رفتن به مطلب

سن‌فرانسیسکو اولین شهر ایالات متحده با الزام وجود پنل‌های خورشیدی برای هر ساختمان جدید


Imaaan

ارسال های توصیه شده

سن‌فرانسیسکو قانون جدیدی در رابطه با محیط‌زیست وضع کرده است. بنا به این حکم، تمام ساختمان‌های جدیدی که ساخته می‌شوند، باید به پنل‌های خورشیدی مجهز شوند. این اولین قانون از این نوع در آمریکا است. با این قانون سن‌فرانسیسکو به هدف خود برای تبدیل‌شدن به شهری که تا سال 2020 نیروی خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین می‌کند، نزدیک‌تر خواهد شد.

 

San-Fransisco-sunset.jpg

 

این قانون در هفته گذشته توسط هیئت ناظران به رأی گذاشته شد و آرای حداکثری به دست آورد. این قانون از دی‌ماه سال جاری به اجرا گذاشته خواهد شد و بنا بر آن تمام ساختمان‌های جدید باید 15 درصد از فضای پشت‌بام خود را به پنل‌های خورشیدی اختصاص دهند.

 

 

خانم Jeanie Cotter رئیس شرکت انرژی خورشیدی Luminalt در سن‌فرانسیسکو به CNN گفته: سازندگان ساختمان‌ها همین‌الان هم از انرژی خورشیدی برای ساختمان خود استفاده می‌کنند، چراکه هم ازلحاظ محیط زیستی و هم ازلحاظ هزینه به نفع مردم است.

 

 

سن‌فرانسیسکو به علت آب‌وهوای متغیر، تغییراتی را تجربه می‌کند. به نقل از این قانون:

پیامدهای انتشار بیش‌ازاندازه گاز کربن دی‌اکسید باعث فرسایش قابل‌توجه سازه‌ها، اثرات زیاد بر زیرساخت‌ها در طول جزر و مد شدید شده و شهر را مجبور به صرف هزینه برای اصلاح سیستم فاضلاب کرده است.

با توجه به جنگی که بر سر انرژی خورشیدی در ایالت فلوریدا درگرفته است، یک شهر در این ایالت برای به تصویب رساندن چنین قانونی درزمینهٔ مسکن باید زمان زیادی را صرف کند. مقامات دولتی حتی قادر به ذکر تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح دریا در گزارش‌هایشان نیستند. شهر میامی از ایالت فلوریدا در حال غرق شدن است و مقامات از آن تنها به‌عنوان یک سیل مزاحم کوچک یاد می‌کنند.

امیدواریم این عمل سن‌فرانسیسکو سایر شهرها در داخل و خارج آمریکا را وادار به به‌تصویب رساندن قانونی مشابه کند.

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...