رفتن به مطلب

ربات کنترل لوله‌های thesbot


Yamna 1

ارسال های توصیه شده

THESBOT.jpg

برای بررسی درون یک لوله‌ی ۳٫۵ اینچی به جز خزیدن در درون آن چه راه دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ در نمایشگاه اخیر IREX 2015 ژاپن، رباتی به نمایش گذاشته شد که همین عملیات را انجام می‌دهد. THESBOT که توسط شرکت توکیویی HiBot ساخته شده، یک ربات مارپیچی است که از میان لوله‌های باریک رد شده، ویدئوهای فوری را ارسال می‌کند و اطلاعات مورد نیاز دیگر را نیز تامین می‌نماید.

THESBOT1.jpg

THESBOT ماژولار دارای یک کابل مرکزی از قسیمت پشت خود است و به یک واحد کنترل جوی استیک وصل می‌شود که از سوی اپراتور بکار می‌رود. اپراتور، ویدئوهای زنده که توسط دوربین مجهز به LED نصب شده به سر ربات ضبط می‌شود، را دیده، از راه دور به برنامه‌ریزی و چرخاندن دوربین در صورت نیاز می‌نماید، و در کنار آن به کنترل سرعت و جهت ربات نیز اقدام می‌کند. این ربات چرخدار همچنین مجهز به ماژول‌های سنسوری بوده که از میدان‌های مغناطیسی، اولتراسونیک یا جریان‌های فوکو برای بررسی خسارات موجود در دیوارها یا شکستگی‌ها استفاده می‌نماید.

THESBOT2.jpg

به دلیل طراحی بخشی و قطعه‌ای، THESBOT به راحتی قادر به یافتن راه خود در میان بخش‌های زانویی و اتصالات T است. این ربات همچنین هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قادر به صعود بوده اگر چه برای این کار از چرخ‌های متفاوتی استفاده می‌کند. بر اساس کاربرد مورد نیاز، ربات از شکل زیگ‌زاگی بهره می‌برد به این ترتیب تنها چرخ‌های خاصی با دیواره‌های لوله‌ها تماس برقرار می‌کنند.

585250.jpg.ashx?maxwidth=700&maxheight=525

THESBOT برای استفاده در لوله‌هایی با قطر ۷۶ تا ۲۰۳ میلی‌متر صنایع نفت، گاز و آب طراحی شده است. یکی از کارکنان کمپانی سازنده خبر از آماده بودن نسل دوم این ربات داده است که البته نیاز به اصلاحاتی دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...