رفتن به مطلب

معماری زیبا و شگفت انگیز بزرگراه شناور (عکس)


ارسال های توصیه شده

معماری،معماری زیبا و شگفت انگیز بزرگراه شناور ،افتتاح مسیر شگفت انگیز جدید به ایالت هابوی کشور چین در روز 20 مرداد ماه (9 آگوست) تصویری زیبا و خارق العاده ای از رانندگی بر روی آب را به نمایش می گذارد

 

 

 

معماری،معماری زیبا و شگفت انگیز بزرگراه شناور ،افتتاح مسیر شگفت انگیز جدید به ایالت هابوی کشور چین در روز 20 مرداد ماه (9 آگوست) تصویری زیبا و خارق العاده ای از رانندگی بر روی آب را به نمایش می گذارد.

 

بزرگراه جدید به طول کلی 12.5 کیلومتر است که 4.4 کیلومتر آن در درون دره و بر فراز آب رودخانه ساخته شده تا رانندگان بتوانند سفر کردن بر روی آب را با خودروهای شخصی خود تجربه کنند. این مسیر منحصر بفرد در جنوب غربی کشور چین، شهرهای شانگهای را به چنژو متصل می کند.

 

مسیر این بزرگراه با توجه به انحناهای رودخانه طراحی و ساخته شده و فاصله بین شهر های شانگهای به چنژو را به 20 دقیقه کاهش داده است در صورتی که در گذشته مسیر بین این دو شهر مسیری پر پیچ و خم و شیبدار و زمان سفر بین دو شهر چیزی در حدود یک ساعت بوده است.

 

رانندگان در طول این مسیر تصاویر بی نظیری از طبیعت بکر و دست نخورده حاشیه رودخانه و روستاهای اطراف را مشاهده می کنند. این مسیر جدید به نام بزرگراه شناور نامگذاری شده است.

 

به گفته مهندس چن ژینگدا، مدیر اجرایی پروژه هنگامی که طرح ساخت بزرگراه برای اولین بار در سال 2013 بین این دو شهر مطرح شد، سه طرح پیشنهادی از طرف مهندسان ارائه شد. دو طرح از این سه طرح مستلزم کندن تونل در دل کوه بود ولی راه سوم که سخت تر به نظر می رسید ایده ساخت بزرگراه بر روی آب رودخانه بود و مهندسان پروژه برای حفظ محیط زیست و مناطق سبز پر درخت کوه ها، راه سوم را برای ساختن مسیری بین این دو شهر انتخاب کردند.

 

این پروژه دوستدار محیط زیست با هدف صدمه نزدن به درختان منطقه سرسبز کوهستانی ساخته شده است و ساخت آن چیزی در حدود 70 میلیون دلار آمریکا خرج برداشته است.

 

مهندسان طرح معتقدند که این پل علاوه بر کوتاه کردن مسیر یک ساعته دو شهر به 20 دقیقه، می تواند یک جاذبه توریستی برای مناطق دور افتاده و مسافران می توانند از روستاهای زیبا بین دو شهر دیدن نمایند.

 

408721_606.jpg

 

معماری زیبا و شگفت انگیز بزرگراه شناور

 

408722_846.jpg

 

معماری زیبا و شگفت انگیز بزرگراه شناور

 

408723_900.jpg

 

معماری زیبا و شگفت انگیز بزرگراه شناور

 

408724_102.jpg

 

معماری زیبا و شگفت انگیز بزرگراه شناور

 

408725_344.jpg

 

منبع :سیناپرس

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...