رفتن به مطلب

لک لک سانان-حواصيل شب


masi eng

ارسال های توصیه شده

0.jpg

حواصيل شب

 

نام فارسی : حواصيل شب

نام انگلیسی : Black-crowned Night-Heron

نام عربی : بلشون االیل

نام علمی : Nycticorax nycticorax

توضیحات : حواصیلی است خوش فرم با پرو بالی خاکستری رنگ و سفید که سطح شکمش سفید است و پرهای سیاه روی سرش تا بخشی از پس گردنش ادامه دارد . خط ابروی سفید واضحی تا روی منقارتیره و نسبتا کلفتش ادامه دارد سطح پشتی او خاکستری تیره است که تا حدودی به رنگ سرمه ای متمایل است. رنگ بالها و دمش خاکستری روشن است . سه پر سفید رشته مانندی از ناحیه پس سر به صورت کاکلی تا روی کمرش خود نمائی می کنند . گونه ، چانه و گلویش تا سینه ، گردنش و تمامی سطح شکمی اش رنگی روشن دارد. چشمانش قرمز و پاها ی نسبتا کوتاهش زرد رنگ است که در فصل زاد و ولد صورتی رنگ می شوند. هنگام پرواز سر وگردن خود را جمع می کند ودر حالی که پاهایش در امتداد بدن و فراتر از دم قرار می گیرند به پروازش ادامه می دهد . بال زدنش سریع تر از حواصیل های دیگر است و اغلب در هنگام غروب ویا صبح زود ، وهنگامی که نورخورشید کمتر است و به اصطلاح هوا گرگ و میش است به فعالیت می پردازد و در طول روز معمولا درلابه لای شاخ وبرگ درختان پنهان می شود و فعالیت کمتری دارد . رنگ پرو بال در پرنده نا بالغ ، قهوه ای تیره می باشد که خالهای مشخص نخودی رنگی دارد.

زیستگاه : باتلاق‌ها با گياهان انبوه . سواحل پر گياه رودخانه ها يا تالاب‌هاي درخت‌دار . هنگام غروب در كنار كانال‌ها ، آبگيرها و قسمت‌هاي باز و بي درخت مرداب ها به تغذيه مي پردازد . بطور دسته‌جمعي و اغلب با گونه‌هاي مشابه خود ، در بيشه‌ها و در بعضي از مناطق در نيزارها آشيانه مي سازد .

تغذیه : غذاي عمده اين پرنده راماهيان کوچک ، سخت پوستان ، نرم تنان و حشرات و از بعضی گیاهان آبزی نيز تغذيه ميکند

اندازه : 60 سانتیمتر

سیخک پا : ندارد

چینه دان : ندارد

بال : صفيف بودنش بيشتر است (بال باز بودنش بيشتر است)

حلیت : حرام گوشت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...