رفتن به مطلب

۷ عادت کارآفرینان موفق


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

۱. زمان هایی را به خلق ارزش اختصاص می دهند

درصد زیادی از زمان مدیران و صاحبان کسب و کار به کارهای اجرایی اختصاص پیدا می کند. در بیشتر مواقع مدیران فقط ۵ دقیقه فرصت دارند تا روی پروژه تمرکز کنند و بعد یک ایمیل یا یک تماس حواس فرد را پرت می کند، بعد از آن ۱۵ دقیقه وقت باقی می ماند تا برای جلسه آماده شوند و در ادامه ملاقات با کارمندان کل روز هر مدیر را پر می کند. در این حالت مدیران برای رسیدن به کارهایی مهم تر عملا وقت ندارند. بنابراین توصیه می شود که با در نظر گرفتن روزانه تنها ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت به کارهایی با ارزش افزوده ی بالاتر همچون برنامه ریزی، کارهای فکری، خلق و اجرا اختصاص پیدا کند.

 

۲. شروع روز خود را به کارهایی با ارزش بالا اختصاص می دهند

خیلی از افراد عادت دارند که وقتی وارد دفتر خود می شوند کامپیوتر را روشن و ایمیل های خود را چک کنند. اما این رویه برای افراد موفق متفاوت تر طی می شود. کارآفرینان موفق به خوبی می دادند که اولین ساعت های روز خود را باید به کارهایی بپردازند که بازدهی و اثرگذاری بالایی در طول روز و کارهای محتلف داشته باشند. بنابراین به جای اینکه به فکر چک کردن ایمیل باشند و با جواب دادن یک نامه سریعا خوشحال شوند، بلند مدت فکر می کنند. حالا فرض کنید تمام روز های هفته، ماه و سال این افراد چگونه با روز های ما متفاوت هستند و چطور یک کارآفرین در بلندمدت نتیجه ی کار خود را می بیند.

 

۳. تمرکز در کار اهمیت بالایی دارد

اگرچه زمان مهم است اما تمرکز در کار اهمیتی به مراتب بالاتری پیدا می کند. مهم ترین وجه تمایز یک فرد موفق با افراد دیگر در تمرکز بالای این افراد در حین انجام کار است؛ این افراد به خوبی می دانند که در چه زمانی از روز بهره وری بالاتری خواهند داشت و سعی می کنند در همان زمان به انجام کارهای مهم خود بپردازند. بنابراین به جای آن که زمان خود را صرف کارهایی با ارزش پایین اختصاص دهند به دنبال انجام کارهایی مهم می گردند. شما هم باید ساعت هایی را در روز به کار کردن با کارایی و تمرکز بالا اختصاص دهید، حتی اگر روزانه تنها یک یا دو ساعت باشد نتیجه ی آن در بلند مدت کاملا مشهود خواهد بود.

 

۴. تعداد کارها اهمیتی ندارد، کیفیت کار مهم است

شروع کار یک کارآفرین معمولا همراه با وظایف سخت و گوناگون همراه است و در همان روزهای اول مجبور هستند تمام وظایف شرکت را به تنهایی انجام دهند. اما این روند با بزرگ تر شدن کسب و کار متوقف و کارها تخصصی می شوند، در ادامه نیز کنترل مدیر روی سیستم طراحی شده افزایش پیدا می کند. بنابراین مدیر می تواند به کارهای با ارزش تری وقت خود را صرف و از تعداد وظایف خود کم کند تا کیفیت کارهای خود را بالا ببرد.

 

۵. فهرستی از کارهایی تشکیل می دهند که اهمیت کمتری دارند

در بین فعالیت های روزانه حتما کارهایی هستند که اهمیتی به مراتب بالاتر دارند. افراد موفق با شناسایی این فعالیت ها سعی در اختصاص بیشترین زمان و تمرکز به آن ها هستند، تا به موفقیت در کار نزدیک شوند و روی موفقیت کلی شرکت تاثیر گذار باشند. بنابراین می توان فهرستی از فعالیت های زائد را درست کرد، فعالیت هایی که ارزش پایین تری را رقم می زنند و اختصاص وقت به آن ها تاثیر زیادی روی موفقیت نخواهد داشت. اما سرنوشت فعالیت های کم تاثیر در انتها چه می شود؟ برای تنظیم این فهرست می توان از قانون چهار D استفاده کرد.

 

  • حذف کردن (Delete): بعضی فعالیت ها ارزش به پایان رسیدن ندارند و باید حذف شوند.
  • واگذار کردن (Delegate): بعضی فعالیت ها باید به پایان برسند اما دلیلی بر ادامه ی آن توسط شما نیست.
  • به تعویق انداختن (Defer): بعضی فعالیت ها باید توسط شما به پایان برسند ولی زمان آن اهمیتی ندارد.
  • طراحی دوباره لیست وظایف (Design them out): می توان لیست وظایف روزانه را طوری طراحی کرد که فعالیت هایی با ارزش کم تر در ابتدای لیست قرار نگیرند.

 

۶. بین زمان کار و زندگی شخصی تمایز قائل می شوند

مهم ترین کاری که افراد موفق انجام می دهند نزدیک شدن به بهره وری بالا در زمان انجام کارهای خود است. بنابراین این افراد طوری برنامه ریزی می کنند که بهینه ترین استفاده را از ساعت های روزانه خود ببرند. کار یک زمان شروع و یک زمان پایان مشخصی دارد و با اتمام کار زندگی عادی فرد شروع می شود. غالبا این دو زمان نباید با هم تداخلی داشته باشند و مشغول شدن به کار در زمان های دیگر نه تنها بهره وری را کاهش می دهد بلکه منجر به از دست رفتن خلاقیت در ساعت های کاری خواهد شد. همه ی ما احتیاج به استراحت داریم تا بدن به شرایط عادی خود برگردد. استراحت باعث می شود که افکار شما از فعالیت های کاری فاصله بگیرد که در بعضی اوقات باعث ایجاد افکار جدیدی در فرد می شود.

 

۷. پیشرفت های خود را جشن می گیرند

خیلی از مدیران به جای اینکه بر روی راه طی شده تمرکز کنند، مدام به آینده نگاه می کنند. بدین ترتیب به جای اینکه پیشرفت ها را ببینند، نگران کارهای باقیمانده هستند. با این حال برای افراد موفق پیشرفت، هر چند اندک، اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهترین راه برای افزایش انگیزه ی فردی و تشویق تیمی جشن گرفتن پیشرفت های فردی و گروهی است. با این کار نه تنها یک لحظه ی خوب در روز برای تیم خود رقم می زنید بلکه مسیر درست را به بقیه نشان خواهید داد تا در آینده بتوانند پیشرفت های مشابهی را تجربه کنند.

 

منبع: topinearth.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...