رفتن به مطلب

پرونده کامل ناسا برای همه کسوف‌ها و خسوف‌های 1000 سال آینده


Imaaan

ارسال های توصیه شده

آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا یک کاتالوگ 5000 ساله دارد که در آن تمامی خورشید گرفتگی‌ها و ماه گرفتگی‌هایی که از سال 1999 قبل از میلاد رخ داده و همچنین آن‌هایی که تا سال 3000 پس از میلاد قرار است اتفاق بیفتد، را ثبت کرده است.

 

66953_246.jpg

 

آفتاب : ناسا می‌داند 27 ژانویه سال 2837 یک خورشید گرفتگی کامل در مکزیک جنوبی رخ خواهد داد. اگر رصدگران خوش‌شانس باشند و هوای آن روز صاف باشد، قادر به مشاهده پدیده‌ای خواهند بود که تاکنون مردم روی کره زمین آن را ندیده‌اند.

 

 

آژانس فضایی ناسا حتی زمان دقیق و کسر ثانیه رخداد این پدیده‌ها را می‌داند.

 

 

در این گزارش آمده است ناسا قادر به پیش‌بینی کسوف و خسوف‌ هاست، چرا که این پدیده‌ها متغیرهای بسیاری دارد؛ متغیرهایی از جمله مداری که زمین در آن به دور خورشید می‌چرخد، مداری که ماه در آن به دور زمین می‌چرخد و چرخش روزانه زمین.

 

 

ناسا در ادامه اعلام کرد: هر گرفتگی در دوره‌ای معروف به دوره ساروس تکرار می‌شود. این دوره برابر با هشت سال و 11 روز و هشت ساعت است. اگرچه این گرفتگی‌ها مجددا در همان مکان قبلی رخ نمی‌دهند.

 

 

به گزارش ایسنا، ساروس در اخترشناسی به دوره‌ای گفته می‌شود که برای پیشگویی زمان خورشیدگرفتگی و ماه‌گرفتگی استفاده می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...