رفتن به مطلب

لک لک سانان-حواصيل هندي


masi eng

ارسال های توصیه شده

0.jpg

حواصيل هندي

 

نام فارسی : حواصيل هندي

نام انگلیسی : Indian Pond-Heron

نام عربی : البلشون الهندی

نام علمی : Ardeola grayii

توضیحات : این حواصیل کوچک بوسیله رنگ زرد نخودی پرو بالش بسیار شبیه حواصیل زرد می باشد با این تفاوت که گردنش فاقد کاکل متشکل از پرهای بلند و باریک قهوه ای تیره و سفید می باشد و هم چنین رنگ پرهای پشت این پرنده پر رنگ تر از حواصیل زرد است که در فصل زاد و ولد به رنگ خرمائی سیر در می آید پرنده ای است آبچر با پاهای بلند وزرد مایل به سبز که در فصل زاد و ولد پاهایش صورتی می شود . منقاری نسبتا طویل و نوک تیزدارد که رنگ آن زرد آبی ونوک آن سیاه است و رنگ چشمانش زرد می باشد گردنش نخودی روشن اسن و پرهای نخودی باریک و بلندی از انتهای گردن، سطح سینه اش را می پوشاند ، سطح شکمی ودم گاهش سفید است ورنگ بالها و دمش نیز سفید می باشد به طوری که در حالت پرواز سفیدی بالها و دمگاه به خوبی نمایان می شوند مانند سایر حواصیل ها موقع پرواز، گردن خود را روی شانه ها جمع می کند و پاها یش در امتداد بدنش قرار می گیرد. پرنده نابالغ نخودی رنگ می باشد که رگه های قهوه ای تیره تمام سر و گردن و پشت پرنده را پر کرده است . انتهای سطح شکمی و بالها و همچنین دم و دمگاهش سفید می باشد پاهایش سبز رنگ و رنگ منقارش تیره تراز پرنده بالغ است . رفتار و صدای این پرنده شبیه حواصیل زرد می باشد.

زیستگاه : به طور انفرادی و یا به صورت دسته های پراکنده ، همراه با گونه های مشابه درکنار نیزارهای نواحی کم عمق و آبگیرها ، و در خورهای گل آلود وهمچنین در باتلاق هائی که در آن حرا می روید دیده می شود و روی بوته ها و درختها آشیانه می سازد .

تغذیه : غذاي عمده اين پرنده ماهي است و از سخت پوستان و نرم تنان و حشرات واز بعضی گیاهان آبزی نيز تغذيه ميکند

اندازه : 43 سانتی متر

سیخک پا : ندارد

چینه دان : ندارد

بال : صفيف بودنش بيشتر است (بال باز بودنش بيشتر است)

حلیت : حرام گوشت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...