رفتن به مطلب

سیاهدانه یک داروست، نه یک غذا


masi eng

ارسال های توصیه شده

شاید در مورد اثرات شفابخش سیاهدانه و ترکیب آن با عسل در شبکه‌های اجتماعی یا در سایت‌های مختلف مطالبی خوانده‌اید و تحریک شده اید یک دوره درمانی را با این ترکیب تجربه کنید. چه بسیار بیمارانی هستند که به دلیل اطلاعات ناقص در مصرف این ترکیب یا ترکیباتی مشابه، دچارعوارض ناخواسته می‌شوند. پس اگر می‌خواهید از منافع و مضرات سیاهدانه آگاه شوید حتما این نوشتار را بخوانید.

اثرات سیاهدانه بر گرم مزاجان و سردمزاجان

۱٫ سیاهدانه یک داروست، نه یک غذا . پس هرگز در مصرف آن چه با عسل و چه بی عسل زیاده روی نکنید.

۲٫ این دانه سیاه از داروهایی است که در درجه سوم گرمی قرار دارد. توضیح این که داروها از نظر طب سنتی چهار درجه دارند . داروهای درجه یک و دو بی ضرر هستند ولی داروهای درجه سه و چهار با مصرف بیش از حد یا بدون ضرورت مخاطره‌آمیز می‌شوند. در نتیجه اگر سیاهدانه بدون نیاز و زیاده از حد مصرف شود می‌تواند به اعضای مختلف بدن آسیب رساند. لازم است بدانید اعضا و بافت‌های مختلف بیماران و بخصوص افراد گرم مزاج به داروهای گرم بویژه داروهای درجه سه و چهار حساس است و بسرعت واکنش نامطلوب نشان می‌دهد.

۳٫ سیاهدانه از داروهایی است که باعث باز شدن قاعدگی می‌شود و در نتیجه در زمان حاملگی منع مصرف دارد و استعداد سقط جنین را بالا می‌برد. همچنین این دارو موجب کاهش حجم منی در گرم مزاجان می‌شود و در بیمارانی که از این مسأله رنج می‌برند، منع مصرف دارد. البته سیاهدانه یکی از داروهای مفید برای تقویت قوای جنسی در سردمزاجان و افراد چاق است و با تعدیل مزاج به بهبود عملکرد بافت‌ها و سلول‌های دخیل در تولید مثل کمک می‌کند.

۴٫ این دارو در سردمزاجان اثرات درمانی بسیار خوبی دارد تا حدی که ترکیب سیاهدانه بو داده و عسل را یکی از بهترین داروها در درمان بیماران سردمزاج چاق بیان کرده‌اند. در این بیماران مصرف سیاهدانه برای بهبود دردهای مفصلی و رفع کسالت و سستی و خستگی مزمن موثر است.

۵٫ روغن سیاهدانه در افرادی که از سینوزیت مزمن رنج می‌برند و دائم خلط پشت حلق غلیظ و سنگینی سر دارند از داروهای مفید محسوب می‌شود. همچنین این روغن در استعمال موضعی در ناحیه کلیه‌ها، زیر ناف و روی بیضه‌ها برای تحریک اعضای تناسلی افراد سردمزاجی که مشخصه آنها موی کم در ناحیه صورت است تاثیر خوبی دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...