رفتن به مطلب

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 آماده‌ی پرواز دوباره می‌شود


Imaaan

ارسال های توصیه شده

2014_08_28_8thFlight_revillard-620x328.jpg

 

هفته گذشته عنوان شد که قرار است هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 پس از موفقیت آمیز بودن نخستین پروازش در سال گذشته، باری دیگر به پرواز درآمده و مسافتی حدود 2,700 مایل را از هاوایی تا سن فرانسیسکو طی کند. تعمیر و آماده سازی این هواپیما پس از نخستین پرواز چندین ماه به طول انجامیده است.

 

 

Solar Impluse 2 همان‌طور که از نامش پیداست یک دستگاه هواپیما است که انرژی لازم را توسط خورشید به دست می‌آورد. این هواپیما چندین مدت قبل به پرواز درآمد و نشان داد که می‌تواند به‌صورت کامل از خورشید انرژی مورد نیاز خودش را جهت پرواز بگیرد. حال پس از تأخیر بسیار زیاد بار دیگر هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 آماده شده تا این بار به‌صورت جدی‌تر همراه با کاپیتان «برتراند پیکارد» پروازی حدود 2,717 مایل را از هاوایی تا سن فرانسیسکو طی کند.

 

 

البته این تنها پرواز هواپیمای خورشیدی Solar Impluse 2 نخواهد بود که در سطح اقیانوس انجام می‌شود. این هواپیما تا پیش‌ازاین پروازی حدود 5,061 مایل را از ژاپن تا هاوایی طی کرده است. در این سفر بیش از 2,700 مایلی که حدود 3 روز به طول می‌انجامد خلبان نمی‌تواند خواب کاملی را تجربه کند و به جهت آزمایشی بودن این پرواز وی تنها قادر است به چرتی کوتاه بسنده کند.

 

 

طولانی‌ترین پرواز انفرادی با هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2

 

سال گذشته میلادی خلبان «آندره بورشبرگ» توانست این هواپیما را حدود 5 روز به مسافت 5,061 مایل از ژاپن تا هاوایی به پرواز درآورد. پس از موفقیت آمیز بودن این پرواز، هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 به جهت نداشتن آمادگی کامل و دچار شدن به مشکلاتی فنی نیازمند بازسازی‌هایی بود. حال تیم ناظر بر این هواپیما اعلام کرده است که آن‌ها آماده‌ی به پرواز درآوردن این تکنولوژی فوق العاده جذاب این بار در مسافتی کمتر از 3,000 مایل هستند.

 

 

برتراند پیکارد در این باره می‌گوید:

با این سفر قصد داریم تا فناوری‌های پاکیزه را به‌تمامی جهان معرفی کنیم. در نظر داریم با عملی کردن ایده‌های این چنینی، مردم را به مصرف هرچه کمتر سوخت‌های فسیلی تشویق کنیم.

 

 

منبع: گجت نيوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...