رفتن به مطلب

تلنگرهایی برای شما که ورزش را


masi eng

ارسال های توصیه شده

برخی از ما اصلاً رمق ورزش کردن نداریم و درعمرمان هم اصلا ورزش نکرده ایم حتی در دوران مدرسه هم به سراغ ورزش نمی رفتیم و دوست هم نداریم که به آن فکر کنیم. ولی یک نکته همواره در فکر ما هست و آن این است که ورزش لاغر میکند! بعضی دیگر از ما هم بعضی وقتها ورزش می کنیم ولی همواره یک علتیبرای اینکه به سراغ ورزش نرویم ،‌ وجود دارد و به همین علت هم ورزش رو به طور منظم ادامه نمی دهیم. همه ما گاهی به یک تلنگر کوچک نیاز داریم تا ورزش رو شروع کرده و از ادامه اون منصرف نشویم. در این پست، شما رو با چند نمونه از این تلنگرها آشنا می کنیم.

همیشه قدم اول، سخت ترین قدم است

از فکر کردن به اولین قدم دست بردارید. ما همیشه وقت زیادی رو صرف می کنیم که به شروع کار فکر کنیم. به جای اینکه به نحوه شروع کردن فکر کنید، فقط شروع کنید و وقت رو هدر ندهید. اگر می خواهید در حق خودتون لطف کنید، کار امروز رو به فردا نیندازید. هر روزی که ورزش رو به تعویق می اندازید، شما رو از هدف تون دور تر می کند. اگر از همین امروز شروع کنید، خیلی به هدف خودتون نزدیک تر می شوید و با سرعت بیشتری به نتیجه می رسید.

هیچ کار نکردن، راحت ترین کار است

انسان ها ذاتاً راحت طلب هستند. اگر واقعاً می خواهید که بدن متناسب و خوش فرمی داشته باشید، باید بر روی این مسأله کار کنید و زحمت بکشید. مگر می شود که دست روی دست گذاشت و به نتیجه مطلوب رسید؟ آیا شایستگی شما همین قدر است که بنشینید تا گردش روزگار و ابر و باد و مه و خودرشید، خودش دست به کار شود و از شما یک فرد خوش هیکل بسازد؟ تمام توان خودتون رو به کار بگیرید و به خودتون ثابت کنید که فرد با اراده و محکمی هستید.

هیچ وقت شرایط عالی و بدون نقص نیست و هیچ وقت نمی توان انتظار داشت که همه چیز مهیا باشد

اگر همیشه در حال انتظار هستید تا فرصت مناسب رو برای ورزش کردن به دست بیاورید یا اینکه مثلاً آب و هوا انقدر عالی باشد که برای ورزش مناسب باشد، باید تا ابد منتظر بمانید تا همه شرایط کاملاً ایده آل برای شما فراهم شوند. ایده آل گرا نباشید و از همین امکانات و شرایطی که دارید برای ورزش استفاده کنید. مطمئن باشید که بعدها برای این کار خودتون از خودتون بسیار سپاسگزار خواهید شد.

ورزش، شما رو شاد و بشاش می کند

فاصله شما با خلق و خوی شاد به اندازه یک جلسه ورزش است. دفعه بعد که احساس افسردگی و ناراحتی کردید، کفش های ورزشی خودتون رو به پا کنید و به هورمون اندروفین (هورمون شادی) اجازه بدهید که در بدن شما ترشح شده و در خون شما جریان پیدا کند.

هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

شما به اون چیزی که در ذهن و رویای خودتون دارید نمی رسید بلکه به اون چیزی می رسید که برایش کار می کنید و زحمت می کشید. داشتن یک ذهنیت مثبت و رؤیا برای رسیدن به آرزوها خوب است اما کافی نیست. آرزو باید نیروی محرکه برای قدم برداشتن در راه رسیدن به اون آرزو باشد. همین حالا بلند شوید و به رؤیای خودتون جامه عمل بپوشانید.

پیشرفت امروز نتیجه انتخاب های دیروز است

با بهانه تراشی برای ورزش نکردن، هیچ کس به جایی نمی رسد و نباید انتظار موفقیت داشته باشد. بهانه ها باعث می شوند که قبل از اینکه نتیجه ورزش رو به چشم ببینیم، اون رو رها کرده و از ادامه ورزش دست بکشیم. از گول زدن خودتون دست بر دارید و همین حالا تصمیم درست رو بگیرید. به شیرینی و ارزش رسیدن به مقصد، فکر کنید.

“وقت ندارم” یکی از بچه گانه ترین بهانه ها برای ورزش نکردن، است

شما تنها کسی نیستید که سرتون شلوغ است. همه ما زندگی پرمشغله ای داریم. چگونه است که بعضی از افراد که خیلی هم مشغله دارند، فرصت برای ورزش کردن هم دارند اما شما ندارید؟ با خدتون رو راست باشید. مطمئناً در هر روز چند دقیقه وقت آزاد دارید. امکان ندارد که بیست و چهار ساعته مشغول باشید و وقت سر خاراندن هم نداشته باشید. مهم این است که چه چیزهایی در زندگی شما از اهمیت بیشتری برخوردارند: تماشای همه برنامه های تلویزیون یا حداقل نیم ساعت وقت برای ورزش؟

ورزش در هر شکلی مفید است

هیچ وقت اثر ورزش های مختلف رو دست کم نگیرید. یک حرکت ورزشی می تواند به حرکت بعدی ختم شود و همینطور ادامه پیدا کند. موفقیت در کاهش وزن به همین حرکاتی که به نظر ما کم اهمیت می آیند، بستگی دارد. ما فکر می کنیم که یک ورزش موفقیت آمیز یعنی اینکه شاخ غول بشکنیم و شدیدترین حرکات رو انجام بدهیم و غافل از این هستیم که کوچکترین حرکت ورزشی ما هم مهم و تأثیر گذار است. مسلماً یک حرکت ورزشی از دراز کشیدن بر روی مبل و تماشای تلویزیون، بسیار با ارزش تراست. به قول معروف، کاچی به از هیچ است. ضمن اینکه به مرور به ورزش عادت می کنیم و می توانیم حرکات رو پیچیده تر و شدیدتر کنیم.

در آینده از خودتون بسیار ممنون خواهید شد

هر تغییری نیاز به زمان دارد و نمی توان یک شبه ره صد ساله رفت. اما مطمئن باشید که با گذشت زمان، وقتی به مسیری که پیموده اید، نگاه کنید و به خاطرات گذشته و تلاشی که کرده اید فکر کنید، متوجه تغییرات عمده ای که در شما به وجود آمده است، خواهید شد. شاید این تغییرات رو در هفته های اول نتوانید به چشم ببینید و به نظرتون کوچک بیایند اما با گذشت زمان، متوجه اثرات محسوس و چشمگیر اونها خواهید شد. پس تسلیم نشوید و متوقف نشوید. اگر از همین امروز شروع کنید، تا یک سال دیگر از این تصمیمی که امروز گرفته اید، به خودتون افتخار خواهید کرد.

از انجام ورزش پشیمان نخواهید شد

همه ما تجربه سرزنش کردن خودمون رو برای ورزش نکردن، داریم اما تا به حال هیچ کس در تاریخ بشریت پیدا نشده است که از بابت ورزش کردن، خودش رو سرزنش کند. هر کس که ورزش می کند، از این انتخاب خود بسیار خشنود است و از این بابت دچار پشیمانی نیست. ورزش یکی از نادر کارهاییست که هیچ ضرری به ما نمی زند و هیچ چیز رو در ازای اون از دست نمی دهیم.

منبع : yeka.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...