رفتن به مطلب

تماشا کنید: ساخت یک تونل زیرگذر در هلند تنها در دو روز


ارسال های توصیه شده

Watch-a-Tunnel-Get-Built-Under-a-Highway-in-Just-One-Weekend.jpg

 

ساخت یک تونل زیرگذر در هلند تنها در دو روز تعطیلات آخر هفته انجام شد. شاید این پروژه چندان بزرگی به نظر نرسد، بله من هم کاملا با شما موافقم؛ اما بزرگی کار زمانی به‌درستی مشخص می‌شود که بدانید این بزرگراه از وسط به دو نیم شده، حجم زیاد خاک و سنگ آن برداشته شده، تونلی به‌صورت کشویی در وسط آن کاشته شده و سپس یک بزرگراه سه خط جدید بر روی آن آسفالت شده است و تمامی این عملیات بزرگ و پر حجم تنها در یک تعطیلات آخر هفته اتفاق افتاده است.

 

 

پروژه‌های راه‌سازی همواره از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های عمرانی در سرتاسر جهان است. محاسبات زیاد، گودبرداری‌های مکرر، ماشین‌آلات مختلف و سنگین و زیرسازی‌هایی چند لایه، همه و همه باعث می‌شود که راه‌سازی را نه تنها از جهت حجم کاری بلکه از نظر زمان‌بر بودن نیز در صدر پروژه‌های عمرانی قرار دهد.

 

 

timelapse-building-tunnel-under-highway-in-the-netherlands-620x349.jpg

 

ویدئویی با استفاده از قابلیت تایم لپس در فضای مجازی منتشر شده که چگونگی انجام این پروژه سریع را به‌نمایش گذاشته است. در این ویدئو تصاویری از مردان نارنجی پوش در کنار ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی به تصویر کشیده شده که سراسیمه و با عجله مشغول ساخت این تونل هستند.

 

این تونل زیرگذر به طول 70 متر در زیر یکی از بزرگراه‌های هلند نصب شده و به حیوانات اجازه می‌دهد که برای گذر از بزرگراه دیگر جانشان به خطر نیفتاده و از طریق آن، از این بزرگراه عبور کنند. کل ساخت این پروژه عظیم (اکنون گمان می‌کنم که بتوان صفت عظیم را برای این پروژه بکار برد) تنها در دو روز تعطیلات آخر هفته انجام شده است؛ یعنی تمام کسانی که صبح روز دوشنبه از این بزرگراه عبور می‌کردند هرگز نمی‌توانستند تصور کنند که در دو روز پیش، دقیقا بر سر این بزرگراه چه آمده است. ساخت یک تونل زیر گذر تنها در دو روز؛ واقعا عجیب است!

 

 

 

لينك ويدئو:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: گجت نيوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...