رفتن به مطلب

سئو سایت و پیج رنک


ارسال های توصیه شده

پیج رنک گوگل page rank واژه منسوخ شده در سئو سایت که برخی افراد هنوز هم آن را عاملی اثرگذار می شناسند اما در حقیقت امر گوگل دیگر پیج رنک را فاکتوری اثرگذار در سئو سایت و بهینه سازی سایت نمی شناسد و در مقابل آن واژه ای به عنوان تراس رنک را معنا دهی نموده است. پیج رنک عددی بین 0 تا 10 بوده است که گوگل براساس متریک هایي به سایت ها اختصاص می دهد.

 

پیج رنک page rank گوگل چیست؟

گوگل در گذشته به منظور رنکینگ سایت ها از عنوانی به نام پیج رنک استفاده می نمود که به سایت ها براساس اعتبار و نیز المان های دیگر عددی را بین بازده 0 تا 10 اختصاص می داد. عمر دامنه و عمر سایت به عنوان متریکی در پیج رنک بوده است بطوریکه بسیاری از سایت های قدیمی پیج رنک بالایی را به خود اختصاص دادند.

 

با اهمیت یافتن پیج رنک در سئو سایت بسیاری از سایت ها به دنبال دامنه های قدیمی رنک دار بودند تا خریداری نمایند تا به واسط آن در سئو سایت جایگاه بهتری داشته باشند و این امر موجب شد که گوگل پیج رنک را متریک مناسبی برای قدرت سئو سایت ها نداند. هرچه عمر دامنه ای بیشتر بود پیج رنک بالاتری داشت و به موجب آن در سئو سایت قدرت بیشتری داشت. بنابراین گوگل به دنبال بهبود متریک خود با عنوان تراس رنک برآمد. در تراس رنک پروفایل عملکردی سایت مورد آنالیز قرار می گیرد و به اعتباردهی می پردازد. در واقع در تراس رنک نقش عمر سایت بسیار کم رنگ تر از پیج رنک درآمد که متریک مناسبی برای رنکینگ سایت ها نبود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...