رفتن به مطلب

اینتل از نخستین پردازنده ده هسته‌ای خود رونمایی کرد


ارسال های توصیه شده

core-i7-intel.jpg

 

این روزها تعداد هسته در پردازنده‌ها حرف اول را می‌زند و به همین دلیل شاهد رونمایی اینتل از نخستین پردازنده ده هسته‌ای این شرکت هستیم.

 

 

اگر از کاربران قدیمی کامپیوتر باشید حتما به خاطر دارید که مدت‌ها پیش میزان مگاهرتز پردازنده‌ها حرف اول را در سرعت و برتری پردازنده مطرح می‌کرد به این ترتیب پردازنده‌ای قوی‌تر بود که میزان مگاهرتز بالاتری داشت؛ مدت‌هاست که این قانون تغییر کرده و ملاک برتری پردازنده‌های امروزی را تعداد هسته‌های آنها مشخص می‌کند. اینجاست که شاهد رونمایی اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ از نخستین پردازنده ده هسته‌ای این شرکت بودیم. این پردازنده را با نام Core i7-6950X Extreme Edition خواهیم شناخت.

IntelCorei7extreme.jpg

 

ناگفته نماند که پردازنده‌های ده هسته‌ای پیش از این در بازار یافت می‌شد اما این پردازنده‌ها تنها برای سرورها ساخته شده بود و پردازنده‌ای که اینتل امروز آنرا رونمایی کرد برای کامپیوترهای خانگی در نظر گرفته شده است. این پردازنده جدید در فرکانس ۳ گیگاهرتز کار می‌کند که تا میزان ۳.۵ گیگاهرتز نیز قابل افزایش است، ۲۵ مگابایت کَش (cache) به همراه فناوری جدید Turbo Boost اینتل در این محصول خودنمایی می‌کند. با این مشخصات کاملا پیداست که با پردازنده‌ بسیار حرفه‌ای و تراز اولی طرف هستیم؛ اما از قدیم گفته‌اند که هر اندازه پول بدهی به همان اندازه آش خواهی خورد و این پردازنده ده هسته‌ای برای کاربر نهایی قیمتی برابر با ۱۷۲۳ دلار آب خواهد خورد.

 

 

Core-i7-spec.png

اینتل مدعی است که این پردازنده ارزش قیمت گزاف خود را دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب اینتل، این پردازنده جدید دو برابر سریع‌تر از پردازنده چهار هسته‌ای i7-6700K است و به لحاظ رندر کردن کارهای گرافیکی سه‌بعدی نیز ۳۵ درصد نسبت به آخرین نسل پردازنده Core i7-5960X سریع‌تر است. بد نیست بدانید اینتل مدعی است این پردازنده به لحاظ ویرایش فیلم‌هایی با کیفیت 4K نیز سرعت بسیار خوبی دارد و ۶۵ درصد از پردازنده ۴ هسته‌ای که ذکر شد و ۲۵ درصد نسبت به پردازنده i7-5960X سریع‌تر است. از لحاظ قدرت عملکرد در بازی‌های گرافیک بالای کامپیوتری نیز پردازنده ده هسته‌ای جدید اینتل نسبت به محصولات سابق این شرکت برتری کامل دارد. اینتل تاکید دارد که اگر از آن دسته‌ از کاربران خانگی هستید که روزانه کارهای مختلف بسیار سنگینی را با کامپیوتر انجام می‌‌دهند این پردازنده ده هسته‌ای می‌توان گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

 

core-i7-spec-2.jpeg

ناگفته نماند که پرازنده جدید Extreme Edition i7 اینتل در هسته‌های پایین‌تر نیز معرفی شده است، نسخه ۸ هسته‌ای این پردازنده با مدل i7-6800K با قیمت ۱۰۸۹ دلار و مدل ۶ هسته‌ای این پرازنده با شناسه i7-6850K با قیمت ۶۱۷ دلار به فروش می‌رسد، مدل i7-6800K پردازنده سری Extreme Edition اینتل هم قیمتی برابر با ۴۳۴ دلار خواهد داشت. این سری جدید پردازنده‌ها از قابلیت آنلاک کردن برخوردارند و با این حساب کاربرانی که اهل اُوِِرکلاک پردازنده هستند به راحتی قادر خواهند بود به فرکانس‌های بالاتری دست پیدا کنند. ناگفته نماند که تمامی پردازنده‌های جدید این خانواده از رم‌های سری DDR4-2400 نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...