رفتن به مطلب

ربات پرستار Robear برای خدمت به جمعیت سالمند ژاپن


Mahnaazz

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

ژاپن با افزایش سن جمعیت خود در دهه‌های اخیر روبه‌رو شده و این به معنای نیاز به مراقبت بیشتر از این قشر می‌باشد. به منظور تسهیل این امر، کمپانی‌ RIKEN and Sumitomo Riko ربات Robear را توسعه داده‌‌اند، یک ربات پرستار آزمایشی که دارای طراحی مناسب و پیشرفته‌ای است.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Robear بر اساس ربات‌های RIBA و RIBA II که به ترتیب در سال‌های 2009 و 2011 به عنوان دستیاران رباتیکی رونمایی شدند، ساخته شده است. ربات‌ها نه تنها برای عدم کوتاهی در مراقبت‌ طراحی می‌شوند، بلکه برای برداشتن بار از روی دوش پرسنل و خلاصی آنها از انجام کارهای خسته‌کننده و طاقت‌فرسایی مانند بلند کردن بیماران از روی تخت، ایجاد شده‌اند. برای این کار، Robobear درست مانند RIBA-II می‌تواند یک بیمار را از روی تخت بر روی ویلچر بنشاند، به بیماران در ایستادن کمک کند، و آنها را به تخت بازگرداند، اما این ربات تنها 140 گرم در برابر وزن 230 کیلوگرمی RIBA-II وزن دارد. همچنین این ربات دارای بیس کوچک‌تری نسبت به مدل قبل می‌باشد که البته دوام خود را حفظ نموده است.

بر اساس کمپانی سازنده، Robear دارای محرک‌های بسیار بهبودیافته‌ای شده که مفاصل آن را سریع‌تر و پاسخگوتر می‌نماید. این ربات همچنین به یک مکانیزم بازخورد مجهز شده که امکان انجام حرکات نرم‌تر را به آن می‌بخشد. علاوه بر این، در Robear سنسورهای گشتاور و سنسورهای لمسی خازنی هوشمند برای حرکات آرام وجود دارد که به ربات امکان بلند کردن ایمن و راحت بیماران را می‌دهد.

562624.jpg.ashx?maxwidth=362&maxheight=545

 

توشیهارو موکایی، سرپرست گروه تحقیقاتی سیستم‌های سنسور ربات، می‌گوید: "ما واقعا امیدواریم که این ربات منجر به پیشرفت‌هایی در مراقبت‌های پرستاری شود و از هزینه‌های اضافی مراقبت‌های امروزی بکاهد. ما به پژوهش‌ها و تحقیقات خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم ربات‌های کاربردی‌تر که قادر به انجام مراقبت‌های بهتر از سالمندان باشند، ایجاد کنیم."

 

منبع:gizmag

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...