه می دهد و یاد آوری می‌کند هرگز به مرغ مینا شلیک نکنند چون مرغ مینا پرنده بی آزاری است.

 

 

"شما هیچ وقت یک فرد را درک نمی‌ کنید تا زمانی که همه چیز را از دیدگاه او ببینید..... تا زمانی که در پوست او بروید و خودتان را جای او بگذارید".

حرف ‌های اتیکاس فینچ در داستان ۱۹۶۰ هارپرلی درباره ‌ی نابرابری نژادی در آلاباما در دهه ‌ی ۱۹۳۰ هم چنان در سراسر دنیا در میان خوانندگان طنین انداز است. این کتاب اثری مانگار در بین چند نسل بود و درس ارزشمندی در خصوص نگاه کردن به دنیا از چشمان فرد دیگر آموخت.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...