رفتن به مطلب

محله ای کوچک در بالای یک فروشگاه با دیوارهای سرسبز


ارسال های توصیه شده

کانسپت دهکده بالای تپه در لوس آنجلس، برای شهری به اندازه کافی مناسب است که دارای پراکندگی نامنظم باشد، و به ترکیب استفاده‌های مسکونی و خرده فروشی، به روشی می‌پردازد که به حفظ چارچوب رایج خانه و حیاط منجر می‌شود؛ به جای آنکه به انباشتن خانه‌ها در آسمانخراش ها بیانجامد. گروه معماران مد، به پوشش یک ساختمان خرده فروشی در یک گلخانه عمودی به منظور تبدیل آن به یک محیط تپه مانند برای یک محله کوچک که روی بام آن قرار دارد اقدام کرده است.

gan0fym78aoej03rfgle.jpg

 

طرح ویشلر 8600، به طور اساسی منجر به تغییر هویت بصری منطقه بورلی هیلز و تبدیل آن به یک توسعه واحد می‌گردد که با توده‌های ساختمانی سفیدرنگ به شکل خوشه، شرایط زندگی را در کنار فضاهای باز و در بالای فروشگاه‌های لوکس مهیا کرده است که دارای دیوارهای سرسبز می‌باشند. این مجموعه شامل سه خانه، پنج ویلا، دو کارگاه هنری و هشت واحد آپارتمانی می‌باشد، با این حال از سطح خیابان فقط می‌توان بخش‌های فوقانی آن را مشاهده نمود.

6opneddc5d8j04kpr1e.jpg

 

این مجموعه‌های مسکونی که از شیشه سفید ساخته شده‌اند، از خیابان مات و غیرشفاف به نظر می‌رسند اما نمای شفاف این طرح رو به یک حیات داخلی قرار دارد، و تماماً بر روی یک فضای خرده فروشی یک طبقه قرار گرفته‌اند. دیوار سبز به تقلید از تپه‌های زیبای شهر و پرچین‌های انبوه بوده و باعث حفظ حریم خصوصی اطراف خانه‌های مجلل شده است که با تقلید از سلسله مراتب در اطراف شهر ایجاد شده است: به این معنی که املاک گران قیمت در نواحی بالاتر، در مقابل املاک ارزان تر در قسمت‌های پایینی. معماران می گویند: “در شهرهای شلوغ و متراکم، خانه سازی به سبک مدرن و پست مدرن، معمولآ به اولویت بندی کارکردها و اندازه‌ها با توجه به روابط انسانی با محیط زیست می‌پردازد. در طرح ویشلر 8600، به بررسی امکان ایجاد یک نمونه جدید برای بومیان ساحل غربی درمیان تراکم گسترده لوس آنجلس پرداختیم که هدف آن ایجاد یک فضای معماری هماهنگ برای تجربه انسان با قراردادن ساکنان در یک چشم انداز معنوی از طبیعت می‌باشد”.

 

منبع: سایت آقای شهردار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...