رفتن به مطلب

احداث برج مثلثی شکل سرانجام تصویب شد


ارسال های توصیه شده

احداث برج مثلثی شکل سرانجام تصویب شد: اولین آسمانخراش جدید شهر لندن در 42 سال اخیر

0rsi46imclfl1cplpq4x.jpg

 

سازه ای با 180 متر ارتفاع، به عنوان اولین آسمانخراشی که پس از نزدیک به نیم قرن، خط آسمان شهر پاریس را مزین می‌کند، مورد تصویب قرار گرفت. هرزوگ و مرون دو طراح مطرح این سازه مثلثی، از این برج به عنوان سومین ساختمان بلند شهر بعد از برج ایفل و یک آسمانخراش دیگر سخن می‌گویند. در طراحی این سازه نسبت به سایر سازه‌های چهارضلعی مرکز شهر تلاش شده است تناقض چشمگیری ایجاد شود، که این تصمیم، نقطه‌ی آغاز خلق چنین ساختمان‌هایی است.

s31kabpzzz0d41rpjj.jpg

 

این برج مثلثی سبک با ظاهری هرمی شکل، در همه طرف به سمت بالا به تدریج کاهش پیدا می‌کند، اما به بیشتر به طور چشمگیری در رابطه با دو نمای آن است. این سازه ­ی تشکیل شده از شیشه و استیل، با ظاهری کاملاً امروزی و مدرن است که در نهایت هماهنگی و احترام به سایر ساختمان‌های مجاورش می‌باشد. ممکن است این سازه نیز مانند برج ایفل به علت پهنای زیاد یا مرکز پومپیدو با ساختار وارونه، مورد انتقاد قرار بگیرد، ولی بدون شک می‌تواند برای سال‌های متوالی به عنوان نماد شهر پابرجا بماند.

t9k5cy5fml54lyj7uo5a.jpg

 

3pih4arzz6uzcq2uc53.jpg

 

با اینکه موقعیت مکانی این برج در پالاس د لا پورته ورسای، دقیقاً در نزدیکی جاده‌ایی که دورتادور بیشتر بخش میانی شهر را احاطه کرده است، قرار دارد (و مسلماً موجب تقویت نقطه اتصالی کلیدی می‌شود)، منتقدان با احداث این برج مخالف بوده زیرا نگران هستند که این ساختمان، چشم انداز شهری اطراف را تحت الشعاع قرار دهد. هرچند محاسبات انجام شده این ادعا را رد کرده بود ولی سرانجام پس از عدم توانایی در ارائه دلایل محمکه پسند در دادگاه، مجریان این پروژه موفق به کسب مجوز برای آغاز عملیات ساخت و ساز شدند.

6oixgt6sa0wjyadmwpc.jpg

 

eebc7kvycr7he9yi2auc.jpg

 

ya6erpq8bx1r426skmlc.jpg

 

ysksr6p3y30ph2uq9r98.jpg

 

طرفداران این طرح سریعاً اشاره کردند که احداث چنین ساختمانی، علاوه بر اینکه در حین عملیات عمرانی هزاران فرصت شغلی را فراهم می‌کند، حتی پس از تکمیل نیز تأمین کننده‌ی بیشتر فضاهای اداری و مسکونی مورد نیاز در شهر است. برای دهه‌هاست که شهر باعث جلوگیری از ساختن ساختمان‌هایی با بیش از صد فوت ارتفاع، مهار توسعه در داخل محدوده شهر و اجبار توسعه دهندگان به فضاهای حومه ای بوده است. محبوبیت این برج جدید ممکن است به خوبی عامل تعیین کننده ای در تحولات مرکز شهر در آینده باشد، ممکن است بسته به واکنش عمومی، منجر به ظهور برج‌های بیشتر و یا شاید موجب تعویق بیشتر ساخت و ساز در دهه‌های آینده شود.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...