رفتن به مطلب

تصاویری از هنر نقاشی با نمک که موجی از حیرت را در میان کاربران ایجاد کرده است


ارسال های توصیه شده

هنر نقاشی و در کل، هنر، به معنای آن است که فردی بتواند دیدی متفاوت نسبت به پدیده‌های اطراف داشته باشد.حالا گاهی اوقات این دید متفاوت از طریق انتخاب یک تکنیک متفاوت در رنگ آمیزی ایجاد می‌شود و گاهی اوقات هم مانند سوژه‌ی مورد نظر ما، از طریق انتخاب یک ماده‌ی اولیه‌ی متفاوت: نقاشی با نمک !

 

احتمالا پیش از این ویدیوها و تصاویر متعددی از نقاشی با شن و ماسه را دیده باشید و با خود گفته‌اید که چگونه ممکن است با هزاران ذره‌ی ریز که دارای شکل و رنگ یکسانی هستند، می‌توان چنین تصاویر متفاوتی با جلوه‌های سه بعدی و به همراه سایه‌های واقعی تولید کرد؟! اگر چنین جمله‌ای را با خود تکرار کرده اید، بنابراین از هنر نقاشی با نمک و تصاویری که در این پست در گجت نیوز برایتان انتخاب کرده‌ایم هم لذت خواهید برد.

 

داینو تامیک (Dino Tomic) نام هنرمند جوانی است که سال‌های زیادی در زمینه‌ی طراحی مفاهیم جدید در هنر نقاشی و البته تدریس تکنیک‌های آن به دانشجویان دیگر خود فعالیت دارد. او به تازگی به سراغ سبک جدیدی از طراحی و نگارگری به نام نقاشی با نمک رفته است و آثاری خلق کرده است که چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد.

 

horse-saltttt-copy-57592c5a88a89__880-620x528.jpg

 

او دلیل این کار را علاقه‌اش برای امتحان سبک‌های جدید در نقاشی و استفاده از تمام ظرفیت‌های تکنیک‌های مختلف این هنر بیان کرده است. دلیل استفاده از نمک، هدف او و توضیحاتش درباره‌ی رفتن به سراغ نقاشی با نمک با از زبان خودش و به صورت خلاصه در توضیحات زیر می‌خوانید:

 

هنر نقاشی با نمک تنها یکی از سنگ‌های بزرگی است که من در حال شکستن آنها هستم. من متوجه هستم که این روزها بیشتر در حال توضیح دادن مفهوم کلی هنر هستم تا اینکه بخواهم درباره‌ی خود موضوع اصلی [نقاشی کردن با استفاده از نمک] صحبت کنم، اما احساس می‌کنم که این [برای خوانندگان] مهم است که من برایشان تصویری کلی را ترسیم کنم.

 

اجرایی کردن و موفقیت در انجام پروژه‌هایی شبیه به این، مانند وارد شدن به سرزمین‌های بکر و قلمروهای ناشناخته است؛ نه تنها این موضوع برای من جدید است، بلکه برای دیگر افراد در سراسر جهان هم تازگی دارد. ساخت آثار هنری با استفاده از نمک به عنوان ماده‌ی اولیه چند سالی است که در جهان وجود داشته است، اما پیشرفت و ارتقای سطح آثاری که با استفاده از ظرفیت‌های این تکنیک ممکن می‌شود، موردی است که من به شدت به آن علاقه دارم.

در حال حاضر تعداد هنرمندانی که تنها با استفاده از نمک نقاشی کرده و آثار هنری خلق می‌کنند، حتی از انگشتان یک دست هم کمتر است و نکته‌ اینجاست که ابعاد آثار نقاشی با نمک توسط آنها، در مقایسه با ابعاد نقاشی‌های من بسیار کوچک و محدود هستند.

 

 

بنابراین به نظر میرسد که علاوه بر حس ماجراجویی و جذابیتی که ورود به این حوزه‌ی جدید برای داینو تایمک وجود داشته است، احساس این که ظرفیت‌های تکنیک نقاشی با نمک هنوز شناخته نشده است و هنوز هم می‌توان آثار بسیار با کیفیت بسیار بالاتری را در این حوزه خلق کرد، دلیل دیگری است که باعث جلب شدن توجه این هنرمند جهان به سمت این تکنیک عجیب بوده است؛ از صحبت او مشخص است که کاملا هم به هنر خود ایمان دارد و از اعتماد به نفس خوبی نسبت به هنر خود برخوردار است.

 

بنابراین دیگر توضیح کافی است و بیایید نگاهی داشته باشیم به تعدادی از زیباترین آثاری که توسط داینو تامیک و با استفاده از تکنیک نقاشی با نمک ایجاد شده‌اند. نکته‌ی جالب اینجاست که او در برخی از آثارش، از تکنیک معکوس کردن رنگ‌ها که به افکت اینورت (Invert) در نرم افزارهای ویرایش تصاویر مشهور است، استفاده کرده و هنگامی که این افکت بر روی تصاویر نقاشی‌های او اعمل می‌شود، تازه چهره‌ی واقعی آن اثر مشخص می‌شود و در واقع بعد پنهان آن عکس برای بیننده نمایان می‌شود:

 

 

گالری تصاویر برگزیده‌ی تکنیک نقاشی با نمک

 

 

Creating-art-with-kitchen-SALT-575a6826266b1__880-620x302.jpg

 

 

salt-mandala-tuven-copy-57592b9999d4f__880-620x432.jpg

 

 

Creating-art-with-kitchen-SALT-575a6cace9b8c__880-620x500.jpg

 

 

salt-game-of-thrones-copy-57592b8314ac8__880-620x509.jpg

 

deanerys-salt-copy-57592b6cefb3e__880.jpg

 

Creating-art-with-kitchen-SALT-575a6aba4c746__880.jpg

 

salt-mandaa-large-copy-57592b8d2de09__880.jpg

 

salt-tiger-copy-57592bb63f4f8__880.jpg

 

 

گفتنی است که در صورت علاقه به آثار این هنرمند ماهر و خلاق می‌توانید به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
در فروشگاه اتسی مراجعه کنید تا علاوه بر تماشای دیگر آثار او، بتوانید از قیمت و نحوه‌ی خرید آنها هم باخبر شوید.

 

منبع: گجت نيوز

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...