رفتن به مطلب

اتوبوس های از کار افتاده سرپناه و حمام های قابل جابجایی برای افراد بی خانمان


ارسال های توصیه شده

ناوگانی از اتوبوس‌های شهری در هاوایی که هنوز هم می‌توانند کاربرد داشته باشند، به راحتی کنار گذاشته شده‌اند، فقط به این خاطر که باید مسافت‌های زیادی را برای استفاده از بقیه ظرفیت خود طی نمایند و این یک فرصت استثنائی را فراهم می‌کند که از آن‌ها برای افراد بی خانمان استفاده شود. به همت یک گروه دارای نیت خیر و از شروع تابستان پیش رو، این اتوبوس‌های از کار افتاده به فضاهای متحرک و مراکز خدماتی برای افراد محلی نیازمند به اقامتگاه و دیگر احتیاجات اساسی تبدیل می‌شوند.

0lpwz6gwz3lsjsqslx5s.jpg

 

z9p50bxa42hznzj10f1v.jpg

 

در این طرح که توسط معماران داوطلب و گروه بین المللی 70، مستقر در هونولولو توسعه داده شده، یک ایده ساده وجود دارد: هرکدام از ده‌ها اتوبوس درنظر گرفته شده، تبدیل به یک هدف واحد جدید می‌شوند که به ارائه مکان‌های خواب و همچنین مکانی برای تمیز شدن و حمام کردن می‌پردازند، همچنین به پذیرش و توزیع کمک‌های خیریه (مثل غذاهای گرم، میوه‌ها و سبزی‌های تازه و لباس‌های تمیز) و موارد دیگر اقدام می‌کند.

ngf2gzx3ilbgy2ctvo0.jpg

 

از حمام و دوش گرفته تا اتاق خواب، هرگونه تبدیلی می‌تواند با ابزار و مواد تهیه شده از مغازه‌های ابزارفروشی محلی انجام شود و توسط نیروهای کار داوطلب و غیرماهر تکمیل گردد. این مکان‌های نسبتآ ارزان قیمت، به گونه ای طراحی می‌شوند که بتوانند توسط افراد خیر اداره گردند و به ارائه خدمات معمول پناهگاه‌های سنتی، همراه با قابلیت‌های دیگر مثل انعطاف پذیری و قابل حمل و نقل بودن بپردازند.

txb0pzd9c2ieki9qxeap.jpg

 

kpnffgvb4qlhy4elplo.jpg

 

نتیجه این ناوگان همه کاره، بسته به نیاز می‌تواند به بخش‌های مختلفی تقسیم شود، در موقعیت‌های مختلف جابجا شود و به مکان‌های گوناگون برای خدمت رسانی به گروه‌های هدف در جاهایی که یافت می‌شوند، سفر نماید. صندلی‌های موجود در این اتوبوس‌ها می‌توانند جدا شده و برای استفاده‌های مناسب در اتوبوس‌های جدید، به کار گرفته شوند. دو اتوبوس اولیه تبدیل شده، تا پایان تابستان تکمیل می‌شوند و برای آزمایشات به کارگیری، آماده می‌گردند.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...